يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : 8800

5 ایستگاه جدید آتش‌نشانی در قم احداث می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از احداث پنج ایستگاه آتش‌نشانی جدید تا سال 92 خبر داد.
5 ایستگاه جدید آتش‌نشانی در قم احداث می‌شود
به گزارش قم نیوز، عباس جعفری امروز با اشاره به کمبود ۱۲ ایستگاه آتش‌نشانی در قم اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا سال ۹۲، پنج ایستگاه جدید راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های آتش‌نشانی برای خرید تجهیزات جدید افزود: با قراردادی که با مجتمع بعثت بسته شده قرار است تجهیزات فنی جدیدی به سیستم آتش‌نشانی قم افزوده شود.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به تاثیر به روز بودن تجهیزات در بهبود عملکرد ماموران آتش‌نشانی بیان کرد: ۳۰۰ دست لباس مخصوص آتش‌نشانی و ۳۰۰ دستگاه تنفسی کامپوزیت از جمله تجهیزاتی است که به زودی وارد سیستم آتش‌نشانی خواهد شد.

وی ابراز داشت: این دستگاه‌های جدید با وزنی بسیار سبک‌تر نسبت به دستگاه‌های قدیمی می‌تواند مأموران را در عملکرد بهتر یاری کند.

جعفری ادامه داد: حدود ۱۰ ماشین آتش‌نشانی نیز قرار است توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم خریده شود که این موضوع تحولی در زمینه تجهیزات آتش‌نشانی این سازمان ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اظهار داشت: دو سال است که تربیت آتش‌نشان داوطلب به منظور ارتقای سطح دانش عمومی در زمینه مسائل آتش‌نشانی در استان قم آغاز شده و با استقبال مناسبی از سوی مردم رو به‌رو شده است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: در حال حاضر پنجمین دوره آموزشی آتش‌نشان داوطلب در معاونت آموزشی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در حال برگزاری است.

وی با اشاره به برگزاری سومین دوره تربیت آتش‌نشان داوطلب برای بانوان ادامه داد: این دوره‌ها به مدت ۱۰ روز در حال برگزاری است و امسال تاکنون بیش از ۲۰۰ زن و مرد این دوره را با موفقیت طی کرده‌اند.

جعفری با اشاره به اهمیت آموزش‌های همگانی برای آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ مهد کودک در قم درگیر آموزش‌های آتش‌نشانی هستند.

وی افزود: برای روز آتش‌نشان نیز جشن بزرگی برای کودکان و خردسالان تدارک دیده شده که در آن نکات آموزشی با روش‌های جذاب به کودکان آموزش داده می‌شود.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اجرای برنامه‌های زنده تلوزیونی و آموزش در ادارات را از دیگر برنامه‌های این سازمان در راستای آموزش عمومی ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی آتش‌نشانی به صورت ضمن خدمت برای ادارات اجرا می‌شود، اضافه کرد: مباحثی مانند تئوری حریق، شناخت انواع آتش‌سوزی‌ها، راه‌های مقابله با آتش و روش استفاده از دستگاه‌های خاموش‌کننده دستی در این دوره‌های آموزشی مطرح می‌شود و می‌تواند برای خانواده‌ها بسیار مفید باشد.

جعفری با اشاره به اینکه این آموزش‌ها در پایگاه‌های بسیج نیز پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: با شروع سال تحصیلی نیز برنامه‌های آموزشی در مدارس آغاز خواهد شد و ماموران سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با حضور در مدارس، دانش‌آموزان را با روش‌های مقابله با آتش و استفاده از خاموش‌کننده‌های دستی آشنا می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های آتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اظهار داشت: با موافقت شهرداری قم این سازمان به زودی نیروی جدید جذب خواهد کرد.

جعفری ادامه داد: تمام جوانانی که مدرک دیپلم داشته و از توانایی جسمی خوبی برخوردار هستند، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه این افراد باید زیر ۲۵ سال سن داشته باشند، گفت: یک سری آزمون‌های ورزشی و آمادگی جسمانی از این افراد داوطلب گرفته خواهد شد.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اینکه ۷۰ نفر به زودی جذب آتش‌نشانی خواهند شد، بیان کرد: این افراد پس از پذیرفته شدن در آزمون و مصاحبه سه ماه آموزش‌های مقدماتی را گذرانده و پس از آن وارد نیروهای عملیاتی می‌شوند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdch.vn6t23n6vftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما