دوشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۳۱
کد مطلب : 13085
منبع : قم نیوز
نمره مسافران نوروزی به شهرداری قم

ارتقای چشمگیر وضعیت پارکینگ‌ها و بوستان‌های قم در نوروز 92

قم نيوز : قم نیوز: شهرداری قم در نوروز امسال با اقدامات گسترده در راستای فراهم کردن تسهیلات لازم نمره قبولی از مسافران و زائران کریمه اهل بیت(س) گرفت.
ارتقای چشمگیر وضعیت پارکینگ‌ها و بوستان‌های قم در نوروز 92
به گزارش قم نیوز، به دلیل واقع شدن در مسیر ۱۸ استان کشور محل آمد و رفت بسیاری از مسافران در مناسبت‌های خاص به ویژه نوروز است.

به همین دلیل دستگاه‌های استان به ویژه شهرداری برای پذیرایی از زائران باید برنامه‌ریزی خاص داشته باشند تا با خاطره‌ای خوش از این شهر عبور کنند.

نوروز امسال شهرداری قم سعی کرده با رفع نواقص سال گذشته به نوعی جبران مافات کرده و پذیرایی بیشتری از مسافران داشته تا آنان را علاقمند به ماندن مدت زمان بیشتری در قم کند.

مریم دختر جوانی که از اصفهان به خراسان در حال سفر با خانواده است و مدت زمانی را در قم سپری کرده است، می‌گوید: شهر قم امسال از وضعیت بهتری نسبت به سال قبل برخوردار است؛ من سال گذشته هم به قم آمده بودم اما شرایط امسال بسیار بهتر شده است.

وی ادامه داد: شهر قم امسال هم از منظر خوبی برخوردار است هم کاستی‌های سال قبل را ندارد و تقویت زیرساخت‌های یک شهر زیارتی در این شهر مورد توجه قرار گرفته است.

این دختر اصفهانی با تقدیر از تلاش شهرداری قم برای فراهم آوردن امکانات مناسب به منظور رفاه زائران گفت: من نمره بالایی به شهرداری قم در نوروز امسال می‌دهم.

محمد عزیزی مرد میانسالی است که از شیراز به قم آمده و مقصد بعدی او گرگان است. وی می‌گوید: تقریبا هرسال مدتی را هرچند کوتاه در قم سپری می‌کنیم و به مسیر خود ادامه می‌دهیم.

وی پارکینگ را یکی از نواقص سال گذشته در نوروز عنوان کرد و گفت: امسال مسافران از نظر پارک خودرو با مشکلی مواجه نبودند و ما که هرسال دغدغه پارک خودرو داشتیم امسال به خوبی راهنمایی شده و توانستیم خودرو خود را در پارکینگ زائر پارک کرده و به زیارت کریمه اهل بیت مشرف شویم.

توسعه پارکینگ بهترین عیدی شهرداری قم به زائران
سعید عزیزنژاد معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اذعان به کمبود پارکینگ در سال‌های قبل بیان کرد: زائران و مسافران سال‌های گذشته با کمبود پارکینگ در شهر قم مواجه بودند و به همین دلیل شاهد پارک خودرو در رودخانه و به دنبال آن برپایی چادرهای مسافرتی بودیم.

وی عنوان کرد: اما امسال توسعه پارکینگ‌ها را با جدیت دنبال کردیم و علاوه بر پارکینگ زائر، پارکینگ‌های طبقاتی در میدان معلم و میدان امام خمینی(ره) را برای استفاده زائران به بهره‌برداری رسید.

عزیزنژاد ابراز داشت: با توسعه پارکینگ‌ها، چادرهای مسافرتی که منظر شهر را نازیبا کرده بود جمع‌آوری و به بوستان‌ها منتقل شدند.

علی عبداللهی نوجوان ۱۵ ساله‌ای است که به همراه خانواده خود در بوستان بنیادی چادر برپا کرده‌اند. وی از امکانات بوستان برای سرگرمی ابراز رضایت کرده و می‌گوید: همه چیز برای مسافران عالی و خوب است و حتی وسایل ورزشی به رایگان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

وی که همراه با خانواده‌اش دو روز در قم اقامت داشته است می‌گوید: در بوستان بنیادی به ما فوتبال دستی و دیگر وسایل بازی داده شد و لحظات خوبی را سپری کردیم.

وسایل ورزشی رایگان راهی برای سرگرمی مسافران

ابوالفضل وفایی مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم از فراهم آوردن امکانات ورزشی و تفریحی در بوستان‌ها خبر داد و گفت: در بوستان‌ها وسایل ورزشی از قبیل دارت، فوتبال دستی، توپ والیبال، بسکتبال و بدمینتون به امانت در اختیار زائران و مسافران قرار می‌گیرد.

البته این به جز نمایشگاه‌هایی است که در برخی بوستان‌ها و صحن بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر برپا شده است.

خانم جوانی که خود را زهرا معرفی می‌کند به همراه خانواده در بوستان شهید رجایی اسکان دارد و می‌گوید: از روز گذشته به قم آمدیم و مقصد بعدی ما هم قزوین است.

وی از خدمات شهرداری در نوروز امسال تشکر کرده و می‌گوید: برخلاف سال‌های گذشته، امسال هم از نظر دسترسی به سرویس بهداشتی و هم پارک خودرو مسافران دغدغه‌ای نداشتند و وسایل بازی برای کودکان به خوبی فراهم است.

این خانم جوان در عین حال بیان داشت: نمی‌شود گفت خدمات ارائه شده صد درصد کامل بوده، اما نسبت به سال گذشته وضعیت زائران خیلی مطلوب‌تر است و من نمره ۱۹ را به شهرداری قم می‌دهم.

کمپینگ موقت راهی برای اسکان موقت زائران کم درآمد

احمد ترکمن شهردار منطقه سه قم در آماری از نصب روزانه ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۲۰۰ چادر در بوستان‌ها خبر داد و گفت: در بوستان‌های سطح منطقه اقامتگاه موقت برای زائران در نظر گرفته و سعی شده مایحتاج آنها تأمین شود ضمن اینکه آبگرمکن خورشیدی، سرویس بهداشتی و نمازخانه و علائم راهنمایی زائران نیز در بوستان‌ها نصب شده است.

وی با اشاره به بهره‌گیری بیشتر از امکانات موجود در سطح منطقه برای خدمت‌رسانی بیشتر به زائران گفت: در برخی بوستان‌ها برای اسکان موقت زائران کمپینگ ‌موقت ایجاد شده که به صورت رایگان در اختیار مسافران قرار گرفته است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcgnz9q.ak9w74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما