چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : 8556
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم خبرداد:

تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: پیگیری‌های برای تشکیل شورای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در استان قم در حال انجام است.
تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قم
به گزارش قم نیوز، محمد کاظم پورامینی در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه و نخبگان ایثارگر قم در سالن اجتماعات کتابخانه ایثار و شهادت با اشاره به ماموریت‌های این نهاد اظهار داشت: امروز جایگاه و اهمیت فرهنگ جهاد و شهادت بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: هر روز که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، بیشتر به این نکته واقف می‌شویم که فرهنگ جهاد و شهادت تنها به جبهه‌ها محدود نمی‌شود و در تمام عرصه‌ها و تمام دوران‌ها به این فرهنگ نیاز داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم اضافه کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی این فرهنگ در جهان ترویج شده و بیداری اسلامی در واقع از این فرهنگ نشات گرفته است.

وی افزود: برای ادامه جنبش‌های اسلام خواهانه و اینکه بیداری اسلامی به استقرار نظام‌های اسلامی منجر شود، نیاز به این فرهنگ به شدت احساس می‌شود.

پورامینی اضافه کرد: امروز دو وظیفه بزرگ در رابطه با این فرهنگ غنی وجود دارد که یکی از آنها حفظ این روحیه در جامعه و دیگری انتقال آن به نسل‌های بعد است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ هشت سال جنگ تحمیلی از عاشورا نشات گرفته عنوان کرد: برای حفظ این روحیه در جامعه ایثارگران نقش اساسی دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم ترویج این فرهنگ را نیازمند عزم همه‌جانبه دستگاه‌های دولتی دانست و اظهار داشت: بخشی از این وظیفه نیز به دوش نظام اسلامی است تا با ابزارهایی که در اختیار دارد، این روحیه را در میان مردم حفظ و ترویج کرده و موانع گسترش این فرهنگ را در جامعه کنترل کند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه و اهل قلم نیز در این زمینه وظایفی دارند، خاطرنشان کرد: وظیفه رسانه‌ها ثبت و نشر این ارزش‌ها و انتقال آن به نسل‌های بعد است.

پورامینی با اشاره به نقش بنیاد شهید و امور ایثارگران در ترویج روحیه جهاد و شهادت در جامعه گفت: در واقع سه چهارم وظایف این بنیاد در ترویج فرهنگ شهادت خلاصه شده و باید به این موضوع اختصاص یابد.

وی با اشاره به تشکیل شورای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در سال ۸۳ ابراز داشت: این شورا در طول این مدت همواره به بحث‌های نظری پرداخته و فعالیت‌های عملی را هنوز آغاز نکرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم ادامه داد: در حال حاضر شوراهای ترویج فرهنگ ایثار و شهات در استان‌ها در حال شکل‌گیری است تا ماموریت‌های خود را در سطح استان‌ها پیگیری‌ کند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از اعتبارات فرهنگی بنیاد شهید به این شوراها اختصاص خواهد یافت، گفت: در استان قم نیز پیگیری‌ها برای تشکیل این شورا آغاز شده که با استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه این موضوع در قم می‌تواند بسیار قوی ظاهر شود.

پور امینی با اشاره به فعالیت‌هایی که شورای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت می‌تواند انجام دهد، اظهار داشت: ثبت خاطرات ایثارگران، انتشار این خاطرات و ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی ترویجی در رابطه با ایثار و شهادت از جمله این فعالیت‌ها است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری مستمر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با صاحب قلمان افزود: این شورا باید تلاش کند تا با انجام پروژه‌های کاربردی و مطالعات مستمر زمینه را برای فعالیت اصحاب رسانه فراهم سازد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم خاطرنشان کرد: در واقع این شوراها باید مواد خامی را فراهم کند تا به وسیله‌ آن اصحاب رسانه بتوانند آثار ترویجی و فرهنگی در زمینه ایثار و شهادت را تولید کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcf.tdciw6dtvgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما