سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : 48621
منبع : خبرگزاری فارس
در دویست و سی‌ودومین جلسه شورای شهر قم تصویب شد

احداث پارکینگ در تقاطع عماریاسر و آذر با مشارکت بخش خصوصی/انتقاد اعضا به کوچه‌های کم‌عرض در تفکیک اراضی

قم نيوز : قم نیوز: در دویست و سی‌ودومین جلسه شورای شهر قم احداث پارکینگ در تقاطع عماریاسر و آذر با مشارکت بخش خصوصی مورد تصویب قرار گرفت.
احداث پارکینگ در تقاطع عماریاسر و آذر با مشارکت بخش خصوصی/انتقاد اعضا به کوچه‌های کم‌عرض در تفکیک اراضی
به گزارش قم نیوز، دویست و سی‌ودومین جلسه شورای اسلامی شهر قم دوشنبه شب به ریاست ولی‌الله بیاتی و با حضور اعضا در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

در این جلسه برای توضیح در خصوص لوایح و طرح‌ها سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار، قاری قرآن معاون شهرسازی و امور زیربنایی، سامع معاون خدمات شهری و امور اجتماعی، رنجبر معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی و دیگر مدیران و معاونین شهرداری با حضور داشتند.

در این جلسه بحث شهر اخذ مجوز نظارت بر خطوط تاکسیرانی و کاهش تعرفه بهای تاکسی‌های خطوط با تشخیص و تایید هیات مدیره سازمان، اخذ مجوز پرداخت دیه به مبلغ 205 میلیون ریال، اعمال مساعدت برای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش هتل، صورت جلسه کمیسیون عالی معاملات با شرکت مکعب سپید با موضوع احداث پارکینگ عمومی و واحدهای تجاری در بلوار عماریاسر، اخذ مجوز توافقنامه شماره 17953/1 شرکت تعاونی تاکسیرانی و اخذ مجوز توافقنامه 17959/1 مربوط به کمیسیون‌های خدمات شهری، برنامه و بودجه و امور زیربنایی مطرح شد.

ولی‌الله بیاتی در ابتدای این جلسه با اشاره به عدم برگزاری جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم در هفته گذشته خاطرنشان کرد: عدم برگزاری جلسه علنی شورا در هفته گذشته همزمانی این جلسه با دوره تبلیغات کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و نبود دستور جلسه بوده است.

وی همچنین با اشاره به حضور باشکوه ملت ایران در صحنه انتخابات 29 اردیبهشت اظهار کرد: این حضور چشم‌گیر و باشکوه مردم ایران در 29 اردیبهشت توطئه‌های دشمن علیه ملت ایران را خنثی کرد.

رئیس شورای شهر قم با تقدیر از حضور مردم پای صندوق‌های رای خاطرنشان کرد: امیدوارم دولت‌مردان و مسوولان کشور قدر این مردم را دانسته و همواره به فکر خدمت شایسته به مردم باشند.

بیاتی همچنین به لوایح و طرح‌های اعلام وصول شده به صحن علنی شورای اسلامی شهر قم طی دو هفته اخیر اشاره کرد.

نخستین دستور این جلسه اخذ مجوز نظارت بر خطوط تاکسیرانی و کاهش تعرفه بهای تاکسی‌های خطوط با تشخیص و تایید هیات مدیره سازمان است که از سوی عباس ذاکریان رئیس کمیسیون خدمات شهری مطرح شد.

با توجه به اینکه سازمان تاکسیرانی لایحه جدیدی در خصوص این بحث ارسال کرده بود در کمیسیون خدمات شهری این لایحه رد و عودت داده شده است و به همین خاطر با رای اعضا این لایحه عودت داده شد.

اخذ مجوز پرداخت دیه به مبلغ 205 میلیون ریال و اعمال مساعدت برای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش هتل نیز دو دستور جلسه مرتبط با کمیسیون برنامه و بودجه است که از سوی حجت‌الاسلام آتش زر مطرح شد.

آتش‌زر ضمن تشریح لایحه اخذ مجوز پرداخت دیه به مبلغ 205 میلیون ریال علیه شهرداری منطقه دو، جزئیات مشکلات رخ‌داده در این خصوص را توضیح داد.

سپس با اعلام نظر اعضا در خصوص موارد بیمه و پرداخت دیه شهرداری این دستور به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قم رسید.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی همچنین در ادامه توضیحاتی در خصوص لایحه حمایت از سرمایه‌گذاری هتل مطرح کرد.

وی با بیان اینکه تخفیفات شهرداری برای هتل‌ها برای 500 متر و بالاتر است اظهار کرد: معمولا هتل‌هایی که از این متراژ بنای کمتری دارند عوارض معمول را باید پرداخت کنند.

وی با اشاره به لایحه شهرداری در خصوص عوارض یک هتل که شرایط کمتر از 500 متر دارد گفت: با توجه به اینکه به دلیل تخلفات جرائمی بیش از 100 میلیون تومان برای این هتل تعیین شده است، شهرداری پیشنهاد داده که این سرمایه‌گذار مشمول تخفیفات و تقسیط عوارض شود.

لایحه اعمال مساعدت با 10 درصد کاهش عوارض علاوه بر 30 درصد تخفیفات دهه فجر برای یک پلاک ثبتی مساله دیگری بود که توسط آتش‌زر مطرح شد.

این لایحه نیز با اعلام نظر اعضا و توضیحات تکمیلی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و مدیران شهرداری به تصویب رسید.

در ادامه این جلسه لوایح و طرح‌های مرتبط با کمیسیون امور زیربنایی توسط مصطفی سعادت طلب مطرح شد.

وی در ابتدا با اشاره به برگزاری جشنواره برترین فضای سبز خانگی توسط شهرداری قم خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای تشویق مردم به توسعه فضاهای سبز و عرصه‌های سبز خانگی بوده که قابل تقدیر است.

عضو شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: امیدوارم این اقدام شهرداری که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهر ما است، گسترش پیدا کند و روز به روز شاهد توسعه‌ عرصه‌های سبز باشیم.

صورت جلسه کمیسیون عالی معاملات با شرکت مکعب سپید با موضوع احداث پارکینگ عمومی و واحدهای تجاری در بلوار عماریاسر نخستین بحثی بود که توسط سعادت طلب مطرح شد.

سعادت طلب در تشریح لایحه شهرداری، به برنامه شهرداری برای احداث پارکینگ در تقاطع عماریاسر و آذر با مشارکت سرمایه گذار اشاره کرد و افزود: قرارداد این پروژه مربوط به 4 هزار و 480 مترمربع زمین است که بیش از 11 میلیارد تومان هزینه اجرای پارکینگ و واحدهای تجاری است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار 95 درصد از تجاری را خواهد داشت گفت: بهره‌برداری از پارکینگ و پنج درصد از واحدهای تجاری نیز برای شهرداری خواهد بود.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی ظرفیت این پارکینگ را قریب به 400 خودرو عنوان کرد و افزود: فلسفه ایجاد واحدهای تجاری در پارکینگ این است که ارزش افزوده‌ای برای اداره پارکینگ ایجاد شود.

عواطف رستمی عضو شورای شهر قم با اشاره به واحدهای تجاری این مجموعه بیان کرد: زمانی که در این محدوده ما مشکل پارکینگ داریم وقتی اولویت واحدهای تجاری قرار می‌گیرد مردم به سمت این محل‌ها روانه می‌شوند و ترافیک بیشتر خواهد شد.

وحید شایسته نیک نیز در خصوص لایحه شهرداری گفت: با توجه به اینکه شهرداری توان مالی مناسبی برای احداث پارکینگ در شهر ندارد پس با مشارکت سرمایه‌گذار سعی می‌کند ضمن جذب سرمایه عمومی فضایی برای خدمات به مردم ایجاد کند.

قائم مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری نیز با بیان اینکه پروژه سرمایه‌گذاری پارکینگ در تقاطع عماریاسر و آذر گفت: این پروژه توسط شهرداری در مرحله پیگیری اجرا قرار داشت و تمام اسناد مناقصه تهیه شده بود تا خود شهرداری با منابع داخلی احداث را انجام دهد.

محمدرضا معرفت با بیان اینکه در این پروژه نخستین قراردادی است که وظایف شهرداری با مشارکت بخش خصوصی اجرایی می‌شود خاطرنشان کرد: این پروژه فتح بابی برای پیگیری تحقق وظایف شهرداری با مشارکت مردم است که اگر اجرایی شود کمک خوبی به مجموعه شهر خواهد کرد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی برخی اعضا، ارتباط این پروژه با مترو را مورد توجه قرار داد و گفت: در پروفیل جانمایی ایستگاه‌ها در خط یک در تقاطع نمی‌توانیم ایستگاه را بزنیم چراکه تونل پیش از این ساخته شده و از نظر فنی احداث این ایستگاه امکان پذیر نیست.

علیرضا قاری قرآن گفت: با توجه به فاصله کم این ایستگاه تا میدان مطهری احداث آن منطقی نیست و به همین خاطر جانمایی این ایستگاه در جایگاه دیگری صورت گرفته است.

نهایتا با بحث و بررسی فراوان از سوی اعضای شورا و توضیحات قائم مقام امور سرمایه‌گذاری شهردار قم این لایحه شهرداری به تصویب رسید.

اخذ مجوز توافقنامه شماره 17953/1 شرکت تعاونی تاکسیرانی و اخذ مجوز توافقنامه 17959/1 نیز در این جلسه از سوی سعادت طلب رئیس کمیسیون امور زیربنایی مطرح شد.

در این بخش جلسه اعضا اعتراض تندی به تفکیک اراضی شهری با پیش‌بینی کوچه‌های هشت متری داشتند.

در پایان این جلسه معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم گزارشی از اقدامات شهرداری در ایام نیمه شعبان ارائه کرد که مورد تقدیر اعضای شورای اسلامی شهر قم قرار گرفت.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdca6iny.49nau15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما