?>?> آمریکا دنیا را برای خود ناامن کرد | قم نیوز
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : 9049

آمریکا دنیا را برای خود ناامن کرد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید قم گفت : آمریکا دنیا را برای خود ناامن کرد چرا که امروز نفرتى عمیق در جهان اسلام نسبت به آمریکا شکل گرفته است.
آمریکا دنیا را برای خود ناامن کرد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به انتشار فیلم موهن درباره پیامبر گرامی اسلام بیان کرد: تظاهرات در اعتراض به این فیلم همچنان ادامه دارد و شاهد برخی نمونه‌های عالی نیز در این تظاهرات‌ها هستیم.

وی با تقدیر از اقدام سیدحسن نصر‌الله در خصوص تجمع اعتراض آمیز نسبت به این فیلم گفت: آوازه اقدام سیدحسن نصر‌الله که یک روحانی شجاع و هوشیار است، در دنیا پیچیده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه فیلم موهن به قدری کثیف است که حدی را نمی‌توان برای آن متصور بود، اضافه کرد: متاسفانه در این فیلم هر نسبت ناروا و زشتى از قتل، آدم‌کشى و... به نبی مکرم اسلام، اصحاب و همسران ایشان داده شده است.

وی با اشاره به اینکه این فیلم به مراتب از کتاب آیات شیطانى بدتر است، گفت: اگر این امر در زمان امام راحل واقع مى‌شد همان حکم که درباره نویسنده کتاب کثیف آیات شیطانى صادر کردند را درباره تهیه‌کنندگان این فیلم نیز صادر مى‌کردند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه دنیاى اسلام نباید ساده از کنار این مسئله بگذرد خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به بهانه احمقانه آزادی بیان به چنین اقداماتی چراغ سبز نشان نمی‌دهند و راه را باز کرده‌اند.

وی گفت: ‌علمای جهان اسلام و سیاستمداران باید با یکدیگر متحد شده و در مراکز بین‌المللی مصوبه‌ای را به تصویب برسانند که مقدسات تمام ادیان آسمانى محترم شمرده شده و جلوی این اعمال وقیح در آینده گرفته شود.

وی تاکید کرد:‌ دولتمردان آمریکا اگر از عقل درستى برخوردار بودند مى‌دانستند چه زیان عظیمى به سبب این فیلم و توجیه زشت آن دامان آن ها را گرفت.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با این اقدام تمام دنیا را براى خود ناامن کردند، افزود: امروز نفرتى عمیق در جهان اسلام نسبت به آمریکا شکل گرفته است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با توصیه به دولتمردان ترکیه مبنی بر دوری از آمریکا و اسرائیل گفت: اگر دست خود را از دست آمریکا و اسرائیل خارج نکنید براى شما هم در جهان اسلام همان نفرت عمیقی حاصل خواهد شد.

وی گفت: امتیازاتی که به شما داده شده ارزش این را ندارد که در تمام دنیای اسلام به چهره‌ای منفور تبدیل شوید.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd.o0n2yt0zna26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما