جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب : 33181
قم نگار گزارش می دهد؛

آب خون می گرید از غم رباب

اطفال حسین(ع) ز تشنگی پژمردند/ ای خاک تمام کربلا بر سر آب
قم نيوز : قم نگار: حرم مطهر حضرت معصومه (س) امروز میزبان مادرانی بود که آمده بودند تا سرنوشت فرزندشان را با نام و یاد حسین (ع) و در مکتب آزادگی ایشان بپرورانند.
آب خون می گرید از غم رباب
به گزارش قم نگار، صبح زود بیدار می شود، از قبل ساعتش را کوک کرده است مبادار خواب بماند، ساعت ۷ صبح را نشان می دهد تا ساعت ۹ چیزی نمانده باید خود را زودتر برساند، نگاهی به فرزندش می کند در خواب ناز خوابیده است، بازهم بغض به گلوش حمله می کند؛ فرزندی را که با نذر علی اصغر (ع) حسین(ع) خدا به او داده است باید کم کم آماده شود، هر مهمانی هم لباس خود را می خواهد و لازمه این مهمانی هم لباسی از جنس عشق است.

لباس رزم سفیدش را به تن می کند و سربند یا علی اصغر (ع) بر سرش می گذارد تا ثابت کند که جایگاه علی اصغر(س) روی سر کودکان شیعه است ومهرش با پوست و خون و استخوان عجین شده است.

امروز حرم مطهر حضرست معصومه (س) مهمان دارد، مهمانانی که با اشک بر چشم و داغی بر دل همراه فرزندان خود راهی حرم بانو شده بودند تا هم تسلیت بگویند شهادت سرور آزدگان عالم و عزیزانش را و هم مرهمی باشند بر دل داغدار رباب، مادری که داغ ناامیدی در نگاهش موج می زند وقتی فرزندش از فرط تشنگی جانی برایش نمانده است و مادر شیری ندارد تا جانی دوباره به فرزندش ببخشد.

امروز حرم مطهر حضرت معصومه میزبان خیل مادرانی است که از روزها قبل برنامه ریزی کرده اند که نکند از قافله عقب بمانند باز این چه شورش است که در خلق آدم است، باز این چه نوحه و چه عزا و چه مات است، عالم در غم سرور و سالار شهیدان و فرزند شیرخواره‌اش می‌گریند و بر سر و سینه می‌زند، امروز هم نوبت سربازان کوچک مکتب حسینی است که با رباب و علی اصغر شش ماهه اش عهد و پیمان دوباره ببندند.

سربند شهادت بسته اند و آمده اند تا به رخ یزیدیان زمان بکشند که "کل یوم عاشورا وکل ارض کربلا" آمده اند تا خون حسین و علی اصغر بیهوده نریخته باشد و این مکتب را تا ابد دست به دست توسط فرزندان خود منتقل کنند تا برسانند به دست مولای منتظر(عج).

امروز مادران آمده‌اند تا اشک در عزای حسین (ع) را با شیر خود به خورد کودکانشان بدهند تا این عشق با پوست و استخوانشان عجین شود؛ حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نسب سخنران همایش شیرخوارگان حسینی با اشاره به اینکه تربیت را از سنین کودکی باید آغاز شود، اظهارداشت: معاویه از‌‌ همان کودکی بغض علی (ع) را در دل کودکانشان می‌کاشت تا راه عدوات با علی (ع) و آلش را در پیش گیرند و بعد‌ها همین‌ها راه حسین (ع) را بستند.

و همین عشق است که بعد از ۱۳ قرن هنوز هم درون دل ها شعله می کشد، شعله هایی آتشین که از روزها قبل از شروع ایام محرم شهر را سیاه پوش می کند و بیرق عزا را در هر کجای شهر به پا می کند؛ بیرقی که هیچ چیز جز عشق مولا و خون بی گناه ایشان و فرزند شش ماهه اش آن را حفظ نکرده است.

حجت الاسلام فاطمی نسب افزود: باید محبت حسین (ع) را از‌‌ همان کودکی در این مجالس عزا به کودکان مکتب تشیع چشاند تا با این محبت و در همین مکتب بزرگ شوند و قد بکشند.

مادرانی که یک لحظه طاقت دیدن بی تابی فرزند خود را ندارند اینجا به احترام رباب به فرزندان خود شیر نمی دهند تا حتی برای ثانیه ای بتوانند حال رباب و داغ او را درک کنن؛ اینجا بر لبان کودکان هیچ اثری از خشکیدگی نیست اینجا کسی راه را بر شش ماهه ای بی گناه نمی بندد، اینجا شبیه کربلا نیست.

حجت الاسلام فاطمی نسب با بیان اینکه حضور این مادران به همراه فرزندانشان از صبح زود خود نوعی ایثار است، خاطرنشان کرد: در کربلا مادر وهب نمونه بارز فداکاری و ایثار است که فرزند خود را در حالی که تازه داماد بود در راه حسین (ع) داد و حتی از پذیرش سر فرزند خود هم بعد از شهادت سرباز زد.

چه بسیارند مادرانی که از فدا کردن وهب خود در راه رضای خدا و در مکتب حسین(ع) هیچ باکی ندارند و امروز همه آمده اند تا آماده باش خود را اعلام کنند و با رباب و علی اصغر شش ماهه اش پیمان دوباره ببندند و مرهمی بگذارند بر دل داغدار رباب.

امروز همه با هر قومیت و دین و نژاد و مذهبی در ۳۵۰۰ نقطه جمع شده اند تا دخیل دستان کوچکی شوند که گره هایی بزرگی را می گشاید، خانم هایی که آمده اند تا شش ماهه حسین(ع) حاجت روایشان کند تا بتوانند طعم در آغوش کشیدن فرزند خود را بچشند و خانم های دیگری که آمده اند تا هدیه علی اصغر (ع) حسین را شکر گذار باشند.

مادرانی که فرزندان خود را روی دست می گیرند و لالایی می خوانند اما با این تفاوت که نگران سفیدی گلوی فرزند خود نیستند.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcfyydm.w6dmcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما