قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پاسخ به طلاب معصومیه گفت: بعید می‌دانم در انتخابات آتی ریاست جمهوری یک کاندیدای واحد مورد قبول همه اصولگرایان قرار گیرد.
کامران با قری لنکرانی: اصولگرایان بر روی یک کاندیدا به اجماع نمی‌رسند
به گزارش قم نیوز، کامران باقری لنکرانی چهارشنبه شب در نشستی که به همت بسیج مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد به پرسش‌های طلاب این مدرسه پاسخ گفت و در ارتباط با وحدت جبهه پایداری با سایر اصولگرایان اظهار کرد: در شش مرداد ۹۰ وقتی جبهه را تشکیل دادیم نمی‌دانستیم که آیا ما مجبور می‌شویم برای انتخابات مجلس کاندیدای جدا معرفی کنیم یا خیر.

وی افزود: تلاش عمده ما این بود که در همان ساز و کار موجود حرفهایمان را بزنیم و به نتیجه برسیم اما اتفاقاتی افتاد که ما در نهایت در نیمه آبان، مطمئن شدیم که نمی‌توانیم به نتیجه برسیم و آذر ماه یک فهرست ۶۰ نفره دادیم و گفتیم هر کدام از افراد را که شما قبول کنید ما هم قبول داریم که خیلی از این افراد مورد نظر آنها بود.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: گفت‌وگوی آنها با ما این شد که شما یا می‌آیید می‌نشینید در جلسه و تصمیمات ما را امضا می‌کنید یا ما با شما مذاکره‌ای نداریم.

وی عمده بحث جبهه پایداری با سایر اصولگرایان را در انتخابات مجلس ساز و کار رسیدن به کاندیداها دانست و گفت: آنها می‌گفتند نظر سنجی می‌کنیم اگر کسی بیشترین رأی را آورد همان را کاندیدا اعلام کنیم که ما می‌گفتیم این مثل این است که شما تیری را بیندازید هر کجا خورد دور آن را خط بکشیم بگوییم به هدف خورده است؛ این چه حضور سیاسی و حضور گفتمان‌ساز است.

باقری‌ لنکرانی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری نیز کماکان این مطالب با درجه، عمق و تفاوت بیشتر وجود دارد.

وی با اشاره به مصاحبه برخی از سیاسیون با رسانه‌ها مبنی بر اینکه «رئیس جمهور بعد از جنس احمدی‌نژاد نخواهد بود» اظهار کرد: این حرف قابل بحث است و می‌تواند چند نوع پیام منتقل کند اگر منظور این است که مردم به کسی که از او سستی در اطاعت از رهبری ببینند رأی نمی‌دهند حرف بدی نیست.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی افزود: اما اگر معنی آن این است که مردم نقیض آن را دنبال می‌کنند و بازنشستگان سیاسی و امتحان دادگان رفوزه را بیاورند این هم حرف خوبی نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر هم بخواهند به این موضوع برسند که گفتمان عدالت برای مردم موضوعیت ندارد که نه با واقعیت اجتماعی می‌خواند و نه با تکلیف دینی مطابق است.

باقری‌لنکرانی تصریح کرد: با روندی که می‌بینیم شیفتگان خدمتی که از ماه‌ها پیش تلاش جدی دارند تا توفیق خدمت به مردم در کاخ سفید پاستور را پیدا کنند به این آسانی حاضر به مذاکره هم نیستند.

وی دور نخست تمام انتخابات ریاست جمهوری را گفتمانی دانست و ابراز داشت: دور نخست هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد گفتمانی بوده است که آقای احمدی‌ن‍ژاد این ویژگی را پیدا کرد که در دور دوم نیز این بحث‌های گفتمانی ادامه پیدا کرد.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی انتخابات آینده ریاست جمهوری را نیز یک رقابت گفتمانی عنوان کرد و افزود: تلاش‌هایی می‌شود که این انتخابات را به رقابت فردی تبدیل کنند که این مسئله هم جفا در حق منصب ریاست جمهوری و هم جفا در حق آینده انقلاب اسلامی است.

وی وجود یک کاندیدای مورد قبول تمام اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری آینده را بعید دانست و یادآور شد: برخی از دوستان که ما آنها را اصولگرا و برادران مومن و خوبی می‌دانیم گفتمان‌هایی را دنبال می‌کنند که ما نمی‌توانیم این گفتمان‌ها را تایید کنیم و بعید می‌دانم در انتخابات آتی ریاست جمهوری یک کاندیدای واحد مورد قبول همه اصولگرایان داشته باشیم.

باقری‌لنکرانی با بیان اینکه در بین اصولگرایانی که جبهه متحد را می‌ساختند حداقل سه صدای مختلف می‌شنویم،‌ اظهار داشت: ما با برخی از آنها اختلاف مبنایی داریم یعنی عملا به هیچ وجه نمی‌توانیم یک رویه داشته باشیم بنابراین فکر نمی‌کنم کاندیدای واحد معرفی شود.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcj.oehfuqemisfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما