پنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : 8759
توسط دارالقرآن الکریم قم انجام می شود؛

یرگزاری اولین مسابقه قرآن ویژه خانه‌های روستایی در قم

قم نيوز : قم نیوز: اولین مسابقه حفظ و قرائت قرآن ویژه خانه‌های روستایی توسط دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
یرگزاری اولین مسابقه قرآن ویژه خانه‌های روستایی در قم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی مسوول دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی استان قم شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه این مسابقه به تشریح روند برگزاری آن پرداخت و گفت: این مسابقه در سه مرحله برنامه‌ریزی شده که مرحله اول آن در سطح روستاها و مرحله دوم در سطح بخش‌ها برگزار شده و ممتازان بخش‌های تابعه در سطح استانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: با برگزاری این مسابقه استعدادهای قرآنی روستاهای استان شناسایی شده و در صدد هستیم فعالیت‌های قرآنی خانه‌های قرآن روستایی را مورد حمایت بیشتری قرار دهیم.

مسوول دارالقرآن الکریم قم از همت بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، روحانیون مستقر روستاها و ادارات تبلیغات اسلامی بخش‌های تابعه استان در برگزاری این مسابقه قدردانی کرد و افزود: مسابقه حفظ و قرائت قرآن کریم در دو مقطع سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار شده که با استقبال روستائیان همراه بوده است.

تقدیر از برندگان مسابقه حفظ و مفاهیم سوره لقمان
در این مراسم همچنین از برترین‌های مسابقه حفظ و مفاهیم سوره مبارکه لقمان به قید قرعه تجلیل شد.

حجت‌الاسلام عظیمی در مورد این مسابقه اظهار داشت: در استان قم بالغ بر ۵۰۰ نفر در این مسابقه شرکت کردند و این مسابقه به صورت همزمان در شهرهای تابعه استان برگزار شد.

وی تصریح کرد: نکات اخلاق فردی و اجتماعی زیادی در سوره مبارکه لقمان نهفته است و در این مراسم از ۳۴ نفر از برندگان این مسابقه به تعداد آیات این سوره مبارکه قدردانی شد.

مسوول دارالقرآن الکریم قم به برنامه‌های این نهاد قرآنی اشاره کرد و گفت: دارالقرآن الکریم در زمینه‌های آموزشی اعم از تخصصی، عمومی و دوره‌های تربیت معلم و داور قرآن برنامه‌های گسترده‌ای دارد که علاقه مندان برای شرکت در این دوره‌ها می‌توانند به دارالقرآن الکریم مراجعه کنند.

این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام عباس اسکندری و تقدیر از برترین‌های مسابقه حفظ و قرائت قرآن ویژه خانه‌های قرآن روستایی و حفظ و مفاهیم سوره مبارکه لقمان به پایان رسید.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.mnak49n0o5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما