چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : 32085
قم نگار از روند پروژه‌های عمرانی قم گزارش می‌دهد؛

عرضه اوراق مشارکت، امیدی تازه برای تکمیل پروژه متروی قم

قم نيوز : قم نگار: پروژه‌ای متروی قم از جمله پروژه‌های کلانی است که در گذر زمان با فراز و فرود مواجه بوده اما فروش اوراق مشارکت جان تازه‌ای به آن بخشیده است.
عرضه اوراق مشارکت، امیدی تازه برای تکمیل پروژه متروی قم
به گزارش قم نگار، پروژه‌های عمرانی در سطح استان قم از جمله دغدغه‌هایی است که برای مردم و مسئولان همواره مسئله ساز است. انتخاب استاندار و شهردار جدید برای استان در هر برهه‌ای بارقه‌ای از امید را برای شهروندان به همراه دارد، این امید که پروژه‌های ناتمام به پایان برسد و بی نظمی حاصل از پروژه‌ها به ویژه در مناطق پر جمعیت سروسامان یابد.

استان قم در سال جاری با وجود استاندار و شهردار جدید می‌رود تا تجربه جدیدی به دست آورد. تجربه‌ای همراه با امید در توانمندی مسئولان جدید برای برداشتن موانع پیش روی این پروژه‌ها.

هفته دولت هر ساله فرصتی است تا عملکرد مسئولان در معرض دید مردم قرار گیرد. در همین راستا مسئولان استان قم نیز در بازدید از تعدادی از پروژه‌های عمرانی در جریان روند آن‌ها قرار گرفتند.

پروژه تقاطع غیر همسطح ۱۵ خرداد که پس یک سال، روند اجرای آن متوقف شده بود حدود دو هفته است به جریان افتاده و احداث این پروژه از سر گرفته شده است.

استاندار قم در جریان بازدید از این پروژه بر عظم جدی و راسخ برای اتمام هر چه سریع‌تر پروژه ۱۵ خرداد تاکید کرد و گفت: روند اجرای پروژه قابل قبول است.

پروژه تقاطع ۱۵خرداد و عماریاسر پروژه‌ای است که از بهمن ماه سال ۹۲ آغاز شده است و در سه سطح برای دسترسی سریع‌تر مسافران بهره برداری خواهد شد.

پیمانکار پروژه تقاطع غیز همسطح ۱۵ خرداد، در حالی که بهره برداری از این پروژه با تاخیر مواجه شده‌است، گفت: تاخیر به وجود آمده به علت رفع معارضان ملکی و تاسیساتی مانند آب و گاز بوده است.


دهه فجر۹۴، زمان بهره برداری از تقاطع غیر همسطح ۱۵ خرداد
بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته بهمن ماه سال جاری از تفاطع ۱۵ خرداد بهره برداری خواهد شد، پیمانکار پروژه تاکید کرد: اگر در ر فع معارضات ملکی و تاسیساتی مشکلی پیش نیاید این پروژه در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

معارضاتی که این پروژه از آغاز کلید خوردنش با آن روبه رو بوده است، از مغازه دارانی که راضی به انتقال نبوده‌اند، تا معارضات تسهیلاتی جون آب و گاز در ابتدای کار روند احداث پروژه را سخت‌تر کرده است.

کار مسطح سازی رمپ‌های اطراف زیر گذر درحالی در سه سمت انجام شده است که هنوز در رمپ چهارم پروژه با مشکل معارضات ملکی و تسهیلاتی رو به رو است.

«علیرضا قاری قرآن» معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری‌قم، نیز در این زمینه تاکید کرد: پیگیری‌های لازم انجام شده است که معارضات راست گرد جنوب شرقی پروژه هم حل شود و در این دو هفته که ار از سر گرفته شده است برای حل این گونه مشکلات خیز برداشته شده است.

علی رغم بدهی‌های میلیاردی شهرداری که بار‌ها شهردار هم به آن ازعان داشته است به گفته قاری قرآن، این پروژه با مشکل کمبود اعتبار مواجه نیست و تاخیر صورت گرفته به علت مسائلی کارگاهی خود پروژه بوده است.


۱۲میلیارد تومان، اعتبار مورد نیاز در بحث تعویض معارض
پیمانکار پروژه تقاطع غیر همسطح ۱۵ خرداد، نیز که معارضات ملکی را علت تعویق این پروژه عنوان کرد و اظهارداشت: در بحث تعویض معارض، ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید در اولیت قرار گیرد.

پروژه‌ای که در حال حاضر رفع مشکلات فاضلاب و جابه جایی آن را در اولویت کاری خود قرار داده است، جابه جایی فاضلابی که از پردیسان انجام خواهد شد.

پروژه‌ای که به گفتهٔ خود پیمانکار با یک تاخیر ۵۶ درصد ی مواجه است، و در حال حاضر ۴۴ درصد از مراحل این پروژه به انجام رسیده است.

این پروژه در حالی در حال احداث است که ۲۲ باب مغازه دیگر در برنامهٔ تخریب قرار گرفته است، امری که پیش از این هم قبلا با سد‌هایی مواجه شده بود.

شهردار قم نیز بر همیاری و همدلی که در اجرای این طرح ایجادشده است تاکید کرد و گفت: همین همدلی و نظارت مسئولان سبب شده است که پیمانکار هم خود را ملزم بداند کار را در زمان معین به بهره‌برداری برساند.


بلوار مرجعیت، عامل رهایی پردیسان از بن بست
پروژه بلوار مرجعیت نیز از جمله پروژه‌هایی است که مسئولان استانداری و شهرداری از آن دیدار کردند و از روند اجرای این پروژه مطلع شدند.

بلوار مرجعیت پروژه‌ای است که حد فاصل جمهوری و پردیسان احداث شده و پردیسان را از بن بستی که هم اکنون در آن گیر افتاده است نجات می‌دهد.

استاندار قم در بازدید از بلوار مرجعیت از روند اجرای این پروژه ابراز رضایت کرد و گفت: کار اجرای این پروژه رضایت آمیز بوده است.

پروژه‌ای که کمبود اعتبار را با وسعت بالایی احساس می‌کند، پیمانکار این پروژه نیز با ابراز رضایت از قول‌های شهرداری با آمدن سقائیان‌نژاد افزود: قرداد برای اجرای این پروژه با شهرداری ۷۲ میلیارد تومان است که ۲۰ درصد آن پرداخت شده است و ۸۰ درصد آن نامشخص است.

پروژه‌ای که حدود ۳۰ درصد پیشرفت داشته است تا پایان شهریور سال جاری تا بلوار شهید کریمی جدول گذاری خواهد شد تا بتواند در اول مهر بار بزرگی را از دوش ترافیک کم کند.

ترافیکی که در آستانه شروع راه تحصیلی در محدوده بلوار غدیر تا بلوار ارتش و برای دسترسی ساکنان پردیسان به مرکز شهر مشکل ساز می‌شود و این پروژه می‌تواند باری را از دوش این ترافیک سنگین بردارد.

وقتی مترو، جان دوباره می‌گیرد
پروژه قطار شهری نیز از جمله پروژه‌هایی بود که استاندار و شهردار قم از آن بازدید کردند، پروژه‌ای که به نظر می‌رسد فروش اوراق مشارکت جان تازه‌ای به آن بخشیده و کار احداث آن با سرعت قابل توجهی در حال پیگیری است.

قاری قرآن در رابطه با روند اجرای قطار شهری نیز گفت: شروع اولیه عملیا ت ویژه و شروع ایستگاه‌ها را خواهیم داشت و حد فاصل دپوی مرکزی تا حرم مطهر را شروع خواهیم کرد.

روند اجرای پروژه‌ها و قول‌های مسئولان شهرداری از به بهره برداری رسیدن ۴ پروژه کلان شهری تا پایان سال ۹۴ خبر می‌دهد، که تکمیل و اتمام این پروژه‌ها پاسخ این سوال شهروندان آیا طلسم پروژه‌های نیمه تمام شهری خواهد شکست، را می‌دهد.

گزارش از وجیهه غلامحسین زاده

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchmvnx.23ni6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما