يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : 9310
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی:

غیر متمرکز کردن حوزه‌های علمیه در راستای فرمایش رهبری است

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حوزه علمیه قم در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، غیر متمرکز کردن حوزه‌های علمیه در استان‌ها را در برنامه خود قرار داده است.
غیر متمرکز کردن حوزه‌های علمیه در راستای فرمایش رهبری است
قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم خراسان شمالی اظهار کرد: طرح هجرت به منظور برخوردار کردن استان‌ها و مناطق مختلف کشور از اساتید و سخنرانان برجسته از سال‌ها قبل آغاز شده است.

وی افزود: در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز ترتیبی اتخاذ شده تا کسانی که از نظر علمی در حوزه به حدی‌ می‌رسند که در استان یا منطقه خود می‌توانند موثر واقع شوند، به مناطق خود بروند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: البته طرح هجرت برای تمام افراد و طلاب شاغل به تحصیل در قم اجرا نشده و انتظار رهبری این است که این طرح برای همه طلاب و اساتید اجرا شود.

وی ابراز داشت: حوزه علمیه قم همواره در مسیر خواسته‌های رهبری حرکت کرده و تلاش می‌کند حوزه‌ها در استان‌ها و مناطق مختلف کشور غیر متمرکز شده و بتوانند خود را اداره کنند.

آشتیانی در خصوص بخشی از سخنان رهبری در مورد تحریم‌ها و بزرگنمایی آن از سوی دشمنان اظهار کرد: این تحریم‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب که خبری از انرژی هسته‌ای نبود، وجود داشت بنابراین انرژی هسته‌ای بهانه‌ای برای دشمنان است.

وی با اشاره به دشمنی دیرینه استکبار با اسلام گفت: اگر بر فرض محال در زمینه انرژی هسته‌ای هم طبق خواسته آنها عمل کرده و غنی سازی را متوقف کنیم، تحریم‌ها برداشته نخواهد شد چون مسئله اصلی آنها اسلام است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اسلام به دنبال آزادی ملت‌ها است و این مخالف خوی استکبار است.

وی ابراز داشت: برخی به اشتباه گمان می‌کنند با تعلیق انرژی هسته‌ای تحریم‌ها پایان خواهد یافت در حالی که دشمنی غرب با اسلام است چرا که بیداری اسلامی در منطقه منافع آنها را به خطر انداخته است.

آشتیانی با بیان اینکه امروز در صحنه جنگ اقتصادی قرار داریم گفت: همانگونه که در هشت سال جنگ تحمیلی مقاومت کردیم تا پیروز شدیم، امروز هم باید با هوشیاری و تمام توان مقابل دشمن بایستیم.

وی همچنین در مورد بخشی از هجمه‌هایی که نسبت به خبرگزاری فارس شده است، بیان کرد: خبرگزاری‌ها باید در چارچوب سیاست کلان کشور حرکت کرده و امانت‌دار باشند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خبرگزاری‌ها باید در راستای مصلحت نظام و انقلاب فعالیت کنند، عنوان کرد: باید بررسی کرده و علت این هجمه‌ها را پیدا کرد.

آشتیانی ابراز داشت: مسئله اصلی حیثیت کشور است و همگان باید مراقب باشند آنچه به نفع نظام و مصلحت کشور است انجام دهند.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdce.z8objh8x79bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما