کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر مالی شهرداری قم خبرداد:

اجرای سیستم حسابداری تعهدی در شهرداری قم

خبرگزاری فارس , 16 شهريور 1391 ساعت 9:50

قم نیوز: مدیر مالی شهرداری قم از جایگزینی سیستم حسابداری تعهدی به جای سیستم حسابداری نقدی در شهرداری قم خبر داد.


به گزارش قم نیوز، علیرضا یامولا اظهار کرد: با توجه به تاکید شهردار قم مبنی بر شفاف سازی فعالیت‌های مالی در راستای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی دقیق‌تر، همچنین پاسخگویی به شهروندان و مسوولان و اعضای شورای اسلامی شهر قم به زودی سیستم حسابداری تعهدی جایگزین سیستم حسابداری نقدی در شهرداری قم می‌شود.

وی افزود: با توجه به بودجه مصوب و همچنین حجم بالای فعالیت‌های شهرداری قم، در دسترس بودن یک سیستم شفاف مالی نقش تاثیر گذار و حیاتی در تصمیمات مدیران شهرداری خواهد داشت که با وجود این سیستم که حاوی گزارش‌های دقیق است می‌توان هر لحظه از زمان تصمیم گرفت و برنامه ریزی‌های دقیق‌تری انجام داد.

مدیر مالی شهرداری قم با اشاره به وجود یک سیستم مالی گزارشگر بر مبانی واقعیت گفت: این سیستم مالی هزینه‌ها را به صورت واضح و واقعی گزارش خواهد داد و با توجه به شعار سال برنامه ریزی و مدیریت صحیح می‌تواند در این راستا موثر باشد.

وی بیان کرد: بررسی‌های کارشناسان نشان داد که سیستم حسابداری مستقر در شهرداری بر مبنای نقدی جوابگوی حجم فعالیت‌های شهرداری نبوده و بخش عمده‌ای از رویدادهای مالی به تبعیت از این روش در دفاتر و گزارشات مالی منعکس نمی‌شد و این امر به کاهش کنترل‌های داخلی و عدم تصمیم گیری صحیح توسط مدیران شده و در نهایت عملکرد خدمت رسانی به شهروندان را تضعیف می‌کرد.

یامولا ضمن اشاره به محاسن این سیستم اذعان داشت: با این روش ضمن شناسایی دقیق هزینه‌ها به معنای واقعی از تضییع حقوق بیت المال جلوگیری شده و در مصرف منابع در راستای رسیدن به اهداف شهرداری قم صرفه جویی و مدیریت بهتر انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/ ۱۰۳


کد مطلب: 8691

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/8691/اجرای-سیستم-حسابداری-تعهدی-شهرداری-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir