يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : 30696
منبع : سی تی وی نیوز

پلیس ونکوور رای قاضی دادگاه ایالتی را وتو کرد

قم نيوز : قم نیوز: پلیس ونکوور با وجود گزارشات متعدد از مدفوع، استفراغ و خون بر دیوارهای سلول زندانیان و حکم قاضی ایالت بریتیش کلمبیا مبنی بر ایجاد شرایط بهداشتی مناسبت تر برای بازداشت شدگان، از تمیز نمودن بازداشتگاه امتناع کرد.
پلیس ونکوور رای قاضی دادگاه ایالتی را وتو کرد
به گزارش قم نیوز، پلیس ونکوور با وجود گزارشات متعدد از مدفوع، استفراغ و خون بر دیوارهای سلول زندانیان و حکم قاضی ایالت بریتیش کلمبیا مبنی بر ایجاد شرایط بهداشتی مناسبت تر برای بازداشت شدگان، از تمیز نمودن بازداشتگاه امتناع کرد.

بنا بر این گزارش، وکلای دو تن از بازداشت شدگان به اتهام مسائل امنیتی در دادخواستی به قاضی دیوان عالی ایالت بریتیش کلمبیا، خواستار رسیدگی به وضعیت اسفبار موکلان خود شدند. در پی این درخواست، کاترین بروس، قاضی دادگاه از اداره پلیس ونکوور خواست تا تسهیلات بهداشتی بیشتر و بهتری از جمله غذای مکفی، جای استراحت و نظافت سلول را برای دو متهم یعنی جان نوتال و آماندا کرودی فراهم نماید.

وکیل مدافع خانم آماندا کرودی در این باره اذعان داشت: «موکلم به من گزارش داد که شرایط نگهداری زندانیان امنیتی در بازداشتگاه ها وحشتناک و غیر بهداشتی است، آثار خون بر دیوارها باقی مانده و وضعیت سرویس بهداشتی تهوع آور است، به علاوه هیچ غذایی به ایشان داده نشده است. حتی اگر جنبه چندش آور قضیه را کنار بگذاریم، باید اذعان نمود که این وضعیت سالم نیست یعنی در تضاد با حق بر سلامت افراد است چرا که منشاء انتقال بیماری ایدز و سایر بیماری های خونی خواهد بود.»

وکیل مدافع نوتال نیز در دفاع از وضعیت نابسمان موکل خود چنین بیان نمود که: «به عقیده من شیوه رفتاری که ما با زندانیان داریم نشان از درجه تمدن کشور ما دارد. متاسفانه این سطح رفتار بسیار ضعیف است و هیچ عذری برای آن پذیرفته نیست.»

البته شکایات وکلای مدافع نوتال و کرودی تنها سوابق این مسئله نیستند بلکه پس از آن ها نیز یکی دیگر از دستگیرشدگان به وضعیت غیر بهداشتی سلول خود اعتراض نموده بود که با بی توجهی پلیس مواجه شد.

اساساً مسئله حقوق زندانیان از جمله حقوق بنیادینی است که در اسناد بین المللی حقوق بشر مورد توجه قرار گرفته است و نمی توان به بهانه ارتکاب جرم، متهم و حتی مجرم را از شرایط انسانی و منطبق با کرامت ذاتی وی و همچنین از حقوق اساسی او یعنی حیات و سلامت منع نمود.

مخالفت پلیس ونکوور با دستور قاضی دیوان عالی خود چالش جدیدی در حوزه حقوق بشر است که ممکن است در کانادا به رویه ای ثابت بدل شود.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcd990s.yt0zn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما