شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : 981
نویسی:

قم یکی از پایگاه‌های توسعه اسکواش کشور می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: نایب رئیس هیئت اسکواش استان قم گفت: با توجه به افتتاح سالن بین المللی اسکواش قم که به عنوان خانه این رشته ورزشی شناخته می‌شود، قم به یکی از پایگاه‌های توسعه این رشته ورزشی تبدیل خواهد شد.
قم یکی از پایگاه‌های توسعه اسکواش کشور می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد نویسی تصریح کرد: در گذشته عدم برخوداری از زمان و مکان تمرین مهم‌ترین عامل کمرنگ شدن فعالیت مردان و بانوان قمی در رشته ورزشی اسکواش‌ بود اما دیگر این مشکل وجود ندارد و سالن بین المللی اسکواش با بهترین امکانات آماده خدمات رسانی به علاقمندان این رشته ورزشی است.

وی افزود: در حال حاضر ساعت تمرین بانوان و آقایان اسکواش‌باز قمی به شکلی طراحی شده است که ساعت تمرین در زمانی مناسبی باشد و برای فعالیت‌های هر دو گروه در امر آموزش و بخش قهرمانی اسکواش موثر و مفید باشد.

نویسی با بیان اینکه سازندگی از رده های سنی پایه به عنوان مبنای اصلی رشد و ارتقای ورزش اسکواش در استان قم یکی از اهداف و برنامه‌های این هیئت به شمار می رود، تصریح کرد: با حمایت های فدراسیون و با بهره‌گیری از دانش مربیان تیم ملی در نظر داریم اسکواش را در بین نوجوانان و جوانان قمی به صورت حرفه ای توسعه دهیم.

دبیر هیئت اسکواش قم عنوان کرد: هیئت اسکواش قم در هر دو بخش آقایان و بانوان برای ساختن آینده‌ای درخشان در این رشته ورزشی و حضور چشمگیر در میادین کشوری نیازمند ظهور و معرفی پدیده‌های جدید از میان دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی است.

وی اظهار داست: در واقع هدف ما این است که با انجام تمرینات منسجم، فعالان در رشته اسکواش در قم آمادگی لازم را کسب کنند که این مهم با توجه به وجود مکان و زمان مناسب برای تمرین برای تمام گروه‌های سنی به خوبی امکان پذیر است.

نویسی از توانایی ورزشکاران قمی در فراگیری و کسب موفقیت در رشته ورزشی اسکواش برای استان قم خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر وجود ساعات مناسب تمرین سبب بیشتر شدن حضور علاقمندان به این رشته در برنامه‌های آموزشی و حتی مسابقات اسکواش استان شده است و حتی در بخش بانوان هیئت اسکواش هفته گذشته اقدام به برگزاری رقابت‌های چهارجانبه با حضور تیم‌هایی از اراک، اصفهان، قم و آران و بیدگل کرد که از سطح بسیار خوبی برخوردار بود.

وی یادآور شد: برنامه‌های مختلفی در راستای رشد و توسعه بیش از پیش اسکواش مردان و بانوان استان در نظر داریم زیرا در شهر مقدس قم ظرفیت و توانمندی بسیار خوبی برای کسب موفقیت در این رشته ورزشی وجود دارد.

گفتنی است: سالن اختصاصی و بین‌المللی اسکواش استان قم که گلنگ ساخت آن در سال ۱۳۸۶ توسط حمید قاسمی رئیس وقت این فدراسیون به زمین زده شد، خردادماه امسال در مجموعه ورزشی شهدای هفتم تیر قم در ابتدای عوارضی قم تهران به بهره برداری رسید و در حال حاضر امکانات خوبی در اختیار ورزشکاران این رشته قرار دارد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcbu8b9prhbw.iur.html
نام شما
آدرس ايميل شما