پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : 8691
مدیر مالی شهرداری قم خبرداد:

اجرای سیستم حسابداری تعهدی در شهرداری قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر مالی شهرداری قم از جایگزینی سیستم حسابداری تعهدی به جای سیستم حسابداری نقدی در شهرداری قم خبر داد.
اجرای سیستم حسابداری تعهدی در شهرداری قم
به گزارش قم نیوز، علیرضا یامولا اظهار کرد: با توجه به تاکید شهردار قم مبنی بر شفاف سازی فعالیت‌های مالی در راستای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی دقیق‌تر، همچنین پاسخگویی به شهروندان و مسوولان و اعضای شورای اسلامی شهر قم به زودی سیستم حسابداری تعهدی جایگزین سیستم حسابداری نقدی در شهرداری قم می‌شود.

وی افزود: با توجه به بودجه مصوب و همچنین حجم بالای فعالیت‌های شهرداری قم، در دسترس بودن یک سیستم شفاف مالی نقش تاثیر گذار و حیاتی در تصمیمات مدیران شهرداری خواهد داشت که با وجود این سیستم که حاوی گزارش‌های دقیق است می‌توان هر لحظه از زمان تصمیم گرفت و برنامه ریزی‌های دقیق‌تری انجام داد.

مدیر مالی شهرداری قم با اشاره به وجود یک سیستم مالی گزارشگر بر مبانی واقعیت گفت: این سیستم مالی هزینه‌ها را به صورت واضح و واقعی گزارش خواهد داد و با توجه به شعار سال برنامه ریزی و مدیریت صحیح می‌تواند در این راستا موثر باشد.

وی بیان کرد: بررسی‌های کارشناسان نشان داد که سیستم حسابداری مستقر در شهرداری بر مبنای نقدی جوابگوی حجم فعالیت‌های شهرداری نبوده و بخش عمده‌ای از رویدادهای مالی به تبعیت از این روش در دفاتر و گزارشات مالی منعکس نمی‌شد و این امر به کاهش کنترل‌های داخلی و عدم تصمیم گیری صحیح توسط مدیران شده و در نهایت عملکرد خدمت رسانی به شهروندان را تضعیف می‌کرد.

یامولا ضمن اشاره به محاسن این سیستم اذعان داشت: با این روش ضمن شناسایی دقیق هزینه‌ها به معنای واقعی از تضییع حقوق بیت المال جلوگیری شده و در مصرف منابع در راستای رسیدن به اهداف شهرداری قم صرفه جویی و مدیریت بهتر انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcf.1dciw6dvygiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما