يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : 30134
قم نیوز از جلسه شورای شهر قم گزارش می‌دهد؛

از مساعدت شورا به خانواده کودکان پنج قلوی قمی تا انتقاد به وضعیت دستفروشی در شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: یک‌صد و بیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم دقایقی پیش با بررسی لوایحی مانند مساعدت شورا به کودکان پنج قلوی قمی و نقد به وضعیت دستفروشی در شهر پایان یافت.
از مساعدت شورا به خانواده کودکان پنج قلوی قمی تا انتقاد به وضعیت دستفروشی در شهر قم
به گزارش قم نیوز، یک صد و بیست و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم صبح امروز در سالن اجلاس این شورا برگزار شد.

در این جلسه که با حضور ولی الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم، مجید متین فر سرپرست شهرداری قم، معاونان شهردار و اعضای شورای شهر قم حضور داشتند مسائل مختلفی مانند پرداخت مبلغ ده میلیون تومان به خانواده صاحب کودکان پنج قلو بررسی و وضعیت دستفروشی در سطح شهر قم بحث شد.

در ابتدای جلسه مصطفی سعادت طلب رئیس کمیسیون امور زیربنایی با اشاره به لوایحی که مربوط به توافق شهرداری با اشخاص حقیقی بود را مطرح کرد.

نخستین لایحه مربوط به توافق با حسنعلی زلفی گل به دلیل در مسیر قرار گرفتن زمین بود که با رای موافق اعضا به تصویب رسید.

توافق با حسین خادم و همچنین رجبعلی کرمجگانی از دیگر لوایحی بود که با توجه به قرار گرفتن املاک این اشخاص در مسیر طرح، توافق شهرداری با مالکان به رای اعضای شورای شهر گذاشته شد و مصوب شد.

ساماندهی و مقابله با دست فروشان در شهر صورت گیرد

محمود مسگری لایحه‌ای را که مربوط به اخذ مجوز پرداخت دیه در حق خانم بی‌بی حسینی بود که به دلیل برخورد یکی از ماموران شهرداری با وی صادر شده است.

مصطفی مولایی عضو شورای شهر قم با اشاره به اینکه این دیه‌ها درمجموع رقم بالایی می‌شود اظهار داشت: باید این هزینه‌ها را صرف تربیت و تعلیم پرسنل کرد تا شاهد این مشکلات نباشیم.

سعید روحانی عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه اگر پرسنل شهرداری در حال انجام وظیفه بودند و مشکلاتی پیش آمد باید از آن‌ها پشتیبانی کرد افزود: گاهی شاهد درگیری شخصی پرسنل هستیم که نباید این رویه را برای حمایت از آن‌ها داشت.

عباس ذاکریان با اشاره به اینکه تا زمانی که دست فروشان در سطح شهر باشند این نوع مشکلات و برخورد‌ها را داریم افزود: هیچ برنامه‌ای در مدیریت شهری برای مقابله با این موضوع وجود ندارد.

سخنگوی شورای شهر قم با بیان اینکه مهاجرت به قم برای ادامه مشاغلی مانند دست فروشی زیاد است گفت: در هیچ شهری این وضعیت وجود ندارد و وضعیت شهر قم در این موضوع واقعا وخیم است.

وی با اشاره به اینکه در ورودی‌های حرم وضعیت دستفروشی مشکلات زیادی را ایجاد کرده است عنوان کرد: این از وظایف استانداری است و باید در این زمینه اقدامات مناسب داشته باشند.

سپس این لایحه با رای موافق اعضا به تصویب رسید.

مسگری لایحه دیگری از کمیسیون امور حقوقی را که مربوط به ثبت و ضبط سازمان عمران و نوسازی بود در جلسه طرح کرد.

این لایحه با نظر اعضای شورا به کمیسیون تلفیق بازگشت تا پس از بررسی بیشتر به صحن علنی شورا برگردد.

ذاکرایان لایحه‌ای را که مربوط به تخفیف در تعرفه بها و خدمات حمل و نقل پسماندهای بیمارستانی بود طرح کرد و افزود: هزینه بها و خدمات در این زمینه افزایش یافته است و برای تخفیف در این زمنیه پیشنهاداتی را داریم.

این لایحه به تصویب رسید.

سید محمد آتش زر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لایحه‌ای که مربوط به پرداخت دیه ۱۸ میلیونی به دلیل تصادف در بلوار پیامبر اعظم (ص) بود را عنوان کرد و گفت: مشکلات حقوقی از جمله مسائلی است که در شهرداری با آن موجه هستیم.

وحید شایسته نیک در رابطه با این لایحه اظهار داشت: شرکت برق در این پرونده باید محکوم شود و شورا باید تحقیقاتی در این مورد داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه شهرداری وضعیت مالی خوبی ندارد گفت: در دادگستری باید حق شهرداری احقاق شود و این هزینه‌ها از شهرداری صرف نشود.

بیاتی با اشاره به اینکه باید حقوق شورا تامین شود افزود: در ماه‌های اخیر این موارد بیمه‌ای زیاد شده است و باید دلایل آن مشخص شود.

این لایحه سپس به رای گذاشته شد و به تصویب رسید.

اخذ مجوز مساعدت به خانمی سرپرست خانوار لایحه‌ای دیگر از کمیسیون برنامه و بودجه بود که به تصویب رسید.

مساعدت ۱۰ میلیونی به خانواده کودکان پنج قلوی قمی

آتش زر طرحی را مطرح کرد که بر اساس آن خانواده‌هایی که فرزند بیش از سه قلو دارند به ازای هر فرزند مبلغ دو میلیون تومان را دریافت می‌کنند.

بر اساس این طرح نوزدانی که سن کمتر از یک سال دارند هم شامل دریافت این مساعدت می‌شوند که این لایحه به تصویب رسید و کودکان پنج قلوی قمی این مبلغ را بر اساس قانون دریافت می‌کنند.

لایحه مربوط به مساعدت در خصوص پرداخت عوارض به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان متعلق به موسسه آل البیت توسط آتش زر مطرح شد.

وی افزود: پیش از این ۲۰۰ میلیون تومان از کل عوارض را پرداخت کرده بودند که درصورت پرداخت تا پایان اردیبهشت ۲۵ درصد تخفیف دهه فجر هم به باقیمانده این مبلغ یعنی ۸۰۰ میلیون تومان تعلق می‌گیرد.

این لایحه رد شد و سپس با اعمال تخفیف ۲۰ درصدی به این مبلغ از عوارض موافقت شد.

آتش زر لایحه‌ای را که مربوط به پرداخت عوارض تراکم یکی از مساجد بود را طرح کرد و گفت: با توجه به اینکه اکثر مساجد برای پرداخت عوارض مشکلات مالی دارند پیشنهاد می‌کنم این طرح را برای همه مساجد لایحه کنیم.

سپس این لایحه فقط برای این مسجد و با مبلغ مساعدت ۴ میلیون تومانی به تصویب رسید.

آتش زر به لایحه مربوط به تفاهمنامه بانک شهر با شهرداری جهت تها‌تر بدهی به این بانک اشاره کرد و گفت: در این تفاهم نامه شرکت عمران و تجارت آتیه کیش نماینده بانک شهر در تفاهم نامه با شهرداری است.

این لایحه به صورت دوفوریتی در جلسه مطرح شد که دو فوریت آن در جلسه رد شد و برای بررسی بیشتر به کمیسیون بازگشت.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcay6ne.49nwe15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما