يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : 31382
قم نیوز گزارش می‌دهد؛

تامین امنیت و روشنایی بوستان‌های شهر قم با تصویب بودجه ۳ میلیارد تومانی‌

قم نيوز : قم نیوز: در یکصد و سی و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای ‌شهر قم لوایح و مسائل مختلفی مانند تصویب بودجه ۳ میلیارد تومانی برای تامین امنیت و روشنایی بوستان‌های قم به تصویب رسید.
تامین امنیت و روشنایی بوستان‌های شهر قم با تصویب بودجه ۳ میلیارد تومانی‌
به گزارش قم نیوز، یکصد و سی و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای ‌شهر قم صبح امروز در سالن اجلاس این شورا برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم، ولی‌الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم و اعضای شورا برگزار شد، لوایح و مسائل مختلفی مانند تصویب بودجه ۳ میلیارد تومانی برای تامین امنیت و روشنایی بوستان‌های قم به تصویب رسید.

در ابتدای جلسه مصطفی سعادت طلب رئیس کمیسیون امورزیربنایی شورای شهر قم به ارائه لوایح این کمیسیون پرداخت.

نخستین لایحه مربوط به توافق شهرداری قم شخص حقیقی بود در پلاک ثبتی ۱۱۸۰۹ بود که اعضای شورای شهر با رأی موافق خود آن را تصویب کردند.

لایحه اخذ مجوز انجام توافق با شرکت تعاونی مسکن خادمان کریمه اهل بیت (ع) لایحه دیگر کمیسیون امورزیربنایی بود.

در طرح تفصیلی سه کاربری مسکونی، آموزشی و فضای سبز برای طرح ساخت و ساز این تعاونی دیده شده که فضاهای سبز به صورت کمربندی در میان ساختمان‌های مسکونی باید احداث شود.

محسن عابدینی پور عضو شورای شهر قم در رابطه با این لایحه اظهار داشت: در این پروژه بهتر است فضاهای سبز تجمیع شوند تا نگه داری و بسترسازی آن با هزینه کمتری انجام شود.

سعادت طلب در پاسخ به عابدینی پور با اشاره به اینکه استفاده از فضاهای سبز متعدد کارکردهای بیشتری دارد افزود: یکی از این کارکردها ایجاد حریم برای فضاهای مسکونی است.

این لایحه که با سهم ۵۰ درصدی شهرداری و تعاونی در نظر گرفته شده بود به تصویب رسید.

دو لایحه دیگر از کمیسیون امور زیربنایی نیز مربوط به توافق با اشخاص حقیقی بود که به تصویب رسیدند.

لایحه دوفوریتی اخذ مجوز ایجاد ردیفی با عنوان ایمن‌سازی بوستان‌های سطح شهر به مبلغ ۳۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی موضوعی بود که توسط حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم مطرح شد.

آتش‌زر با اشاره به جزئیات این لایحه اظهار داشت: برای تأمین بودجه این لایحه چهار ردیف بلوار مرجعیت، تملک خیابان چمران، ایمن سازی فضای سیز منطقه چهار و مطالعات سامان دهی بافت فرسوده در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم با اشاره به اینکه دو فوریتی بودن این لایحه بار روانی دارد، تصریح کرد: در صورتی که برای مبالغ بیش از ۳ میلیارد تومان نیاز به برگزاری مناقصه وجود دارد که این موضوع با دوفوریتی بودن لایحه متضاد است.

ابتدا دو فوریت این لایحه به رأی گذاشته که به تصویب رسید و سپس اعضاء به بحث در مورد اصل لایحه پرداختند.

حسن بختیاری نایب رئیس شورای ‌شهر قم با اشاره به منابعی که برای تأمین بودجه ایمن‌سازی بوستان‌های سطح شهر در نظر گرفته شده است تصریح کرد: بررسی اولیه در مورد ردیف‌های مذکور در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم انجام شده است.

عباس ذاکریان با بیان اینکه پس از حادثه برق‌گرفتگی اخیر، چراغ‌های بسیاری از بوستان‌های شهر خاموش است افزود: به دلیل مشکلات و عدم ایمنی لازم شهرداری جرات روشن کردن چراغ‌ها را ندارد به همین دلیل هر چه سریع تر باید پروژه ایمن سازی بوستان‌ها آغاز شود.

سخنگوی شورای شهر قم بیان کرد: باید شاهد پایان زودهنگام پروژه ایمن سازی باشیم و قرارداد پیمانکاری به گونه ای منعقد شود که تا پایان امسال به پایان رسیده و فروردین ۹۵ بوستان‌ها به صورت ایمن قابل بهره‌برداری باشند.

سقائیان‌نژاد در رابطه با این لایحه بیان کرد: بودجه فضای سبز قم باید بدون کم و کاست در همین زمینه هزینه شود؛ کمبود فضای سبز در قم کاملاً مشهود است و مقرر شده است تا پایان سال جاری چندین پروژه برای ایجاد فضای سبز در قم ایجاد شود.

شهردار قم با اشاره به اینکه آسیب‌شناسی مربوط یه مشکلات ایمنی در فضاهای سبز استان قم و بوستان‌ها انجام شده است گفت: مشکلات اصلی مانند ناایمن بودن برخی بوستان‌ها شناسایی شده است و در زمینه رفع این مشکلات اقدام می‌شود.

سپس این لایحه به رأی گذاشته شد و به تصویب رسید.

لایحه مربوط به اخذ مجوز محاسبه املاکی که در سال‌های گذشته تا مرحله ۹۰ درصد ساخته شده و قابل بهره‌برداری هستند و مالکان آن‌ها عوارض ملک ساخته شده را پرداخت کرده‌اند مورد دیگری بود که آتش زر در جلسه مطرح کرد.

آتش زر گفت: طبق این لایحه شهرداری موظف است به املاکی که پروانه دارند و مالکان آن‌ها با ۹۰ درصد پیشرفت ملک، در سال‌های گذشته هزینه پروانه و خلافی را پرداخت کرده‌اند، پایان کار بدهد و نسبت به پروانه قبلی ادعایی نداشته باشد.

سپس این لایحه با ۱۱ رأی موافق به تصویب رسید.

لایحه اخذ مجوز ردیف جهت احداث دوربرگردان روبه‌روی شهرک صنوف بالغ بر ۹۰ میلیون تومان لایحه دیگری بود که توسط رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا طرح شد.

بختاری با اشاره به اینکه ۲۵ سال پیش برای نخستین بار احداث شهرک صنوف در قم مطرح شد گفت: با این طرح صنوفی که مزاحمت‌هایی در سطح شهر داشتند مانند آهن فروشی‌ها به خارج از شهر منتقل می‌شوند.

نائب رئیس شورای شهر قم با اشاره به اینکه محل مورد نیاز برای احداث این شهرک در همان سال انتخاب شد گفت: مبالغی هم از مردم درسافت شد و خیابان کشی و جدول کشی این محدوده نیز صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه احداث شهرک صنوف با سرعت پایین انجام شده است و تنها ۲۰ درصد پیشرفت داشته است افزود: مردم در این بخش بلاتکلیف مانده‌اند و حتی برخی افرادی که پول زمین را داده‌اند از دنیا رفته‌اند.

بختیاری با اشاره به اینکه بحث شهرک صنوف حدود سه سال و نیم پیش مجدداً در شورای شهر قم مطرح شد خاطرنشان کرد: مقرر شده بود انتقال آهن فروشان ابتدا در این موضوع اجرا شود و برای این کار یک سال و نیم مهلت در نظر گرفته شد و ارقامی هم از مردم برای این کار دریافت شد.

نایب رئیس شورای شهر قم با اشاره به اینکه رقم معادل چهار تا پنج میلیارد تومان تاکنون از مردم پول دریافت شده است بیان کرد: با این وجود وضعیت شهرک هنوز به جایی نرسیده است و تا بهره برداری فاصله زیادی وجود دارد.

سپس این لایحه با رأی مثبت اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcgxw9w.ak9q74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما