يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : 8913
شهردار قم:

واگن‌های ایتالیایی مونوریل، در آینده نزدیک به قم می‌رسند

56 واگن برای فاز اول و دوم مونوریل اختصاص یافته است
قم نيوز : قم نیوز: علی رغم تمامی حرف و حدیث‌هایی که درباره تعطیلی یا عدم پیشرفت پروژه مونوریل زده می‌شد، شهردار قم امروز از ورود نخستین واگن‌های مونوریل از ایتالیا، در آینده نزدیک خبر داد.
محمد دلبری، شهردار قم. عکس از: پرتال شهرداری قم www.qom.ir
محمد دلبری، شهردار قم. عکس از: پرتال شهرداری قم www.qom.ir
به گزارش قم نیوز، در ماه‌های اخیر انواع و اقسام شایعات دروغ پیرامون پروژه مونوریل به راه افتاده بود. از شایعه توقف پروژه تا قصد سازمان بازرسی بر خراب کردن ستون‌های زده شده گرفته تا شایعه
چینی بودن واگن‌های مونوریل!

شایعه سازان حتی برای پخش اخبار نادرست خود به سراغ شخصیت‌های موجه نیز رفته بودند به طوری که یکی از اعضای شورای اسلامی استان قم، مهندس باقرپناهی، را با اطلاعات غلط تغذیه کرده بودند تا هزینه پروژه مونوریل را بیش از هزار میلیارد اعلام کند!

اما این حرف و حدیث‌ها با موضع گیری‌های به موقع شهردار و نمایندگان استان قم، خنثی شد و امروز شهردار قم، در گفتگو با خبرگزاری فارس، خبر از ورود قریب الوقع واگن‌های ایتالیایی مونوریل، علی رغم تحریم‌های فعلی علیه ایران، خبر داده است.


شهردار قم، با اشاره به پیشرفت پروژه منوریل، خبر از اتمام بخش سازه‌ای مونوریل تا پایان سال جاری داده است و افزوده است:  نمونه واگن‌های منوریل به زودی از کشور ایتالیا در اختیارمان قرار خواهد گرفت و این پروژه تا پایان سال به صورت آزمایشی راه‌اندازی خواهد شد.

اما شهردار قم، به همین جا بسنده نکرده است و در پاسخی قاطع به کسانی که اصل پروژه مونوریل را زیر سوال می برند، از انجام مطالعات برای اجرای هر چه سریعتر فاز 3 مونوریل خبر داد و همچنین از اختصاص یافتن 56 واگن برای
فاز اول و دوم پروژه مونوریل خبر داده است.

به نظر می رسد با توجه به این سخنان محمد دلبری و با پیشرفتی که با تاکید استاندار قم، در روند اجرای این پروژه به دست آمده است، تا پایان دولت دهم، فاز اول پروژه مونوریل به صورت کامل به بهره برداری برسد.
 
* در تهیه این خبر از خبر خبرگزاری فارس استفاده شده است.

انتهای پیام/105/
https://qomnews.ir/vdcc.sq4a2bqo1la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما