کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار قم خبر داد:

افتتاح و کلنگ‌زنی 150 پروژه در سالگرد سفر رهبری به قم

خبرگزاری فارس , 27 مهر 1390 ساعت 16:18

قم نیوز: استاندار قم از افتتاح و همچنین آغاز عملیات اجرایی 150 پروژه در ایام سالگرد سفر رهبری به قم خبر داد.


به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در مراسم کلنگ‌زنی ساختمان مرکزی دانشکده صدا و سیمای قم به سالگرد سفر مقام معظم رهبری به قم اشاره ‌و اظهار کرد: ۲۷ مهر ماه سالروز سفر تاریخی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به قم، در حافظه تاریخی مردم ایران به ویژه مردم ولایت‌مدار قم ماندگار و جاودانه شد.

وی افزود: سفر سال گذشته مقام معظم رهبری به قم، یک سفر ویژه و دارای ابعاد و آثار مختلف استانی، ملی و بین‌المللی بود.

استاندار قم پیش‌بینی اجرای ۳۲۰ پروژه از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی را بخشی از دستاوردهای سفر تاریخی مهر ماه سال گذشته خواند و تصریح کرد: در کنار آثار و برکات معنوی سفر، اجرای این تعداد پروژه عمرانی، تحول و شتاب روند توسعه و عمران استان را به دنبال خواهد داشت.

‌موسی‌پور کلنگ‌‌زنی احداث ساختمان مرکزی دانشکده صدا و سیمای قم و بهره‌برداری از طرح توسعه این دانشکده را از جمله طرح‌های سفر دانست و گفت: به میمنت سالروز سفر تاریخی رهبر انقلاب اسلامی، ۱۵۰ پروژه در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد را جزو اساسی‌ترین و زیربنایی‌ترین وظایف و ماموریت رسانه ملی برشمرد و تصریح کرد: تربیت کادر متخصص و متعهد در تراز صدا و‌ سیمای جمهوری اسلامی ایران و ترویج‌کننده اهداف نظام به عنوان یکی از نیازهای ضروری و مستمر رسانه ملی است که امروز بیش از هر زمان دیگری باید مدنظر مسولان امر قرار گیرد.

استاندار قم با بیان اینکه دانشکده صدا و سیمای قم بهترین جایگاه برای تربیت چنین متخصصانی است، گفت: باید همه سرمای‌گذاری‌های سازمان صدا و سیما در این بخش به دانشکده قم معطوف و متمرکز شود.

‌موسی‌پور به نقش محوری قم در تامین اساتید و تولید محتوا و منابع دینی و فقهی مورد نیاز رسانه ملی اشاره و افزود: مسئولان صدا و سیمای کشور می‌توانند در این زمینه حساب ویژه‌ای را برای قم و نقش محوری آن داشته باشند.

وی انفکاک حوزه‌های معارفی از حوزه‌های عمومی را از جمله دغدغه‌های فعالیت رسانه ملی عنوان کرد و گفت: ایجاد حوزه‌های تخصصی در رسانه ملی امر مهم و ضروری است اما انفکاک و قائل به تفکیک حوزه‌های معارفی و دینی از سایر حوزه‌ها حرکت مناسبی نخواهد بود.

استاندار قم به رویکرد شبکه گستری در صدا و سیما اشاره و تاکید کرد: رویکرد اصلی رسانه ملی همواره باید مبتنی بر افزایش کیفیت، نوآوری، و توجه به نیازهای مخاطبین در رده‌های مختلف سنی باشد.

انتهای پیام/۱۰۵


کد مطلب: 950

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/950/افتتاح-کلنگ-زنی-150-پروژه-سالگرد-سفر-رهبری-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir