پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : 8280
رضوی خبر داد:

بهره‌برداری از پروژه انتقال آب به قم در بهار 92

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: پیش‌بینی ما این است که در بهار 92 امکان بهره‌برداری و انتقال کامل آب از سرشاخه‌های دز به شهر قم و 9 شهر مسیر آن اتفاق بیفتد.
بهره‌برداری از پروژه انتقال آب به قم در بهار 92
به گزارش قم نیوز، سیدحسن رضوی امروز با اشاره به پروژه سرشاخه‌های دز اظهار داشت: هدف اصلی طرح تامین آب شرب از سرشاخه‌های دز به قم و ۹ شهر دیگر مسیر پروژه مانند خوانسار، گلپایگان، خمین و دلیجان بوده است.

وی با بیان اینکه تونلی به طول ۳۶ کیلومتر برای این پروژه در نظر گرفته شده است، افزود: حفاری ۲۴۰ متر از تونل باقی مانده که تا نیمه شهریور حفاری آن به پایان می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم با بیان اینکه سد کوچری از ۵۰ درصد پیشرفت برخوردار است، بیان کرد: اکنون عملیات احداث سد کوچری با قوت ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال زمینه آبگیری اولیه از آن فراهم شود.

وی با اشاره به سامانه‌های پروژه‌ سرشاخه‌های دز گفت: شاخه‌ها، بندهای انحرافی و تونل‌های کوتاه و متوسط یکی از سامانه‌های پروژه سرشاخه‌های دز بوده که اکنون در حال بهره‌برداری است.

رضوی خاطرنشان کرد: ۱۸۵ کیلومتر خط انتقال و ۹۰ هزار متر مکعب حجم مخازن مربوط به پروژه سرشاخه‌های دز بوده که ۹۹ درصد پیشرفت داشته و اکنون در حال بهره‌برداری از فاز یک پروژه هستیم.

وی با اشاره به اعتبار و هزینه‌های این پروژه اذعان داشت: تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان و ۲۱۵ میلیون یورو برای احداث این پروژه هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم یادآور شد: ۲۰۰ میلیارد تومان و ۲۰ میلیون یورو اعتبار دیگر برای تکمیل پروژه سرشاخه‌های دز نیاز است.

وی عنوان کرد: به دلیل اینکه پروژه سرشاخه‌های دز جزو طرح‌های مهر ماندگار قرار گرفته، پیش‌بینی می‌شود مشکل خاصی در زمینه بحث تامین اعتبار نداشته باشیم.

رضوی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه سرشاخه‌های دز گفت: پیش‌بینی ما این است در بهار ۹۲ امکان بهره‌برداری و انتقال کامل آب از سرشاخه‌های دز به شهر قم و ۹ شهر مسیر آن اتفاق بیفتد.

وی ابراز امیدواری کرد: با اتمام این پروژه مشکل کمی و کیفی آب شرب شهر قم تا اندازه فراوانی برطرف شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcj.oeofuqe8ysfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما