شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : 110223
پس از تکرار اختلالات در پیام رسان ایتا مطرح شد:

 ‏آیا اختلال در ایتا مشارکت در انتخابات را هدف گرفته است؟

قم نيوز : در روزهای اخیر پیام رسان بومی ایتا برای چندمین بار دچار اختلال شد و تکرار این اختلال‌ها سوالاتی را در اذهان ایجاد کرده است.
اختلال در پیام رسان ایتا برای چندمین بار
اختلال در پیام رسان ایتا برای چندمین بار
به گزارش قم نیوز، در چند روز گذشته این برای دومین بار است که پیام رسان بومی ایتا دچار اختلال شده است.

ایتا که دفتر آن در قم قرار دارد در سال‌های گذشته، به سبب شباهت زیادی که کلاینت آن دارد، به محبوب‌ترین پیام رسان داخلی در قم و در میان قشر مذهبی تبدیل شده است.

از سوی دیگر ایتا در کشور نیز رتبه خوبی دارد روزانه میلیون‌ها پیام را اعم از متن و عکس و فیلم جابجا کرده یا در کانال‌های آن منتشر می‌شوند.

بدیهی است که چنین ابزار خوبی در حوزه اطلاع رسانی در انتخابات پیش روی مجلس نیز نقش مهمی میان شرکت کنندگان و داوطلبان ایفا خواهد کرد به ویژه اینکه اکثر کاربران دائم آن جزو قشری محسوب می‌شوند که احتمال قوی مشارکت بالایی در انتخابات خواهند داشت.

از این رو دشمن که فعالانه برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات تلاش می‌کند ممکن است با ایجاد اختلالاتی از داخل یا اختلالات فنی از خارج سعی در کاهش دسترسی کاربران به ایتا کرده و از این طریق مشارکت در انتخابات را در میان قشری که اتفاقاً هواره مشارکت خوبی در انتخابات داشته‌اند هدف قرار داده باشد.

با توجه به تکرار اختلالات در ایتا و قرار داشتن مرکزیت آن در قم که قطعاً در زمینه حضور متخصصان فناوری با تهران فاصله معناداری دارد، به نظر می‌رسد نهادهای ناظر باید به سرعت به مسئله اختلالات در ایتا ورود کرده و نخست از وجود توانایی فنی در میان تیم فنی ایتا برای نگهداری از این سرویس در ایام حساس کنونی مطمئن شده همچنین با ایجاد چتر امنیتی سایبری جلوی اختلالات احتمالی ایجاد شده توسط دشمن را بگیرند.

به قول شاعر یا مکن با پیلبانان دوستی
 یا بنا کن خانه‌ای در خورد فیل
https://qomnews.ir/vdcgxz9qwak9qx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما