شنبه ۲ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : 10721
خطیب جمعه قم:

۹ دی، تجلی بیعت با ولایت و ناکامی دشمن است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد:۹ دی، تجلی بیعت مردم با ولایت و روز ناکامی توطئه دشمنان است.
۹ دی، تجلی بیعت با ولایت و ناکامی دشمن است
به گزارش قم نیوز، مدیر حوزه های علمیه کشور در خطبه های امروز نماز جمعه قم با اشاره به روز تاریخی و یه یادماندنی ۹ دی گفت:این روز تجلی قدرت خداوند، از روزهای شاخص در انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با ولایت و مقام معظم رهبری می باشد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود:۹ دی در حقیقت روز حضور مردم انقلابی و مجاهدان در میدان در جهت خنثی نمودن توطئه ها و طرح های دشمن می باشد و این حرکت بزرگ نشان دهنده اهمیت ولایت و حضور موثر مردم در صحنه است.

وی با بیان هوشیاری مردم در توطئه سال ۸۸ اذعان داشت:حرکت عظیم مردم در تجدید پیمان با ولایت، جایگاه مهم مردمی در انقلاب را نشان می دهد به گونه ای که اگر مردم خشمگین شدند دشمن عقب نشینی می کند و اگر از از موضع حق کوتاه آمدند طمع و پیش روی دشمن حاصل می گردد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد:ملت بیدار، همیشه در صحنه و ولایت مدار در همه آزمایشات دشوار با سربلندی بیرون آمدند به ویژه مردم انقلابی قم روز تاریخی ۱۹ دی را به زیبائی در تاریخ کشورمان به ثبت رساندند و خود را برای دیدار در این روز ارزنده با مقام معظم رهبری همچون سالهای گذشته آماده می کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه های خود با تاکید بر تقوای الهی گفت:دنیا خانه عمل است و مومنان از دنیا برای آخرت خود برداشت می نمایند و با تقوای الهی، خود را برای روز رستاخیز آماده می کنند و در مسیر خداوند گام می نهند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) تصریح کرد:بنا بر سفارش اهل بیت(ع)، مومنان باید در شادی این بزرگواران خرسند باشند و در غم معصومین اندوهگین گردند و شیعیان با حب به اهل بیت(ع)، زندگی و سیره این بزرگواران را در زندگی خود سرلوحه قرار دهند.

وی با بیان شهادت امام حسن مجتبی(ع) به روایتی در تاریخ اسلام نیز عنوان کرد:چند سالی است که موضوع سالروز شهادت این امام بزرگوار در دستگاههای تبلیغاتی کشور با اختلاف نظر مطرح می شود که طبق رهنمون های علماء در این روز حرمت شهادت ایشان را به روایات تاریخی باید نگه داریم.

خطیب جمعه قم پیرامون زندگی امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت:این امام بزرگوار در کسب دانش، صبر و بردباری زبانزد بود به گونه ای که در روز شهادت ایشان حتی یکی از دشمنان سرسخت امام حسن مجتبی(ع) با یادآوری بردباری ایشان در برابر همه بدیها و کینه توزیهای خود، اشک می ریخت.

وی افزود:امام حسن مجتبی(ع) در سخنان ارزشمند خود شیعیان را به خدا محوری سفارش می کرد و از مومنان می خواست اگر مجبور به انتخاب راهی شدند که رضایت خدا و یا مردم را به دنبال داشت مسیری را انتخاب نمایند که در آن رضایت و خشنودی خداوند نهفته باشد تا خداوند نیز انسان را در هر شرایطی یاری نماید.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در ادامه یادآور شد:طبق این روایات، ایشان شیعیان را به کسب علم و دانش رهنمون می ساخت زیرا دانش و توسعه فضای علمی شیعیان، آنان را در صحنه های جهانی و در برابر دشمنان دارای قدرت می نماید.

وی تاکید کرد:از این رو شیعه نباید نسبت به کسب علم و دانش روز، بی تفاوت باشد و فضاهای علمی کشور باید پویا و فعال بمانند و مطابق با این روایات، دانشمندان نباید در انتقال علم خود به دیگران بخل ورزند و مردم نیز باید برای کسب علم از دانشمندان و اندیشمندان تلاش نمایند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت:کسانی که بهره علمی کمتری دارند از محضر علماء استفاده نمایند زیرا اگر از نظر علمی به رشد و تعالی دست یابیم جایگاه حقیقی شیعیان را در جهان به خوبی نشان خواهیم داد اگرچه ایران پیشرفت های خوبی را در سالهای اخیر داشته و به مقام ۱۶ علمی در سطح جهان دست یافته است.

انتهاي پیام/115/
https://qomnews.ir/vdca60n6.49nwu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما