چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : 9531
بهمن ماه سال جاری

همایش ملی سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: همایش ملی سبک زندگی اسلامی به همت گروه علمی روان‌شناسی موسسه امام خمینی(ره) بهمن‌ ماه امسال برگزار می‌شود.
همایش ملی سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، دبیر علمی همایش سبک زندگی اسلامی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری این همایش در ۲۶ بهمن ‌ماه سال جاری اظهار کرد: در این همایش محورهای کارشناسی شده از موضوع سبک زندگی اسلامی در کنار محورهای پیشنهادی مقام معظم رهبری در سفر اخیر ایشان به خراسان شمالی مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه فراخوان این همایش برای نخستین بار در سال گذشته اعلام شده بود، ادامه داد: از تابستان سال گذشته تا امروز چند بار این فراخوان تمدید شده تا شاهد مشارکت حداکثری در این همایش باشیم.

حجت‌الاسلام رحیم میردرک‌وندی با اشاره به تمدید مهلت ارسال مقالات تا ابتدای آذرماه خاطرنشان کرد: دانشجویان و طلاب سراسر کشور می‌توانند مقالات خود را تا این مدت به دبیرخانه همایش واقع در موسسه آموزش عالی امام خمینی(ره) ارسال کنند.

وی بیانات مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی را دلیل تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این همایش دانست و عنوان کرد: سخنان ارزشمند ایشان در زمینه سبک زندگی اسلامی موجب انگیزه مضاعف دست‌اندرکاران این همایش شد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: تا به حال ۱۸۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که سطح علمی آنها قابل قبول است.

وی با اشاره به محورهای این همایش ادامه داد: سبک زندگی در مقیاس فردی، خانواده، اجتماع و حکومت و سبک زندگی در عرصه بین‌الملل از جمله محورهای این همایش است.

میردرک‌وندی خاطرنشان کرد: غیر از این محورها، ۲۰ محور دیگر نیز از کلام رهبر انقلاب در خراسان شمالی استخراج شده و جزو محورهای این همایش قرار گرفته است.

وی گفت: خطرهای تقلید در سطح زندگی، بن‌مایه‌های فرهنگ اسلامی جامعه، تفریح در جامعه اسلامی، تجمل‌گرایی در جامعه اسلامی و مسائل مرتبط با خانواده و ازدواج از جمله مباحثی است که در این همایش به صورت علمی به آن پرداخته می‌شود.

دبیر علمی همایش سبک زندگی اسلامی با انتقاد از تقلید رایج در میان متخصصان علم روانشناسی، ادامه داد: این همایش برای نخستین بار این شجاعت را به خرج داده و پسوند اسلامی را برای موضوع سبک زندگی استفاده کرده است.

وی گفت: باید این موضوع در میان تمام مراکز علمی در کشور با جدیت پیگیری شده و به دنیا ثابت کنیم که می‌توانیم الگوی زندگی را بر اساس معیارهای اسلامی طراحی کرده و در جامعه پیاده کنیم.

میردرک‌وندی خاطرنشان کرد: اسلام ظرفیت بسیار بزرگی در اداره زندگی تمام مردم در عصر حاضر دارد و این موضوع نباید در جامعه ما که الگوی دیگر جوامع اسلامی است، نادیده گرفته شود.

وی افزود: پرداختن به موضوع سبک زندگی اسلامی به صورت علمی یکی از گام‌هایی است که در این حوزه باید برداشته شود اما عملی کردن این آرمان‌ها به همت نهادهای فرهنگی و اجرایی مختلف نیاز دارد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه مسائل اجتماعی تک عاملی نیستند، اظهار کرد: مطالعه علمی موضوع سبک زندگی اسلامی باید مقدمه‌ای برای اجرایی کردن آن در جامعه به وسیله مبلغان، فعالان فرهنگی و نهادهای تأثیرگذار باشد.

وی ابراز داشت: ۲۶ بهمن ‌ماه علاوه بر ارائه مقالات برگزیده، نشست‌های تخصصی در موضوع این همایش با حضور کارشناسان این عرصه برگزار می‌شود.

میردرک‌وندی عنوان کرد: مقالات این همایش در قالب کتاب‌هایی تدوین شده و در اختیار تأثیرگذاران فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و عموم مردم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcj.tehfuqeivsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما