سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۵
کد مطلب : 94928

مهمترین وظیفه حوزه علمیه تلاش برای تحقق دولت اسلامی است

قم نيوز : مدیر حوزه علمیه مشکات ضمن اعلام آغاز ثبت نام این حوزه برای پذیرش سال تحصیلی 1401-1400، برترین وظفه حوزه های علمیه را تلاش برای تحقق دولت اسلامی دانست.
مهمترین وظیفه حوزه علمیه تلاش برای تحقق دولت اسلامی است
مهمترین وظیفه حوزه علمیه تلاش برای تحقق دولت اسلامی است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمد حاجی ابوالقاسم دولابی امروز و در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به رویکرد تحولی حوزه علمیه مشکات در نظام آموزشی حوزه های علمیه بیان کرد: این حوزه علمیه اکنون در 4 استان قم، تهران، اصفهان و کرمانشاه و با 8 مدرسه و مرکز فعال است.

وی درباره اهداف این حوزه تصریح کرد: تولید نظریات نظام ساز، تبیین و تبلیغ نظریات اصیل اسلام و همچنین تحقق و اجرای اجتماعی این نظریات در ساختار نظام از جمله اهداف حوزه علمیه مشکات است که در اساسنامه آن به چشم می خورَد.

مدیر حوزه علمیه مشکات همچنین با اشاره به تحقق انقلاب اسلامی و نظام اسلامی در کشور، به گام سوم این حرکت یعنی «دولت اسلامی» توجه داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه اکنون در مرحله تحقق دولت اسلامی قرار داریم، بنابراین باید تمام ساختارها بر اساس احکام اسلام شکل بگیرد و بدیهی است که نقش حوزه های علمیه در این زمینه مهم و اساسی خواهد بود.

وی با بیان این که برترین وظیفه حوزه های علمیه تلاش برای تحقق دولت اسلامی است اذعان کرد: حوزه علمیه مشکات تلاش می کند تا در برنامه های عمومی و تخصصی خود این هدف را با تبیین نظریات برخاسته از اسلام دنبال کند.

حجت الاسلام حاجی ابوالقاسم ادامه داد: هفت گروه عمومی قرآن، حدیث، فقه و اصول، علوم انسانی، علوم عقلی، ادبیات عرب و تاریخ و سیره در کنار انجمن های تخصصی اقتصاد، فرهنگ و ارتباطات، تربیت، نظام سلامت، مبانی و اصول فقه نظام اجتماعی، منطق و فلسفه تحلیل و همچنین تبلیغ در عرصه بین الملل در حوزه علمیه مشکات فعالیت می کنند.

وی در عین حال به تدوین برنامه مدرسه الگو در حوزه علمیه مشکات پرداخت و گفت: استفاده از بیش از 180 استاد معتبر در این حوزه علمیه، ارائه کمک هزینه تحصیلی به طلاب و همچنین تلاش برای تحقق فضای نخبگانی در مدارس تابعه و پُررنگ بودن امور قرآنی و حدیثی از جمله ویژگی های حوزه علمیه مشکات است.

حجت الاسلام حاجی ابوالقاسم همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره چگونگی پُررنگ بودن مفاهیم قرآنی و حدیثی در حوزه علمیه مشکات بیان کرد: در برنامه های این حوزه تلاش می شود تا همه طلاب در یک دوره چهار ساله، حداقل یک دوره ترجمه و تفسیر قرآن را ببینند، ضمن آن که برخی متون حدیثی برای طلاب مدارس حوزه علمیه مشکات تدوین شده است که درسنامه نهج البلاغه در سه محور عقیدتی، اخلاقی و سیاسی از آن جمله است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbw9b9.rhba5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما