دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : 8707
فرمانده پلیس راهور:

3 روز توقیف خودرو در انتظار رانندگان متخلف

قم نيوز : قم نیوز: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی از کاهش هفت درصدی تلفات جاده‌ای در سال جاری خبر داد و گفت: خودروی رانندگان متخلف را به پارکینگ برده و سه روز آن را توقیف می‌کنیم و نمره منفی برای وی درج خواهد شد.
3 روز توقیف خودرو در انتظار رانندگان متخلف
به گزارش قم نیوز، اسکندر مومنی در رزمایش ملی نیمه دوم تابستان ۹۱ که در پلیس راه استان قم برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۹۰ اتفاق بزرگی در کشور افتاد و آن کاهش ۱۴ درصدی در تلفات جاده‌ای بود.

وی با بیان اینکه این درصد نشان‌دهنده کمتر از سه هزار نفر مصدوم و مجروح است، گفت: کشور ما از نظر رتبه تصادفات در سال ۸۴، رتبه بالایی در جهان داشت یعنی به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه ۲۳ نفر کشته می‌شدند اما امروز با تلاش شبانه روزی ماموران توانسته‌ایم این رقم را به ۸.۱ درصد برسانیم که این رقم برابر با متوسط جهانی است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی، کنترل ترافیک را کاری جمعی و بین بخشی دانست و بیان کرد: در بحث ترافیک، سازمان راهداری، اورژانس، هلال احمر، استانداری، راهوران، همیاران پلیس راهنمایی و رانندگی و ... دخالت دارند.

وی تصریح کرد: ما در سال گذشته با کاهش چهار درصدی تصادفات روبرو بودیم در حالی که در سال جاری، تلفات جاده‌ای هفت درصد کاهش داشته است.

مومنی با توجه به اهمیت استان قم به دلیل ویژگی‌های خاص خود از قبیل وجود بارگاه حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران به عنوان معبر و مقصد ابراز داشت: ظرفیتی که برای کنترل ترافیک در قم انجام می‌شود تنها برای قم نیست بلکه برای همه زائرینی است که به قم می‌آیند.

وی افزود: قم معبر سفر به استان‌های جنوبی، شرقی و غربی است و چندین برابر سفرهای داخل استانی، سفرهای بیرونی داریم که از اهمیت بالایی برخوردار است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی عنوان کرد: امیدواریم تا پایان سال که اوج سفرهای برون شهری است با همکاری همه دستگاه‌های دست اندرکار افتخار دیگری را در پائین آوردن میزان تلفات و تصادفات بیافرینیم.

وی اضافه کرد: شواهد نشان می‌دهد سفرهای بیشتری در راه است و این شامل افزایش مصرف سوخت، تردد خودروها و... نیز می‌شود.

مومنی در عین حال با یادآوری کاهش آمار سوانح در سال جاری، آمارهای موجود را همچنان بالا دانست و گفت: اکنون شور و شوق سفر بین مردم جاری است و بر این اساس سفرها ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی با ارائه آماری در مورد وسائل نقلیه و مسائل مرتبط با آن گفت: سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار ماشین شماره گذاری شد و یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر گواهینامه گرفتند که ادغام اینها آمار سنگینی می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه تلفات یک نفر هم زیاد است، افزود: ما امنیت ترافیکی را برقرار کرده و تلاش می‌کنیم سوانح و حوادث را در حد ممکن کاهش دهیم.

وی ادامه داد: از استان قم انتظار خاصی داریم و اینکه سال قبل با همت دستگاه‌ها، تلفات کم شد با این وجود امید است در پایان سال نیز شاهد رتبه بالا در کاهش سوانح و تلفات در این استان باشیم.

مومنی با اشاره به برگزاری اجلاس غیر متعهدها در تهران بیان داشت: امروز پایتخت پذیرای نماینده ۱۲۰ کشور جهان است و با توجه به تعطیلات پنج روزه در تهران، شوق سفرهای برون شهری جاری است.

وی ادامه داد: از افزایش سفرها نگران نیستیم بلکه همپوشانی را افزایش می‌دهیم تا با آرامش خاطر سفری برای هموطنانمان رقم بزنیم و بر این اساس کنترل‌های جاده‌ای بیشتر می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه بار ترافیکی جاده‌های خروجی تهران امروز افزایش می‌یابد، گفت: روزهای بعد در رفت و برگشت مرحله دوم تعطیلات تابستانه هستیم و امید است شاهد کاهش تلفات باشیم.

وی تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم تعداد اندکی قانون شکن سلامت سفر را برای مردم به مخاطره بیندازند؛ بازرسان، کنترل‌های نامحسوس، سیستم‌های هوشمند و پلیس جاده‌ای، متخلفین را شناسایی و حتی برای حفظ جان همان متخلف با وی برخورد می‌کنیم.

مومنی تاکید کرد: خودروی رانندگان متخلف را به پارکینگ برده و سه روز آن را توقیف می‌کنیم و نمره منفی برای وی درج خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcd.z0j2yt055a26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما