چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 8563

مسوولان زمینه حضور سرمایه‌گذاران در قم را فراهم کنند

قم نيوز : قم نیوز: رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان گفت: مسوولان باید با حرکت ملی و جهادگونه شرایط حضور سرمایه‌گذاران در قم را فراهم کنند.
مسوولان زمینه حضور سرمایه‌گذاران در قم را فراهم کنند
به گزارش قم نیوز، مجتبی بیگدلی در جلسه هم‌اندیشی پیرامون احداث بازار بین‌المللی پردیسان که با حضور مسوولان استان در هتل پارسیای برگزار شد، با اشاره به اینکه قم از نظر جغرافیایی شاهراه مواصلاتی ۱۶ استان و نقطه کلیدی ورودی و خروجی ۱۵ میلیون نفر جمعیت است، اظهار کرد: سالانه به مکه و مدینه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زائر اعزام می‌شود در حالی که سالانه حدود ۲۰ میلیون نفر زائر وارد قم می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه قم از نظر عمران و آبادانی مغضوب دیروز و مظلوم امروز بوده است، تصریح کرد: البته در سال‌های اخیر فعالیت‌های خوبی در استان صورت گرفته و بودجه عظیمی به استان تخصیص یافته است اما برای جبران عقب‌ماندگی‌ها، به نظر می‌رسد باید اعتبارات مالی بیشتری به قم تخصیص داده شود.

رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه باید زمینه حمایت از کارآفرین و سرمایه‌گذار را در شرایط آسان فراهم کنند، اضافه کرد: باید شرایط به گونه‌ای باشد تا کار آفرین احساس امینت کند و سرمایه خود را در استان به کار گیرد که خروجی این مسئله ایجاد اشتغال برای جوانان است.

بیگدلی با تاکید بر اینکه اتحاد تمام نهادهای کشوری و استانی موجب ایجاد شرایط خوبی برای حضور سرمایه‌گذاری خواهد بود، اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری شعار سال توسط رهبری به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مسوولان باید با حرکت ملی و جهاد گونه شرایط حضور سرمایه‌گذار را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته حرف‌هایی گفته می‌شد مبنی بر اینکه سرمایه‌گذاری در قم توجیه اقتصادی ندارد، تصریح کرد: امروز حمایت مسوولان استان نشان می‌دهد این حرف‌ها اشتباه بوده و این استان می‌تواند با رعایت برخی شاخصه‌ها به عنوان قطب سرمایه‌گذاری کشور تبدیل شود.

رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان با بیان اینکه باید با حضور سرمایه‌گذاران استان اتاق فکری ایجاد شود تا کارهای پراکنده رها شود و تعدد سلیقه وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: با تشکیل این اتاق فکر جریان کارآفرینی و سرمایه گذاری رشد می‌کند.

بیگدلی تصریح کرد: اتاق فکر به عنوان مجموعه راهبردی و استراتژیک وضعیت سرمایه‌گذاری در استان را رصد و به عنوان بازوی استان از پروژه‌های بزرگ حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای غیر اسلامی به کارآفرینی بسیار اهمیت داده می‌شود، اضافه کرد: سرمایه‌گذار قمی، استان را رها نمی‌کند به دلیل اینکه وابستگی خاطر به شهر اهل بیت(ع) دارد و به دنبال پیشرفت و رونق وضعیت اقتصادی استان است.

رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان با تاکید بر اینکه در کشورهای پیشرفته، مسوولان بدون درخواستی، مشکلات سرمایه‌گذاران را رفع و طرح‌های تشویقی مختلفی را به آن‌ها ارائه می‌کنند، خاطرنشان کرد: این وضعیت باید در استان توسط مسوولان به وجود بیاید.

بیگدلی با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته زمین و تخفیفی از عوارض به سرمایه‌گذار ارائه می‌شود، اظهار کرد: در این فضا سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف حضور پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در خیابان اصلی کشور شهر دوبی ۲۰۰ هتل مجلل وجود دارد، تصریح کرد: متأسفانه در استان با وجود این تعداد زائر، هتل آبرومندی برای پذیرایی مهمانان بین‌المللی وجود ندارد.

رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه مردم استان رفاه نسبی دارند اما پارک و فضای تفریحی آبرومند و خوب ندارند، خاطرنشان کرد: کمک به بخش خصوصی موجب سرمایه گذاری این بخش در طرح‌های تفریحی شهر می‌شود.

بیگدلی در پایان ابراز کرد: امیدواریم منشور سرمایه‌گذاری استان که به تایید تمام مسوولان رسیده، نتیجه دهد و سرمایه‌گذاران بزرگی جذب استان شوند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcd.90j2yt0ksa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما