چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 31555
منبع : پایگاه خبری تحلیلی قم فردا
در حاشیه وعده های اخیر مسئولان؛

آخرین وضعیت پروژه تونل غدیر

قم نيوز : قم نیوز: تونل غدیر در حالی قرار است بر اساس گفته های فرویدون همتی سرپرست استانداری قم بهمن ماه امسال به بهره برداری برسد، که این روزها روند پیشرفت آن به کندی طی می شود.
آخرین وضعیت پروژه تونل غدیر
به گزارش قم نیوز، طولانی شدن روند اجرا و بهره برداری از پروژه های عمرانی در قم صدای بسیاری از مردم و حتی علما را نیز در آورده است،در این میان حجت الاسلام ناصر رفیعی عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفته است:مردم قم باید چند سال خاک پروژه های عمرانی را بخورند،انسان شرمنده می‌شود که مردم برای یک تونل و یا پل باید چند سال گرد و خاک را تحمل کنند.

تونل غدیر از جمله همین پروژه های عمرانی شهرداری قم است که در هسته مرکزی شهر واقع شده و بر اساس آن دوسطحي كردن بلوار عمارياسر حدفاصل خيابان طالقاني تا بعد از خيابان انقلاب انجام می شود، طول کلی این پروژه ۸۵۰ متر(دو سطحه) است که در این بین طول تونل ۵۵۵ متر است که دارای سیستم تهویه و روشنایی هماهنگ با سیستم کنترل ترافیک شهر است.

در سال ۹۲ لاین شرقي تونل غدیر حد فاصل میدان معلم تا تقاطع خیابان آیت الله طالقانی به طول ۱۳۰۰ متر توسط شهردار وقت محمد دلبری به افتتاح رسید و باعث شد به میزان قابل توجهی از ترافیک بلوار عمار یاسر و خیابان معلم کاسته شود.

این در حالی است که ادامه این پروژه در سال های اخیر با کندی مواجه شده و کمبود بودجه و تغییرات مدیریتی کلان در شهر قم باعث شده است تا روند اجرای آنها از این تغییرات تاثیر بگیرد؛محمد تقي نادعلي مديرعامل سازمان عمران و نوسازي شهرداري قم در خصوص روند اجرای این پروژه می گوید: عمليات اجراي فاز جديد تونل غدير و بازگشايي رمپ خروجي از اين تونل در تقاطع خيابان معلم در دستور كار قرار گرفته است.

وي هدف و برنامه فعلي اجراي عمليات در تونل غدير را تكميل فازهاي ۳ و ۴ و امكان دسترسي از لاين غربي تونل غدير به بلوار معلم و راه اندازي پاركينگ هاي نيم طبقات شمالي و جنوبي آن بيان می کند.

البته مرتضی سقائیان نژاد که بیش از یک ماه از فعالیتش در قم گذشته است و در حال حاضر نیز تا حدودی با بازدید های انجام داده شده در جریان اجرای این پروژه ها قرار گرفته است، با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام موجود در شهر قم یکی از بزرگترین مشکلات موجود است که به دنبال رفع آن هستیم،می گوید:تمرکز و اولویت شهرداری در افتتاح پروژه های شهری بر روی آن دسته از پروژه هایی است که مردم با آن ها بیشتر سر و کار دارند.

با این همه، باید دید داستان هزار و یک شب پروژه های عمرانی و همچنین ملی در شهر قم سرانجامی در پی خواهد داشت یا اینکه این پروژه ها هر روز با بهانه ای جدید به حرکت لاک پشتی خود ادامه خواهند داد و پیشرفت چندان و قابل توجهی را در پی نخواهند داشت.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdciwwap.t1azw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما