يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : 8304
موسوی خبر داد:

افزابش 18 درصدی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تامین اجتماعی استان قم از افزایش 18 درصدی حقوق مستمر بگیران این سازمان خبر داد.
افزابش 18 درصدی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
به گزارش قم نیوز، سیدمجتبی موسوی با اشاره به اینکه طبق مصوبه هیئت دولت حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی ۱۸ درصد افزایش یافت، اظهار داشا: این مصوبه توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

وی با تاکید بر اینکه معوقه‌های حقوق پنج ماه گذشته امسال در مردادماه پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: با حضور رییس جدید سازمان تامین اجتماعی بدهی‌های دولت در سال‌های گذشته هم پرداخت شد و مستمری بگیران غیر از مابه‌التفاوت افزایش حقوق امسال طلبی ندارند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه به مستمری بگیران این سازمان وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود، اضافه کرد: افرادی که خواستار دریافت وام هستند به بانک رفاه معرفی می‌شوند و این وام را که تا سقف دو میلیون تومان است، دریافت خواهند کرد.

موسوی افزود: در بخش بیمه کارفرمایان واحدهای تولیدی و صنعتی استان ۷۶ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهی معوقه دارند.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد زیرپوشش آنان تا پایان خرداد سال ‌جاری به ۶۱۲ هزار و ۲۶۸ نفر رسید، خاطرنشان کرد: همچنین ۲۳ هزار و ۶۰۰ مستمری بگیر نیز در استان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند و میزان پرداختی بازنشستگان در سال نزدیک به ۱۱ میلیارد تومان است که طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته این رقم پرداخت می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم با تاکید بر اینکه با توجه به سهمیه اختصاصی بیمه کارگران ساختمانی در سال ۹۰ و نیمه اول سال جاری تاکنون شش هزار کارگر ساختمانی توانستند از خدمات تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند، تصریح کرد: بخشنامه‌ای برای پوشش بیمه‌ای کشاورزان استان صادر شده است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اجرایی خواهد شد.

موسوی با اشاره به اینکه اداره کل تامین اجتماعی استان در حال حاضر ۱۸ نوع خدمات به بیمه شدگان ارائه می‌دهد و این خدمات شامل بیمه شدگان جاری و بیمه شدگان مستمری بگیر می‌شود، اظهار داشت: از سال گذشته بیش از چهار هزار نفر زن سرپرست خانوار و مددجوی زیر‌پوشش کمیته امداد از خدمات تأمین اجتماعی بهره‌مند شدند که این اقدام تأثیر بسزایی در توانمندسازی و رضایتمندی این قشر مستضعف جامعه داشته است.

وی با تاکید بر اینکه هزار و ۱۶۲ نفر در این استان بیمه بیکاری می‌گیرند، تصریح کرد: ارائه بیمه بیکاری نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است و سازمان تامین اجتماعی ماهانه حدود ۷۰۰ میلیون تومان بیمه بیکاری پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcg.z97rak9wtpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما