يکشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : 861
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم:

گلزار روستای فردو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: گلزار روستای فردو به‌دلیل برخی موانع با وجودی که در برنامه امسال قرار گرفته بود تا سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.
گلزار روستای فردو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش قم نیوز، محمدکاظم پورامینی اظهار داشت: روستای فردو با تقدیم ۱۰۴شهید به انقلاب اسلامی افتخار این را دارد که بیشترین سهم را در بین روستاهای کشور در ایثار و از جان گذشتگی فرزندان این سرزمین اسلامی داشته باشد، از این رو ساماندهی گلزار شهدای این روستا به ‌عنوان سند افتخار ملت غیور و آزاده ایران اسلامی برای نسل‌های آینده از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: تاکنون ۲۷ گلزار شهید استان قم ساماندهی شده و دو گلزار شهدای کهک و کرمجگان تا پایان امسال ساماندهی می‌شود و گلزار روستای فردو به ‌دلیل برخی موانع با وجودی که در برنامه امسال قرار گرفته بود تا سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی ادامه داد: طرح ساماندهی گلزار روستای فردو همانند سایر گلزارها از سال ۸۷ همزمان با اراده و عزم دولت در راستای ساماندهی گلزارهای شهدا مطرح شد، اما عملیات اجرایی آن عملا از تابستان سال گذشته با تامین اعتبار اولیه ۷۰۰ میلیون ریال آغاز شد که ۵۰۰ میلیون ریال آن از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم کل اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی این گلزار را ۲ میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال ذکر کرد و ادامه داد: در مدت سه ماه تلاش ساماندهی گلزار شهدای روستای فردو از مرحله تخریب بنای قبلی تا پیشرفت ۴۰ درصدی در این پروژه شامل شناژبندی، اسلکت‌سازی و ساخت سقف رواق‌ها انجام شد اما اتمام اعتبارات موجب شد تا طرح ساماندهی از پاییز سال ۸۹ متوقف شود.

پورامینی با اشاره به اینکه روستای فردو ۱۰۴شهید تقدیم انقلاب کرده که از این تعداد ۹ شهید سرافراز در این روستا مدفون هستند، افزود: طرح ساماندهی گلزار شهدای فردو در سه ماه نخست ساماندهی در مرحله نماسازی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این مدت طی نشستی با مسئولان بخش کهک توافق شد تا طرح ساماندهی گلزار توسط پیمانکار محلی معرفی شده از سوی دهیاری انجام شود اما در مدت چهار ماه گذشته تنها پیشرفت فیزیکی این بخش ۲۰ درصد بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم تاکید کرد: هم اکنون تاخیر در اجرای عملیات پروژه و روبه‌رو شدن با فصل سرما و شرایط خاص اقلیمی موجب به تاخیر افتادن پروژه شده است.

پورامینی افزود: امسال ساماندهی ۱۲ گلزار شهدا در قم به اتمام رسیده و با نظر موکد استاندار قم و تاکید ایشان بر تامین اعتبار و ساماندهی گلزارهای استان ظرف دو سال آینده تمام گلزارها به استثنای گلزار شیخان که در طرح حرم مطهر و گلزار علی بن جعفر (ع) که در دست طراحی جامع است، ساماندهی می‌شوند.

انتهای پیام/۱۰۷
https://qomnews.ir/vdciczav2t1aq.bct.html
نام شما
آدرس ايميل شما