يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : 8306
عفتان خبر داد:

۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث پارک ثامن الائمه(ع)

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پارک جنگلی استان با عنوان ثامن الائمه(ع) با حضور استاندار قم خبر داد.
۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث پارک ثامن الائمه(ع)
به گزارش قم نیوز، احمد عفتان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پارک جنگلی استان اظهار داشت: عملیات اجرایی این پارک جنگلی با حضور استاندار قم به زودی آغاز خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه پارک جنگلی ثامن الائمه(ع) از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان در سال ۸۹ است، تصریح کرد: طرح احداث بزرگ‌ترین پارک جنگلی به پیشنهاد اداره کل منابع طبیعی استان در مساحتی بالغ بر ۴۵۵ هکتار مورد تصویب قرار گرفت که با اجرایی شدن مصوبات سفر رهبری، در نخستین مرحله مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای انجام عملیات اجرایی پارک مذکور به این اداره کل ابلاغ شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: پارک جنگلی ثامن الائمه(ع) در ابتدای جاده قدیم قم - گرمسار که مسیر اصلی عبور هم استانی‌ها و هموطنان استا‌ن‌های مرکزی و جنوبی کشور به مشهد مقدس است، احداث خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای اجرای عملیات اجرایی این پارک جنگلی اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال مصوب شده است.

عفتان با تاکید بر اینکه آبیاری درختان پارک جنگلی ثامن الائمه(ع) با استفاده از پساب فاضلاب تصفیه شده به میزان ۵۵ لیتر در ثانیه صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در این پارک جنگلی از سیستم آبیاری به‌ صورت قطره‌ای استفاده خواهد شد و گونه‌های متنوع درختان که با شرایط آب و هوایی قم سازگاری دارند و از زیبایی خاصی هم برخوردار هستند، کاشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ساختمان اداری با سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه در بزرگ‌ترین پارک جنگلی استان پیش بینی شده است، اضافه کرد: همچنین محل‌هایی برای ورزش و تفریحات سالم در نظر گرفته خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با تاکید بر اینکه احداث پارک جنگلی ثامن الائمه(ع) در افزایش سرانه فضای سبز قم تاثیر به‌سزایی داشته و گام مهمی در بیابان زدایی در این منطقه است، تصریح کرد: در ابتدای اجرای این پارک جنگلی مراحل زیر ساختی از جمله خط انتقال آب، برق، منابع آب آشامیدنی و استخر به متراژ ۱۴ هزار مترمکعب به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/۱۰۳
https://qomnews.ir/vdci.uavct1apqbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما