چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب : 12078

حاشیه‌هایی از جلسه تصویب بودجه شهرداری قم

قم نيوز : قم نیوز: جلسه تصویب بودجه شهرداری قم که در محل شورای شهر قم برگزار شد، حاشیه‌های جالبی هم داشت که حیفمان آمد با خوانندگان در میان نگذاریم.
جلسه تحویل بودجه 1392 به شهردار قم.
جلسه تحویل بودجه 1392 به شهردار قم.
به گزارش قم نیوز، شب گذشته، بودجه 550 میلیارد تومنی شهرداری قم، پس از تصویب در شورای شهر، در جلسه‌ای به شهردار قم ابلاغ شد. این جلسه به روال همه جلسات این چنینی چند حاشیه داشت که با شما خوانندگان قم نیوز در میان می‌گذاریم.

* نخستین حاشیه این جلسه، دیر رسیدن برخی خبرنگاران از جمله خبرنگار قم نیوز بود. البته اکثر خبرنگاران من جمله خبرنگار صدا و سیما زودتر رسیده بودند که چون جلسه با حضور صدا و سیما همیشه رسمیت می یابد، در وقت حضور خبرنگار قم نیوز، مدتی از رسمیت جلسه می گذشت.

* مهندس باقرپناهی در پاسخ به صحبت های فرماندار که شاید به اشتباه! از واژه مونوریل استفاد کرد، چند دقیقه ای وقت گرفت و از مترو سخن گفت و گفت که نباید مترو تعطیل شود. جواب اظهارات ایشان را حجت الاسلام و المسلمین آتش زر، رییس شورای شهر داد که گفت: مترو تعطیل نشده است و به حرکت خود با تمهیدات اندیشیده شده ادامه می دهد.

* جلسه ابلاغ بودجه تصویب شده به شهرداری قم بود اما سخنگوی شورای شهر، چند روز قبل از آن در نشست خبری، تقریبا تمامی جزییات بودجه را گفته بود.

*اکثر اعضای شورای شهر به همراه شهردار، معاونین شهردار، مسوولین برخی دستگاه های شهری، استاندار، و چند تن از مدیر کل های ادارات استان مانند راه و شهرسازی، نیز در جلسه حضور داشتند.

* اکثر حاضران در جلسه آقایان بودند و یکی دو نفر از خانم های عضو شورای شهر تنها حضور داشتند.

* روابط عمومی شهرداری و شورای شهر حضور گسترده و کاملی داشتند و دقت می کردند که رسیدگی لازم به خبرنگاران صورت گیرد.

* شهردار قم در سخنانی از مجموعه همکاران حوزه شهری تشکر کرد و گفت که حداکثر تلاش خود را برای آبادانی شهر قم به کار خواهد گرفت.

* رییس شورای شهر گفت که شهرداری در جلسات متعدد از بودجه خود دفاع کرده است و بحث های سختی در گرفته است. وی گفت شهردار در دفاع از حقوق پرسنل شهرداری و وضع معیشتی آنها بسیار مصر بوده است اما شورای شهر به علت بار مالی، نتوانسته است خواسته وی را تامین کند.

* پس از صحبت های شهردار، سردبیر یکی از نشریات استانی، قصد سوال پرسیدن داشت که رییس شورای شهر، از او خواست سوال را به بعد موکول کند که جلسه سر وقت تمام شود. وی بعد از پایان جلسه از این گفته رییس شورای شهر گله کرد که در جواب نائب رییس شورای شهر به وی گفت، فردا بیایید تا هر چقدر خواستید سوال بپرسید.

* بودجه از لحاظ عددی نسبت به بودجه ارائه شده توسط شهرداری کاهش داشت اما در جلسه گفته شد که این بودجه واقعی است و سهم پروژه های کلان شهری که از خارج از مجموعه شهرداری تامین بودجه می شوند، به علت واقعی شدن بودجه در آن نیامده است.

* علی رغم اعلام قبلی به خبرنگاران، استاندار قم در جلسه حضور نیافت و فرماندار جوان قم، به جای وی حضور یافت و دقایقی صحبت کرد و بر لزوم همدلی، بین دستگاه ها، تاکید کرد.

* بودجه سال 1392 شهرداری نسبت به سال قبل کاهش یافت. این مطلب را نائب رییس شورای شهر به خبرنگار قم نیوز گفت.

* یکی از اعضای شورای شهر در پاسخ به سوال خبرنگار قم نیوز درباره علت جلسه گرفتن در هنگام تصویب بودجه نه در هنگام تحویل بودجه به روال مرسوم، گفت: بودجه تحویل شده به علت لحاظ کردن ارقام درآمدی از پروژه های عمرانی خارج از مجموعه شهرداری، رقمی بالاتر از بودجه تصویبی بود و برای اینکه مردم به اشتباه نیفتند که شورای شهر بودجه را کم کرده است، این کار را کردیم.

*اعضای شورای شهر بر این نکته که این آخرین بودجه این شوراست و بخش زیادی از آن در واقع تعیین تکلیف برای شورای بعد است، صحه گذاشتند اما گفتند که سعی کرده اند که تکلیف سنگینی برای شورای شهر نگذارند.

* علی رغم تشکر و قدردانی رییس شورای شهر از رسانه‌ها و خبرنگاران، عملا فرصتی برای سوال کردن از چند و چون بودجه برای خبرنگاران فراهم نشد و این مساله به بعد موکول شد که باعث نارضایتی خبرنگاران شد.

* جلسه با صرف شام پایان یافته و اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری و شهردار قم، با خوبی و خوشی از هم جدا شدند تا برخی مانند شهردار برای ادامه کارهایشان تا پاسی از شب، به دفتر کارشان برگردند و برخی دیگر برای استراحت به خانه بروند.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
https://qomnews.ir/vdch6vnz.23niqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما