چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : 20253
رئیس شورای شهرقم:

سرویس خط بیمارستان تامین اجتماعی در قم راه اندازی می شود

قم نيوز : قم نيوز:‌رئیس شورای اسلامی شهر قم، از ایجاد یک خط مینی بوس برای مسیر بیمارستان تامین اجتماعی توسط سازمان اتوبوسرانی خبر داد.
سرویس خط بیمارستان تامین اجتماعی در قم راه اندازی می شود
به گزارش قم نيوز، سیدمحمد آتش زر در پنجاه و سومین جلسه شورای اسلامی قم، در این خصوص گفت: خط مینی بوس از بیمارستان امام رضا(ع)(تامین اجتماعی) به سمت میدان مطهری با قیمت ۸۰۰ تومان با حد اکثر آراء تصویب شد.

وی ادامه داد: براساس اعلام سازمان اتوبوسرانی با توجه به دور برگردان ۴ کیلومتری موجود در مسیر؛ در آنالیز انجام شده ۱۲۰۰ تومان هزینه حمل و نقل می شود که به دلیل تشویق مردم در کمیسیون ۷۰۰ تومان اعلام شد.

رئیس شورای اسلامی شهرقم، همچنین درخصوص تصویب لایحه اخذ مجوز برای نام گذاری ۱۹ خیابان قم به نام شهدا نیز به تصویب گفت: در میان ۱۴ نامه مردمی نیز برخی از تقاضاها توسط شهردار مصوب شد و لایحه بودجه ۳۰ میلیارد ریالی فضای سبز در سال ۹۳ مورد ارزیابی قرار گرفت.

آتش زر در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری یک نشست سالانه در استانداری قم گفت: شورای ثبت احوال استان قم سالیانه یک جلسه در استانداری تشکیل می دهد که شورای اسلامی قم نیز عضو آن است.

رییس شورای اسلامی شهرقم، تصریح کرد:در این جلسه گزارشی از سوی شورای ثبت احوال استان اعلام شد که نشان می داد زاد و تولد در قم ۳ درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص میزان طلاق و ازدواج در قم نیز خاطرنشان کرد:متاسفانه این گزارش نشان دهنده کاهش میزان ازدواج و افزایش آمار طلاق در قم است.

آتش زر در خصوص علت بالا بودن آمار طلاق در قم عنوان کرد:یک مشکل مهم آن است که این آمارها در حقیقت، دادگاهها را مبنا قرار می گیرند در حالی که برخی از پرونده ها از استانهای مختلف به قم ارجاع داده می شود و در شعبه قم رای صادر می شود.

وی همچنین به نام گذاری نوزادان در قم اشاره و خاطرنشان کرد:در میان اسامی نوزادان از ده نام برتر در قم فاطمه و امیر علی در ردیف اول قرار دارند و نکته جالب این است که اسامی برتر همگی از نام های ائمه اطهار می باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم یادآور شد:آمار نشان می دهد که در تولد نوزدان، پسرها از دخترها پیشی گرفته و این آمار حتی در کشور نیز ۱۰۵ به ۱۰۰ است اما با گذشت زمان آمار ۵۰ به ۵۰ می شود چرا که پسرها بیش از دختران در معرض مرگ بر اثر سوانح هستند.

وی در مورد کارت هوشمند نیز گفت:طبق آمار اعلام شده ۶۰ هزار کارت هوشمند ملی در قم صادر شده که اگر به طور کامل عملیاتی شود می توانند از امکانات این کارت حتی در حمل و نقل استفاده کرد.

لازم به ذکر است این جلسه با توجه به حضور دادستان و انجمن حمایت از زندانیان در جلسه نیمه علنی شد و خبرنگاران بدون اعلام قبلی مجبور به ترک جلسه شدند.

انتهاي پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbf5b5.rhbgspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما