قم نيوز : قم نیوز: شرکت رادیو معارف در نمایشگاه بین المللی رسانه ‌های دیجیتال تهران، بررسی حقوق کودکان در رادیو معارف و ... از عناوین اخبار رادیو معارف است.
شرکت رادیو معارف در نمایشگاه بین المللی رسانه‌ های دیجیتال تهران
به گزارش قم نیوز، برای اولین بار پنج عنوان نرم افزار جدید رادیو معارف در ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه‌ های دیجیتال عرضه شد.

در سال جاری هم نرم افزارهای این رادیو در نمایشگاه بین المللی رسانه ‌های دیجیتال عرضه شده است که چهار نرم افزار با عناوین قصه‌های قرآنی، کلیدهای خوشبختی، بر بال سخن ، مکارم خوبان آیت الله نجفی قمشه‌ای و نقد و نظر برای اولین بار در این نمایشگاه به عموم علاقمندان ارائه می‌شود.


علاقمندان به تهیه این نرم افزارها و تولیدات قبلی رادیو معارف می‌توانند به غرفه موسسه فرهنگی دیجیتال آوای مهر کوثر ایمان واقع در بخش نشر دیجیتال این نمایشگاه در شبستان حضرت امام خمینی (ره) در مصلی تهران مراجعه کنند.

معرفی شهدای عرصه های علمی در برنامه شاهد رادیو معارف

رادیو معارف با برنامه شاهد به معرفی شهدای عرصه علم و دانش می‌پردازد.

به مناسبت تکریم مقام شهدا و فرهنگ شهادت و برای معرفی شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، برنامه شاهد رادیو معارف به معرفی شهدای هسته‌ای و سنگر علم و دانش پرداخته می‌ پردازد.

در این قسمت ‌ها که در روزهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ پخش می‌شود به ترتیب شهیدان مسعود علیمحمدی، حسن تهرانی مقدم و مجید شهریاری با طرح وصیت‌ نامه و خاطرات این شهدا از زبان خانواده و همرزمان ایشان معرفی می‌شوند.

بررسی حقوق کودکان توسط رادیو معارف

برنامه نگاه برتر رادیو معارف به بررسی حقوق کودکان در اسلام می‌پردازد.

در این برنامه به موضوعاتی همچون حمایت ‌های حقوقی اسلام از کودکان، بررسی لوایح بین المللی و منطقه‌ ای حقوق کودک و وضعیت حقوق کودک در ایران توسط کارشناس برنامه حجت الاسلام غلامرضا پیوندی، از استادان و پژوهشگران پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی پرداخته می شود.

برنامه نگاه برتر کاری از گروه فقه و سیره به تهیه کنندگی و سردبیری حجت الاسلا م دکتر محمد جواد طوسی و گویندگی مجید گلشیری در ۳ قسمت از ۱۶ تا ۱۸ مهر ۹۱ از ساعت ۸ و ۴۰ دقیقه از رادیو معارف تقدیم شنوندگان خواهد شد.

مستند سفرنامه حج روی آنتن کانال ندای اسلام

مدیر کانال ندای اسلام گفت: به منظور آشنا سازی مخاطبان انگلیسی زبان، این شبکه مستندگزارشی سفرنامه حج را روی آنتن می برد.

سید حامد حسینیان با اشاره به فرا رسیدن موسم حج افزود: کانال ندای اسلام رادیو معارف به منظور آشنا سازی مخاطبان انگلیسی زبان با سفر معنوی حج مستند گزارشی سفرنامه حج را روی آنتن می برد.

وی در خصوص این برنامه اظهار داشت: در این مستند سفرنامه، معرفی اماکن سیاحتی و زیارتی در سفرحج، تبیین اعمال حج تمتع و فلسفه آن و احساس حجاج از بودن در این زیارت و انجام اعمال حج در قالب مصاحبه پخش می‌شود.

مدیر کانال ندای اسلام اعلام کرد: این برنامه توسط زهرا زمانی روایت می شود.

حسینیان در خصوص زمان پخش برنامه عنوان داشت: سفرنامه حج در قالب ۲۱ قسمت هر روز از ۱۵ مهر ۹۱ راس ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه از کانال ندای اسلام رادیو معارف پخش خواهد شد.

پخش برنامه نگاه نو از آنتن رادیو معارف

مدیر رادیو معارف گفت: به منظور ارائه الگوی اسلامی - ایرانی در حوزه خانواده رادیو معارف برنامه نگاه نو را روی آنتن می برد.

حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر با اشاره برگزاری سومین نشست اندیشه‌های راهبردی خانواده افزود: رادیو معارف با هدف تقویت بنیان خانواده و ارائه الگوی اسلامی - ایرانی در حوزه خانواده در ۱۲ قسمت برنامه نگاه نو را روی آنتن می برد.

وی افزود: در این برنامه محورهای موضوعی تعریف مدرنیسم و سنت گرایی، جریان شناسی مدرنیسم یا مدرنیزاسیون، تاریخچه مدرنیسم، مولفه‌های مدرنیسم (نسبیت گرایی، علم گرایی، خود مختاری عقل، سنت ستیزی، آزادی، هویت ستیزی و ...) و راهکارهای مقابله با پیامدهای منفی مدرنیسم با کارشناسی خانم ها شیده صادقی و محبوبه جوکار از مدرسین و پژوهشگران حوزه زن و خانواده تبیین می‌شود.

مدیر رادیو معارف ادامه داد: برنامه نگاه نو کاری از گروه اندیشه و حکمت به تهیه کنندگی و سردبیری علی برخورداری و مجری کارشناسی نرجس فروغی از ۱۲ مهر ۹۰ چهارشنبه ها در ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه از رادیو معارف پخش می شود.
انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcg.n9yrak9xypr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما