چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : 109033

تخفیفات فرش سجاده ای کوروش محرم 1445 قمری

قم نيوز : تخفیفات فرش سجاده ای کوروش محرم 1445 قمری استفاده از فرش در بین ایرانیان بسیار رواج دارد. یکی از وسایل ضروری در هر خانه ای فرش است، چون چند کاربرد دارد، یکی به عنوان کفپوش و دیگری برای زیبا ...
فرش سجاده ای سبز
فرش سجاده ای سبز
استفاده از فرش در بین ایرانیان بسیار رواج دارد. یکی از وسایل ضروری در هر خانه ای فرش است، چون چند کاربرد دارد، یکی به عنوان کفپوش و دیگری برای زیبا سازی دکوراسیون. مساجد و اماکن متبرکه نیز از این قائده مستثنی نیستند و مسئولین این مکان ها نیز سعی دارند تا بهترین و زیباترین فرش ها را برای این مکان انتخاب کنند. با تولید انواع مختلف فرش مخصوص مسجد، استفاده از فرش سجاده ای بسیار باب شده است. کارخانه فرش کاشان یکی از تولید کنندگان انواع فرش سجاده ای ارزان قیمت در ایران می باشد. در ادامه قصد داریم در مورد تنوع و تخفیفات فرش سجاده ای کاشان در فروشگاه فرش کوروش صحبت کنیم.

فرش سجاده ای چیست؟
از فرش سجاده به عنوان کفپوش مساجد، حسینیه ها، نمازخانه ها و اماکن مشابه دیگر استفاده می شود. فرش های سجاده ای با عنوان سجاده فرش یا فرش سجاده نیز در بین مردم شناخته می شود. از دیگر عناوین رایج برای فرش سجاده ای ، ”فرش مسجد”، ”فرش نماز ”، “سجاده فرش”، “فرش محرابی” و حتی “فرش نمازخانه” نیز قابل اشاره است.

علت محبوبیت فرش سجاده ای

۱- تشخیص راحت جهت قبله : فرش سجاده ای در اماکن مذهبی، به سمت قبله پهن می شود. تا افراد بتوانند به راحتی برای خواندن نماز جهت قبله را پیدا کنند.

۲- جلوگیری از ربودن فرش مسجد : چون ابعاد و طرح های فرش سجاده ای مخصوص این اماکن است و در فضاهای دیگر قابل استفاده نیست؛ میزان سرقت آن نیز بسیار کم می شود.

۳- پوشش کامل فضای نمازخانه : رول های فرش سجاده ای در ابعاد مشخص و استاندارد تولید می شود تا به راحتی بتوان کل فضای نمازخانه را مفروش کرد. همچنین با وجود این نوع فرش، دیگر نیازی به استفاده از کناره در مسجد نخواهد بود.

۴- برقراری نظم و هماهنگی : طراحی نقوش یکپارچه، مانند طرح مناره و محراب در فرش سجاده ای، باعث می شود تا فضایی خاص و روحانی در اماکن متبرکه ایجاد شود.

۵- امکان طراحی و تولید طرح و رنگ متنوع : فرش های مسجدی را می توان با توجه به شرایط جغرافیایی و مراسم مذهبی در شهرهای مختلف کشور، طراحی کرد. برای مثال، برای اهل تشیع و اهل تسنن، می توان طرحی متفاوت طراحی و تولید نمود.

انواع فرش سجاده ای کدامند؟
فرش های سجاده ای براساس طرح و نقش انواع مختلفی دارد. با شناخت انواع این نوع فرش می توان در زمان خرید، انتخاب بهتری داشت.

۱. فرش سجاده ای محرابی:
با توجه به نام این فرش سجاده ای، می توان یک طرح محراب روی فرش مشاهد کرد. معمولا نیز در میان طرح محراب از طرح های اسلیمی مانند شمسه یا طرح گل و بوته استفاده می شود. فرش سجاده محرابی از پر فروش ترین طرح های انواع فرش سجاده ای کاشان است. از این فرش بیشتر در مساجد، نمازخانه ها و مصلی ها استفاده می شود.

۲. فرش تشریفاتی مسجدی:
فرش سجاده‌ای تشریفاتی فرش تشریفاتی یا تک حاشیه، طرحی ساده و بدون محراب دارد. فرش سجاده ای تشریفاتی بسیار شبیه به فرش های کناره بافته می شود. در بافت این فرش از نقوش سنتی مانند گل و بوته های افشان و طرح های اسلیمی استفاده می گردد. فرش از سجاده ای تشریفاتی نیز بیشتر در مساجد و حسینیه ها استفاده می شود.

3. فرش یکپارچه سجاده ای:
فرش سجاده ای یکپارچه دارای طراحی لوکس و مدرن تری است و به همین دلیل قیمت بالاتری نسبت به مدل های قبلی دارد. این نوع فرش سجاده ای شبیه به فرش تشریفاتی است؛ با این فرش که حاشیه ای برای جای مهر ندارد. نقش و نگار این مدل فرش سجاده منظم و یکپارچه می باشد. به طوری که با قرار دادن رول ها در کنار یکدیگر یک ترنج ایجاد می شود. فرش سجاده یکپارچه بیشتر برای مفروش کردن اماکن متبرکه لوکس مانند امامزاده ها یا حسینیه های خاص مورد استفاده می باشد.

مزایای خرید فرش مسجد
  • برقراری نظم و یکپارچگی صفوف نماز
    ابعاد و سایز متناسب با فضای مسجد
    مفروش نمودن کل مسجد و فضاهای کف
    دارای تنوع طرح و نقش و متناسب با فضای مذهبی
    مشخص نمودن جهت قبله با کمک طرح فرش سجاده ای
    حمل و نصب آسان، نگهداری راحت و تعمیر سریع
    شستشوی آسان، به دلیل ابعاد کوچک تر از فرش های منازل
    قابل استفاده در نمازخانه و فضاهای کوچک (مساحت کمتر از ۶ متر)
    امکان انتخاب طرح، رنگ و جنس نخ مورد دلخواه توسط متولیان و هیئت امنای مسجد
سایز و اندازه فرش سجاده ای کاشان
فرش های سجاده ای کاشان در ابعاد استاندارد تولید می شوند، یعنی هر سجاده یا محراب دارای عرض ۶۰ سانتیمتر و ارتفاع ۱۲۵ سانتیمتر می باشد. البته چون فرش سجاده به صورت رولی بافته می شود، عرض هر رول ۱۲۵ سانتیمتر خواهد بود. طول رول فرش سجاده، به صورت سفارشی و در ابعاد محل نمازخانه تولید می شود، اما رول های آماده معمولا بین ۲۱ تا ۲۵ متر طول دارند.
البته فرش های سجاده ای سفارشی 12 متری نیز تولید می شود. برخی از متولیان مساجد، تکایا و اماکن مذهبی، برای راحتی جمع و پهن کردن فرش، تمایل به خرید فرش مسجد در ابعاد کوچک، در ابعاد فرش 9 متری، دارند. این کار باعث سبکی فرش و کمک در حمل آسان تر فرش در مناسبت های مختلف می شود. به جز این موارد شستشوی این ابعاد فرش نیز آسانتر خواهد بود.

قیمت فرش سجاده ای
یکی از سوالات مهم در زمان خرید فرش، قیمت آن است که به عوامل مختلفی بستگی دارد. قیمت فرش سجاده ای به تعداد شانه و تراکم فرش، جنس الیاف و نخ مورد استفاده، ارتفاع نخ خاب و تعداد رنگ های بافت بستگی دارد. با بالاتر رفتن تعداد شانه و تراکم فرش، قیمت فرش نیز بیشتر می شود. کیفیت نخ مورد استفاده در فرش مسجدی نیز از دیگر عوامل موثر در قیمت فرش سجاده ای است.
اما در این بین، کارخانه فرش کاشان از تولید کنندگان انواع فرش نمازی مسجد با کیفیت بالا می باشد که تولیدات زیادی با تنوع در طرح و رنگ دارد.

قیمت فرش ۱۲ متری
وجود تنوع زیاد در طرح، رنگ و ابعاد فرش باعث شده تا خریداران زیادی از خرید فرش سجاده ای از این مجموعه رضایت کامل را داشته باشند. تمام فرش های کاشان فروشگاه فرش کوروش به صورت مستقیم از کارخانه به دست خریداران می رسد قیمت فرش 12 متری نیز مانند دیگر سایزهای فرش با نرخ کارخانه فرش کاشان می باشد. بنابراین با مراجعه به این فروشگاه، خرید فرش سجاده ای ارزان و باکیفیتی را تجربه خواهید کرد.

تخفیفات فرش سجاده ای کاشان
محصولات فرش کوروش کاشان از کیفیت بالا و قیمت پایینی برخوردارند. زیرا تمام فرش های سجاده ای این کارخانه، با تخفیف ویژه به مردم عرضه می شوند.
خرید مستقیم فرش سجاده از کارخانه باعث شده تا قیمت فروش در حدود ۲۰ تا ۳۰ ٪ ارزان تر از بازار فرش باشد. به همین دلیل خریداران زیادی اقدام به خرید و سفارش فرش سجاده ای به این مجموعه نموده اند.

خرید فرش سجاده ای
افراد برای خرید حضوری فرش سجاده ای کاشان، می توانند به نمایشگاه های همیشگی در شهر کاشان و تهران مراجعه نمایید. هیئت امنای مساجد می توانند بهترین فرش با کیفیت بالا را، با توجه به فضای مسجد یا محل مدنظرشان، با قیمت ارزان و کیفیت عالی خریداری نمایند.
برای افراد ساکن در شهر های دیگر نیز، وبسایت فروشگاه راه اندازی شده است تا افراد به راحتی و در هر ساعت از شبانه روز بتوانید سفارش خود را ثبت نمایید. با مراجعه به سایت www.bfarsh.com می توانید از طرح های متنوع فرش سجاده ای دیدن نموده و محصول مورد نیاز خود را با طرح و سلیقه مورد نظر انتخاب و سفارش دهید. شرکت فرش ماشینی کاشان، بهترین فرش سجاده ای را با بالاترین کیفیت و قیمت ارزان تر از بازار فرش برای شما تولید و به شهر شما ارسال می نماید.

کلام آخر
در این مطلب، در مورد انواع فرش سجاده ای کاشان صحبت شد، امیدواریم این توضیحات کمک خوبی به خریداران در زمان خرید فرش سجاده‌ای باشد. فروشگاه فرش کوروش برای رضایت مشتری، فرش کاشان را با قیمت ارزان و در سریع ترین زمان ممکن به مشتریان در تمام شهرهای کشور ارسال می نماید.

انتهای پیام / 109
https://qomnews.ir/vdcdsn0fsyt0zz6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما