چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : 9935

نشست استاندار قم با ائمه جمعه استان برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: دومين نشست هم‌اندیشی پيريايي استاندار قم با آيات عظام اميني، استادي، سعيدي و ائمه جمعه بخش ها، در دبيرخانه مجلس خبرگان رهبري برگزار شد.
نشست استاندار قم با ائمه جمعه استان برگزار شد
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومي استانداري قم، كرم رضا پيريايي در اين نشست كه معاونين استاندار و روساي تعداي از دستگاه هاي فرهنگي استان نيز حضور داشتند، طي سخناني با اشاره به اين كه موضوع اين جلسات، همفكري در خصوص بحث هاي فرهنگي است، از اهتمام جدي علما و ائمه جمعه استان نسبت به اين موضوعات مهم تشكر و قدرداني كرد.

وي با تاكيد بر ضرورت پرداختن به مسائل فرهنگي و اجتماعي، موضوع عفاف و حجاب را از موضوعات مهم و اساسي در حوزه فرهنگ عمومي جامعه برشمرد و گفت: پرداختن به اين مساله و بررسي دقيق دلايل و ريشه ها و نيز تحليل وضعيت موجود آن در قم ، با توجه به جايگاه معنوي و ارزشي خاص اين شهر، از اهميت بسزايي برخوردار است.

استاندار قم با بيان اين كه همه ما با توجه به باورهاي ديني و نوع مسوليتي كه داريم، مي توانيم در حوزه هاي مختلف تاثيرگذار باشيم، افزود: در بحث عفاف و حجاب، توقع بالایی از دستگاه هاي مختلف استان به ويژه دستگاه هاي فرهنگي دارم.
پيريايي استفاده از نکته نظرات علما وائمه جمعه، را راهگشای حل بسياري از معضلات فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: طرح موضوعات اساسي حوزه فرهنگي در اين گونه نشست ها، باعث مي شود كه كار با قدرت و پشتوانه قوي تري پيگيري و به سرانجام برسد.

وي با اشاره به اين كه بحث عفاف و حجاب در قم از دغدغه هاي مهم علما و بزرگان است، گفت: در اين خصوص جلسه شوراي اداري ويژه اي با موضوع راهكارهاي گسترش و ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در محيط هاي اداري استان برگزار شده است همچنين در اين زمينه طرح عميق و كارشناسي شده ايي توسط معاونت فرهنگي و اجتماعي استانداري تهيه و به وزارت كشور ارسال شده است.

آيت الله اميني نيز در اين جلسه ضمن تسليت فرارسيدن ايام سوگواري محرم و صفر، اين ايام را فرصت مناسبي براي كارهاي فرهنگي و بيان مسائل فرهنگي مبتلا به جامعه دانست و گفت: وعاظ و مداحان در ايام عزاداري علاوه بر ذكر مصيبت، بايد فلسفه قيام امام حسين( ع) و امر به معروف و نهي از منكر به عنوان يكي از اهداف بزرگ اين قيام را به خوبي به مردم تبيين كنند.

خطيب نماز جمعه قم ضمن قدرداني از استاندار قم در فراهم كردن مقدمات تشكيل نشست هم انديشي مسولان استان با ائمه جمعه، بررسي وضعيت عفاف و حجاب در قم را دستور اصلي اين نشست عنوان و خاطرنشان كرد:
جمع حاضر با مسائل فرهنگي استان ارتباط و سر و كار جدي دارند.

وي با اشاره به اين كه وجود حرم مطهر، علما و مراجع عظام، جايگاه فرهنگي ويژه اي به قم بخشيده است، لزوم توجه جدي به مسائل و موضوعات فرهنگي در اين شهر به ويژه در بحث حجاب را خواستار شد.

آيت الله استادي نيز در اين نشست در تبيين روش هاي مواجهه نهادها با مسائل و مشكلات فرهنگي، از برخورد، تشويق و آگاهي دادن به عنوان سه روش اصلي ياد كرد و گفت: در اين بين تشويق و آگاهي دادن بسيار مهم و تعيين كننده است.

حجت الاسلام سعيدي امام جمعه قم و توليت آستانه مقدسه نيز با بيان اين كه اين جلسات با عنوان هماهنگي و همدلي بيشتر مسولان در خصوص موضوعات مهم برگزار مي شود، بر لزوم استمرار اين نشست ها و تعيين اولويت ها و دستور كار مشخص تاكيد كرد.

حجج اسلام ، ابراهيمي، ميرقيصري و دهقاني ائمه جمعه بخش هاي خلجستان، سلفچگان و جعفرآباد و مديران كل صداوسيما، فرهنگ و ارشاد اسلامي و جانشين فرماندهي انتظامي استان نيز در اين جلسه طي سخناني به بيان ديدگاه ها و نقطه نظرات خود پيرامون دستور جلسه پرداختند.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdch.xnwt23nwmftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما