يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : 5281
:یادداشت وارده:

پیام انتخابات مجلس نهم در قم چه بود؟

قم نيوز : قم نیوز: یکی از جریان‌هایی که چندماه پیش از انتخابات شکل گرفت و در فضای انتخاباتی نیز بسیار فعال بود، جبهه پایداری با افراد مشخص است. در این یادداشت کوتاه پیام‌های انتخابات مجلس بویژه انتخابات شهر قم را برای این جبهه بیان می‌کنیم.
پیام انتخابات مجلس نهم در قم چه بود؟
به گزارش قم نیوز، حضور شکوهمند مردم در پای صندوق‌های رای در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فراتر از پیش‌بینی بسیاری از کارشناسان بود و همین امر تحیر دشمنان خارجی را هم بیشتر کرد. درباره پیام‌های مختلف حضور شکوهمند مردم در پای صندوق های رای (به دشمنان) بسیار سخن گفته شده است.

اما این پیام برای خودی‌ها چه بود؟ آیا آنهایی که در داخل نظام به عنوان بخشی از فعالان انتخاباتی فعالیت می‌کردند نباید درسی از این انتخابات فراگیرند؟

یکی از جریان‌هایی که چند ماه پیش از انتخابات شکل گرفت و در فضای انتخاباتی نیز بسیار فعال بود، جبهه پایداری با افراد مشخص است. در این یادداشت کوتاه پیام‌های انتخابات مجلس بویژه انتخابات شهر قم را برای این جبهه بیان می‌کنیم.

برای همه کاملا مشخص است که یکی از اهداف تشکیل جبهه پایداری "نه" به جبهه متحد به بهانه حضور نمایندگانی از سوی لاریجانی و قالی‌باف بود و مشخصا چند نفر از اعضای اصلی این جبهه در یک سال اخیر از هیچ تلاشی برای تحت‌الشعاع قراردادن چهره آقای لاریجانی دریغ نکردند. اما نتیجه انتخابات مجلس در شهر قم پیام‌های مهمی برای آنان داشت.

براساس استراتژی هوادران این جبهه مهمترین مسئله این بود که لاریجانی در انتخابات پیروز نشود و همه‌ی حملات ایشان به حامیان دکتر لاریجانی نیز از همین مساله ناشی می‌شد. تعدادی از اعضای این جبهه از یک سال پیش با عبارت‌های "ساکتین فتنه" سعی کردند رقبای سنتی خود را از میان به‌در کنند که البته در جواب ایشان را "کاسبین فتنه" نامیدند.

در ایام انتخابات این جوسازی‌ها به حد اعلای خود رسید و در یک هفته تبلیغات انتخاباتی شب‌نامه‌های مختلفی علیه آقای لاریجانی توزیع شد. این روند تا جایی ادامه داشت که برخی از مخالفان لاریجانی در قم بر روی اینکه آقای لاریجانی حتی نفر سوم هم نخواهد شد حاضر به شرط‌بندی هم شدند!

اما رای چشمگیر آقای لاریجانی باعث شد همه خیالات این افراد نقش بر آب شود. اگرچه این افراد در روز شنبه به‌جای آنکه دغدغه رای آوردن لیست خود را داشته باشند، بخاطر چند درصد کاهش رای لاریجانی(۶۵درصد) نسبت به دوره قبل(۷۳درصد) جشن و پایکوبی راه انداخته بودند، اما به روی خود نیاوردند که تا دو روز پیش از انتخابات مدعی این بودند که لاریجانی رتبه چهارم را هم کسب نخواهد کرد.

انصافا حجم توهین و جوسازی علیه لاریجانی در یک سال گذشته به گونه‌ای بود که هر شخصیت مطرح کشوری را از گرودنه رقابت‌های سیاسی خارج می‌کرد. فضاسازی روزنامه‌های دوم خردادی و رتبه سی‌ام جناب آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس ششم نمونه ای براین مدعاست.

اما مهمترین پیام انتخابات به برخی از اصولگرایان این است که تمام تلاش‌های یک سال اخیر آنان، جوسازی‌ها و تهمت هایشان تنها کاهش ۸ درصدی بود و امیدواریم این درس عبرت برای آنانی باشد که بیش از یک سال رویای شکست دکتر لاریجانی را داشتند.

مردم قم به خوبی ثابت کردند که تفاوت بین انقلابی‌های راستین با کاسبان و شیادان به بهترین شکل شناخته‌اند.

* یادداشت‌های وارده الزاما نظر گردانندگان سایت قم نیوز نیست.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdch.6nmt23nizftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

علی
من به شدت با تخریب شخصیت ها مخالفم و عمل قبیحی است اما خود کرده را تدبیر نیست .مگر طرفداران آقای دکتر لاریجانی زمینه ساز عدم حضور آقای احمدی نژاد در سفرسوم استانی به قم نشدند که سبب شد به گفته شهردار قم بیش از 5000میلیارد تومان اعتبار در قم ابلاغ نشود که اگر حتی یک چهام این اعتبارات به قم داده می شد تاثیر جدی در روند توسعه قم داشت .