يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : 9210
رئیس جمعیت هلال احمر قم :

پیشگیری و مقابله با بحران، نیازمند آموزش است

قم نيوز : قم نیوز: همزمان با آغاز هفته کاهش بلایای طبیعی دکتر خلیل الله سائلی با اشاره به اهمیت آموزش های همگانی برای ارتقای امنیت در زمان بحران، گفت: پیشگیری و مقابله با بحران، نیازمند آموزش است.
پیشگیری و مقابله با بحران، نیازمند آموزش است
قم نیوز، با آغاز هفته کاهش بلایای طبیعی ، رئیس جمعیت هلال احمر قم،این هفته  را فرصتی مغتنم برای ارزیابی امکانات و توانمندی ها در خصوص پیشگیری و آمادگی در برابر بلایا خواند و گفت:آموزش همگانی بعنوان یکی از مولفه های مهم درکاهش اثرات بلایا ،نقش مهمی در آگاه بخشی جامعه در برابر آسیب ها و خطرات دارد و می تواند خسارات را تا میزان بالائی کاهش دهد.

وی به زلزله اخیر در آذربایجان شرقی اشاره کردو افزود:با توجه به فصل کشاورزی و حضور تعداد کثیری از مردم در بیرون از منازل و روی دادن رویداد در روز ،زلزله آذربایجان تلفات انسانی زیادی را به همراه نداشت اما در زمان برزو زلزله درشرایط نامساعد، قطعا تلفات انسانی زیادی با توجه به بافت های فرسوده خواهیم داشت.

سائلی از تعامل دستگاهها و ارگانهای ذی ربط در زمینه ارائه خدمات به زلزله زدگان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: خوشبختانه با برنامه ریز ی منسجم هر یک از دستگاها و سازمانها در توان خود خدمات خوبی را به مردم آسیب زده ارائه کردند که ساخت ۱۲ هزار کانکس از سوی بنیاد مسکن در روستاهای آسیب دیده یکی از این خدمات می باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر قم ادامه داد:در این راستا ضروری است با آموزشهای لازم همه افراد را در زمان بحران و بلایای طبیعی آماده سازیم تا با رعایت نکات ومولفه های ایمنی درصد تلفات انسانی وخسارات مالی کاهش یابدبه ویژه رسانه ها باید در خصوص آگاه سازی مردم در زمینه ضرورت نوسازی بافت ها نیز تلاش نمایند.

وی در خصوص برنامه های معاونت امور جوانان در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی نیز تصریح کرد:برگزاری همایش کانون طلاب ،مانور اطفاء حریق ،برگزاری اردوهای جهادی ،مانور زلزله،برگزاری دوره آموزشی امداد وکمک های اولیه ،تشکیل کلاسهای عمومی امداد،برگزاری مسابقات فرهنگی از برنامه های این هفته می باشد همچنین انجام تمرینات وبازآموزی مسابقات رقابت مهر ،بازدید از ضریح امام حسین (ع)، برگزاری جلسات ماهیانه ،تشکیل کلاسهای امدادی پیشاهنگان ،برگزار ی مسابقات نقاشی،برگزاری مانور ویژه دانش اموزان برگزاری کلاس های آموزشی در خصوص کاهش اثرات بلایای طبیعی و اهدای ۳ سری جهاز عروس و مانور بهداشت باروری در روستاها نیز در برنامه این هفته گنجانده شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر قم خاطرنشان کرد:در این هفته ضمن اجرای برنامه ملی کاروان سلامت به روستاهای قم با حضور اعضاء، داوطلبان وموسسه خیریه پزشکان و پرستاران ،جمعیت هلال احمر با اجرای طرح مهرورزان آسمانی در سرای سالمندان وطرح ارمغان مهر در بازدید از روستاهای محروم ارادت خود را درهمراهی وهمگامی روزافزون به مردم عزیز نشان می دهند
انتهای پیام/100/
https://qomnews.ir/vdcd.f0n2yt0xza26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما