پنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : 8757

افزایش 10 درصدی سرانه فضای سبز استان

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل منابع طبیعی استان قم احداث پارک جنگلی ثامن الائمه(ع) را موجب افزایش 50 درصدی فضای سبز جنگلی و افزایش 10 درصدی سرانه فضای سبز استان عنوان کرد.
افزایش 10 درصدی سرانه فضای سبز استان
به گزارش قم نیوز، احمد عفتان اظهارداشت: این اداره کل در راستای افزایش سرانه فضای سبز استان، در حال احداث پارک جنگلی ثامن الاائمه(ع) است.

وی با تاکید بر اینکه احداث پارک جنگلی ثامن الائمه(ع) موجب افزایش ۵۰ درصدی فضای سبز جنگلی می‌شود، افزود: با احداث این پارک جنگلی سرانه فضای سبز استان ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

مدیرکل منابع طبیعی قم با اشاره به اینکه اداره کل منابع طبیعی در راستای اجرای عملیات بیابان زدایی طرح‌های مختلفی را در دست اجرا دارد، اضافه کرد: با توجه به اینکه در منطقه کوه نمک، ۳۷ هزار و ۵۰۰ هکتار کانون بحرانی فرسایش قرار دارد، حدود ۸۰۰ هکتار عملیات نهال کاری در این منطقه در سال ۹۱ انجام خواهد شد که بودجه این امر از محل اعتبارات ملی استان تامین شده است.

وی ادامه داد: مطالعه کاربردی طرح‌های مقابله با بیابانزایی به مساحت ۳۴ هزار هکتار و حفاظت از پوشش گیاهی به مساحت ۵۷۶۶ هکتار از دیگر فعالیت‌های پیش بینی شده این اداره کل در سال ۹۱ است.

عفتان با اشاره به اینکه تاکنون ۳۵ درصد سیلاب احتمالی شهرک پردیسان برطرف شده است، تصریح کرد: با اجرای عملیات حوزه‌های آبخیز در سال آینده ۹۰ درصد سیل شهرک پردیسان کنترل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه استان ۷۲۳۰ هزار هکتار مرتع دارد، افزود: تصاویری از پروژه‌های مرتع استان طبق درجه بندی‌های مختلف در غرفه این اداره کل برای بازدید عموم ارائه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی قم با اشاره به اینکه پرونده ۹۸ درصد اراضی ممیزی استان به نفع دولت مختومه شده است، اظهار کرد: سند این اراضی به نام دولت صادر شده و زمینه واگذاری برای طرح‌های مهم صنعتی و اقتصادی استان فراهم شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdci.wavct1ayybc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما