دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : 9329
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم:

نظام مهندسی قم و قزوین تفاهمنامه همکاری امضاء کردند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از امضاء نخستین تفاهمنامه همکاری بین استانی از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و قزوین خبر داد.
نظام مهندسی قم و قزوین تفاهمنامه همکاری امضاء کردند
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان قم، امین مقومی اظهار کرد: سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان قم و قزوین که در سال ۹۰ موفق به اخذ رتبه برتر در زمینه اجرای مقررات ملی ساختمان از طرف وزارت راه و شهرسازی شدند، نخستین تفاهمنامه بین استانی را در سطح کشور به منظور تبادل تجربیات و ارتقاء کارآمدی نظام مهندسی که از سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش مسکن و شهرسازی است، امضا کردند.

وی افزود: در راستای عمل به بندهای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و به منظور استفاده از ظرفیت موجود، ظرفیت‌ها و توانایی‌های علمی، پژوهشی و فنی تفاهمنامه همکاری مشترک بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و استان قزوین منعقد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم به اهداف این تفاهمنامه همکاری اشاره کرد و ابراز داشت: هدف از تنظیم و اجرای این تفاهم نامه ایجاد همکاری در زمینه‌های علمی، آموزشی، رفاهی، فنی مهندسی و اداری با در نظر گرفتن امکانات طرفین اعم از فناوری موجود، منابع مالی، تجربیات و نیروی انسانی است.

مقومی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی توجیهی ویژه اعضای جدیدالورود، تبادل اساتید، همکاری برای راه‌اندازی طرح آموزش از راه دور اعضاء، هماهنگی در تاسیس و راه‌اندازی آموزشگاه‌های علمی، فرهنگی، آموزش‌های فنی و مهارتی، حمایت و اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک و همکاری پیرامون تألیف و انتشار کتب و نشریات علمی پژوهشی بخشی از همکاری‌های طرفین در زمینه‌های علمی، آموزشی و تحقیقاتی است.

وی به همکاری در زمینه‌های فنی و مهندسی اشاره کرد و ابراز داشت: تلاش برای راه‌اندازی سایر زمینه‌های خدمات مهندسی مندرج در ماده چهار آیین‌نامه اجرای قانون نظام مهندسی ساختمان، در اختیار قرار دادن تجربیات در زمینه‌های نظارت، طراحی و اجرا، تبادل کارشناس، برگزاری نشست‌های مشترک بین گروه‌های تخصصی و همکاری برای تهیه لیست اصلاحات مورد نیاز در مقررات ملی ساختمان از جمله موارد همکاری طرفین در زمینه‌‌های فنی و مهندسی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با بیان اینکه در این تفاهمنامه همکاری‌هایی در زمینه‌های رفاهی نیز گنجانده شده است افزود: فعالیت‌های مشترک در زمینه‌های گردشگری، بسترسازی در راستای همکاری‌های مشترک اعضاء در زمینه‌های اقتصادی، کمک به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه، معرفی سایت‌های مفید در ارتباط با مهندسی و... از جمله این موارد است.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdce.w8objh8xo9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما