سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : 26878

مدیرکل ارشاد قم: زیرساخت ها در مسائل قرآنی تقویت شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: لازم است در زمینه فعالیت های قرآنی زیرساخت ها تقویت شود.
مدیرکل ارشاد قم: زیرساخت ها در مسائل قرآنی تقویت شود
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، حجت الاسلام و المسلمین ˈعبدالرضا ایزدپناهˈ در جلسه اعضای اتحادیه تشکل های قرآنی استان که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، افزود: بنده معتقدم باید صنوف فرهنگی قرآنی مورد حمایت قرار بگیرند تا اینکه بتوانند رسالت قرآنی خود را انجام دهند.

وی اضافه کرد: فعالیت قرآنی باید در متن جامعه و توسط خود مردم انجام بگیرد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده فرهنگی دولت و خدمتگذار اصناف قرآنی و فرهنگی، بستر حمایت را آسان و وظایف هدایتی و نظارتی خودش را انجام دهد.

وی، خدمت در محضر قرآن را توفیقی از جانب خداوند دانست و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر اهتمام به موضوع قرآن و پیگیری و اجرای منشور توسعه قرآنی، شورای سیاستگذاری توسعه فعالیت های قرآنی را به صورت مستقل در این اداره کل فعال کرده است.

ایزدپنا با اشاره به راه اندازی شورای سیاستگذاری توسعه فعالیت های قرآنی با هدف تقویت مسائل قرآنی در استان افزود: همه مدیون قرآن هستیم؛ باید بر خود و توانایی خود تکیه کنیم و همه توان و امکانات را در خدمت قرآن قرار دهیم که این اجرش چند برابر است.

وی با تاکید بر اینکه باید همه کارهای ما قرآنی باشد، ادامه داد: قرآن تمام زندگی ما است و اساس نظام اسلامی بر پایه دستورات قرآنی باید باشد؛ حاکمیت تعالیم و احکام و مقررات قرآن هم علت پیدایش نظام است و هم علت استمرار آن.

در این نشست، برخی اعضای اتحادیه تشکل های قرآنی ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در اهتمام به مسائل قرآنی، خواستار تعامل بیشتر این اداره کل با موسسات و این اتحادیه ها شدند.

ارتقاء سطح آموزش، توجه به موسسات مردم نهاد، لزوم ایجاد تعامل هرچه بیشتر و توجه به مطالبات رهبری در زمینه قرآن و همچنین اهمیت و سهم قم در مدیریت قرآن کشور از جمله موضوعات این جلسه بود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaaanu.49ni015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما