يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۲۵
کد مطلب : 13674
در جلسه شورای شهر قم مصوب شد

بررسی فشرده برنامه ۵ ساله شهرداری قم در مشهد مقدس

قم نيوز : قم نیوز: اعضای شورای اسلامی شهر قم بررسی فشرده برنامه ۵ ساله شهرداری قم در مشهد مقدس را به جهت الگوگیری از فعالیت‌های شهرداری ثامن تصویب کردند.
جلسه یکشنبه 19 آبان 1392 شورای اسلامی شهر قم.
جلسه یکشنبه 19 آبان 1392 شورای اسلامی شهر قم.
به گزارش قم نیوز، جلسه امروز شورای اسلامی شهر قم، به صورت علنی و با حضور معدودی از خبرنگاران رسانه‌های گروهی که برای شرکت در این جلسه آمده بودند و حضور 17 نفر از 21 نفر اعضای شورای شهر قم و شهردار قم، برگزار شد.

حقوق پرسنل شرکتی به موقع پرداخت شود
در این جلسه مباحث مختلفی مطرح گردید که در صدر آن‌ها، رسیدگی به موضوع پرسنل شرکتی شهرداری قم بود. سید مهدی مقیمی، عضو کمیسیون‌های برنامه بودجه و سرمایه‌گذاری، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم با اشاره به کشتارگاه جدید در حال احداث  قم، اظهار کرد: پرسنل کشتارگاه جدید قم و ماشین آلات آن به موقع تامین شود تا در هنگام آماده شدن این کشتارگاه، پرسنل و ماشین آلات نیز آماده باشند.

وی افزود: بحث دیگر مطرح در حال حاضر، عدم تاخیر در حقوق اقشار ضیف شهرداری است زیرا این افراد در صورت تاخیر یک هفته ای، مجبور به نسیه گرفتن می شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز ضمن تاکید بر این نکته از شهردار قم خواست که در این زمینه، تلاش بیشتری صورت گیرد.

زمان مناسب برای ابلاغ طرح تفصیلی جدید قم فرا رسیده است
حجت الاسلام آتش زر، افزود: بهترین زمان برای ابلاغ طرح تفصیلی جدید قم، الان است زیرا مسائلی مانند انتخابات یا امثالهم که سبب وقفه در کارهای عادی شهرداری شود، وجود ندارد. هم زمان با ابلاغ این طرح، کمیسیون های ماده 100 نیز باید هماهنگ شوند و طوری باید در این عرصه قدم برداشت که این قانون، خود به خود کنترل کننده نیز باشد.

رئیس شورای شهر قم تصریح کرد: وزارت کشور و استانداری آماده هماهنگ شدن برای اصلاح کمیسیون های ماده 100 هستند و در صورت ایجاد یک هم فکری، می توان رویه مثبتی را در ارتباط با کمیسیون های ماده 100 در پیش گرفت.

مصطفی سعادت طلب، عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون امور زیربنایی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه‌گذاری شهرداری قم نیز در این باره اظهار کرد: در هفته 2 یا 3 جلسه در زمینه طرح تفصیلی شهر قم برگزار می شود و محله به محله و گاهی خیابان به خیابان، این طرح در حال بررسی است. انشاء الله پس از آماده شدن این طرح در این هفته یا هفته آینده، دفترچه ضوابط آن نیز آماده می شود.

جلسه با مهندس پژمان، معاون راه و شهرسازی، نتایج مطلوبی داشت
رئیس شورای اسلامی شهر قم در ادامه جلسه امروز شورای شهر، درباره جلسه امروز با پژمان، معاون وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: نخستین بحث مطرح شده، بحث چهل اختران بود که توافق برای انجام آن توسط شهرداری، استانداری و راه و شهرسازی صورت گرفت.

وی افزود: در این جلسه، بحث پردیسان نیز مطرح شد. درباره پردیسان قرار بود که 25 درصد زمین های تجاری به شهرداری واگذار شود که امروز با حضور مهندس پژمان مصوبه این مسئله گرفته شد.

حجت الاسلام آتش زیر تصریح کرد: در ادامه بحث سند میدان تره بار شهید رجایی مطرح شد و مقرر گردید که این مساله نیز حل شود. واگذاری زمین های آرامستان فاطمه معصومیه(س) نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود که 831 هکتار زمین به شهرداری قم واگذار گردید.

دو فوریت الزام شهرداری به ساخت تقاطع انتهای بلوار عمار یاسر تصویب نشد
جلسه شورای اسلامی شهر قم با ارائه طرحی دو فوریتی درباره الزام شهرداری به ساخت تقاطع انتهای عمار یاسر مطرح گردید و مورد بررسی واقع شد.

مهندس حسن بختیاری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و و سرمایه‌گذاری و عضو کمیسیون‌های خدمات شهری و امور زائرین و کمیسیون امور زیربنایی، به عنوان مخالف قید دو فوریت این طرح صحبت کرد و افزود: این طرح ضرورت دو فوریت ندارد و باید در کمیسیون مطرح شود و سپس به صحن علنی شورا بیاید تا جوانب کار به خوبی سنجیده شود.

مهندس عباس ذاکریان قمی، عضو هیئت رئیسه، سخنگو و رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین و عضو کمیسیون‌های  حقوقی و نظارت و کمیسیون امور زیربنایی شورای شهر قم نیز در این بار تصریح کرد: در بودجه شهرداری قم رقمی برای این کار پیش بینی نشده است و باید از سر جمع چند ردیف که می دانیم شهرداری موفق به انجام آن ها نمی شود، مبلغی برای این کار در نظر گرفته شود.

پس از سخنان اعضای شورای شهر، برای دو فوریت این طرح رای گیری شد که قید دو فوریت این طرح رای نیاورد و برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوط ارجاع شد.

برنامه 5 ساله شهرداری قم به طور فشرده در مشهد بررسی می شود
مهندس سعادت طلب، جلسه امروز شورای شهر را با طرح موضوع برنامه پنج ساله شهرداری ادامه داد و افزود: برنامه پنج ساله شهرداری قم باید به سرعت به نتیجه برسد تا اولویت های سالانه شهرداری قم، به تصویب نهایی برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز تصریح کرد: مشهد مکان مناسبی برای یک جلسه فشرده 3 روزه است و در خلال این جلسات، می توان از دستاوردهای شهرداری ثامن نیز استفاده کرد زیرا شهرداری ثامن مشهد، تنها شهرداری مشابه قم است که یک حرم در مرکز خود دارد و تجربه های خوبی در آنجا صورت گرفته است.

اعضای شورای شهر درباره ضرورت برگزاری جلسه در مشهد مقدس به رای زنی پرداختند و در نهایت با توجه به فشرده بودن جلسات و لزوم تمرکز اعضا و حضور آنها در این جلسات و همچنین بحث مشابهت شهر مقدس مشهد با قم، برای برگزاری جلسه بررسی طرح پنج ساله شهرداری قم به صورت فشرده در مشهد مقدس در 3 روز، رای گیری به عمل آمد و مورد تصویب قرار گرفت.

جلسه امروز شورای شهر قم با ارائه سه لایحه خرید ملک که از فرمانداری قم برگشت خورده بود، مطرح گردید و پاسخ واحد حقوقی شورای شهر قرائت گردید و با رای اعضای شورا، بر نظر شورای شهر اصرار گردید.

جلسه سه شنبه این هفته شورای شهر قم، به دلیل شام تاسوعای حسینی برگزار نمی شود.

انتهای پیام/105
https://qomnews.ir/vdcayin6.49ne015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهدی
استفاده از تجربیات دیگران خوبه ولی بهتر نیست چنذ کارشناس از انجا بیایند تا 21 نفر بوند به مشهد . درثانی یادمان نرفته که شواری شهر قم همواره تفکر را بعهده مشهدی ها گذاشته اند