پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : 8275
معصومی خبر داد:

راه اندازی خانه دوچرخه در 10 نقطه شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از راه‌اندازی خانه دوچرخه در 10 نقطه شهر قم در آینده خبر داد.
راه اندازی خانه دوچرخه در 10 نقطه شهر قم
به گزارش قم نیوز، مسیح‌الله معصومی امروز اظهار داشت: استفاده از وسایل نقلیه غیر موتوری و پیاده یکی از سیاست‌های حوزه حمل و نقل است.

وی با بیان اینکه اکنون در حال شناسایی نقاطی هستیم که ظرفیت استفاده از مسیرهای دوچرخه را دارد گفت: در صدد هستیم در آینده‌ای نزدیک تعدادی خانه با عنوان خانه دوچرخه در نقاط مختلفی از سطح شهر در معابر و بوستان‌ها تعبیه کنیم تا مردم بتوانند دوچرخه‌ها را امانت بگیرند و در مسیرهای طراحی شده استفاده کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خاطر نشان کرد: اگر شرایط مطلوبی برای آسایش و امنیت تردد عابران فراهم کنیم، مردم رغبت می‌کنند به جای استفاده از وسایل نقلیه شخصی به سمت استفاده از دوچرخه و پیاده‌روی روی بیاورند.

وی با بیان اینکه بهسازی پیاده‌روها و ایجاد پیاده‌راه‌ها را در دستور کار داریم عنوان داشت: پیاده‌روی در سلامت جسمی و روحی افراد تاثیر دارد و بار ترافیکی سطح شهر را کاهش می‌دهد.

معصومی یادآور شد: تلاش ما بر این است که با تجهیز سازمان اتوبوسرانی، تعداد اتوبوس‌ها را به لحاظ کمی افزایش دهیم و از نظر کیفی اتوبوس‌های مجهزتری به شهروندان ارائه کنیم تا مردم بتوانند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: شرایط محیطی شهر قم برای بحث دوچرخه آماده است، زیرا شیب زیادی در مسیرها نداریم و مردم به راحتی می‌توانند در مسیرها از دوچرخه استفاده کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم تاکید کرد: لازم است صداوسیما و خبرگزاری‌ها در حوزه آموزش فرهنگ ترافیک فعالیت کنند تا مردم برای فرار از مشکلات آلودگی صوتی و هوا به سوی استفاده از دوچرخه بروند.

وی عنوان داشت: مطالعات اولیه خانه دوچرخه انجام شده و حدود ۱۰ نقطه از شهر را برای ایجاد خانه دوچرخه شناسایی کرده و اکنون دنبال راهکارهای اجرایی و رایزنی با پیمانکاران هستیم.

معصومی خاطر نشان کرد: یکی از مسیرهایی که برای دوچرخه در نظر گرفته شده ابتدای بلوار امین تا میدان ارتش است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd.50j2yt0xka26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما