چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : 9955

گردهمایی مبلغان در سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: گردهمایی مبلغان اعزامی به مناطق شهری و روستایی استان قم در سازمان تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد.
گردهمایی مبلغان در سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم در این گردهمایی، مکتب اهل بیت(ع) را پربارترین مکتب در بین همه مذاهب عالم دانست و اظهار کرد: اگر بتوانیم محتوای غنی شیعی و مکتب اهل بیت(ع) را به زیباترین شکل منتقل کنیم، ارزش‌های آن خریدار فراوانی در داخل و خارج کشور دارد.

وی ادامه داد: با وجود تبلیغات فراوانی که نظام سلطه علیه مکتب شیعه انجام می‌دهد، مردم جهان گرایش زیادی به مکتب اهل بیت دارند.

معاون فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان، با بیان اینکه دشمنان از مکتب شیعه هراس دارند، علت تمامی فشارهای مستکبران علیه جمهوری اسلامی را تاثیرگذاری شگرف مکتب بالنده اهل بیت(ع) ذکر کرد.

حجت‌الاسلام اسکندری به اظهارات جرج جرداق، نویسنده مبرز مسیحی در مورد مکتب اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: این نویسنده مسیحی پس از مطالعات فراوان به این واقعیت رسید که مکتب اهل بیت(ع) بهترین مکتب است، چراکه برای تمامی امور پاسخ روشنی و منطقی دارد.

وی با بیان آینده جهان در اختیار اندیشه‌های اهل بیت عصمت و طهارت خواهد بود، تصریح کرد: اندیشه‌های مکتب اهل بیت(ع) چشم‌انداز بسیار روشنی دارد.

لزوم امام شناسی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم ضمن تشریح بخشی از جلوه‌های تاثیرگذاری انقلاب اسلامی و مکتب شیعه در معادلات جهانی، خطاب به مبلغان گفت: اگر ما شناخت خوبی نسبت به امامان معصوم و آموزه‌های اهل بیت(ع) داشته باشیم و به آنچه می‌گوئیم عمل کنیم، شک نکنید مردم به دین و آموزه‌های دینی علاقه‌مند خواهند شد و بسیاری از مشکلات کنونی برطرف می‌شود.

وی در ادامه به ذکر نکاتی پیرامون اثربخشی تبلیغ پرداخت و تاکید کرد: توجه به نحوه و نوع انتقال پیام و فن سخنوری، پرهیز از بیان مباحث تکراری، اقناع مخاطبان، نهادینه‌کردن نماز در خانواده‌ها، گسترش فرهنگ تذکر لسانی و... از موضوعاتی است که باید مورد توجه و اهتمام مبلغان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام اسکندری با اشاره به نگرانی مردم از وضع اقتصادی جامعه و گرانی گفت: در اینکه روحانیت همیشه در بین مردم و با مردم بوده است شکی نیست، بنابراین از مبلغان انتظار می‌رود با مردم اظهار همدردی کنند و ضمن بیان واقعیت‌های مشکلات اقتصادی و رعایت مصالح نظام، از سیاه‌نمایی پرهیز کنند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم تحلیل‌های نادرستی از مشکلات اقتصادی داشته باشیم در شرایط کنونی که مستکبران در کمین ما هستند صلاح نیست. همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند کشور ما نیازمند آرامش است.

وی ایجاد آرامش و انسجام و وحدت، توجه به احکام و قرآن، تقویت بنیه دینی و اعتقادی مردم، راهنمایی مردم به برگزاری مراسم پرشور و بدون آسیب را از مهم‌ترین وظایف مبلغان در ایام تبلیغی ماه محرم ذکر کرد و گفت: ممکن است هیئت‌های مذهبی و مداحان مرتکب آسیب یا خرافه‌ای شوند، شما مبلغان باید در حق آنها پدری کنید و توصیه دلسوزانه داشته باشید.

لزوم توجه به نماز

حجت‌الاسلام احمد احسانی مسئول ستاد اقامه نماز استان قم نیز در این گردهمایی، توجه به نماز را یکی از مهم‌ترین آموزه‌های عاشورای حسینی ذکر کرد و افزود: امام حسین(ع) در قیام عاشورا هم به لحاظ عملی و هم در شب عاشورا با گفتار و بیانات زیبا، توجه به نماز را به ما ابلاغ کردند.

وی تاکید کرد: ممکن است برخی از مسائل برای مردم تکراری باشد ولی مسئله نماز برای مردم تکراری نیست و هر چه بیشتر از فلسفه و آثار و رمز و راز نماز برای مردم صحبت کنیم، تکرار نیست بلکه دل مردم را بیشتر به آموزه‌های عاشورا نزدیک می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود نجاریان‌زاده معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم نیز در این گردهمایی ضمن بیان برخی آسیب‌ها و بدعت‌های عزاداری، از مبلغان خواست با برخورد مشفقانه و عالمانه، مانع از بروز این آسیب‌ها شوند.

وی برقراری ارتباط با جوانان و هدایت آنها به محافل عزاداری و سخنرانی را مهم برشمرد و تاکید کرد: در شرایطی که شاهد هجمه گسترده دشمنان علیه اعتقادات و آموزه‌های دینی جوانان هستیم، مبلغان باید از روش‌های مختلف برای جذب جوانان استفاده کنند.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcj.iehfuqehisfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما