سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب : 28588
آیت الله مکارم شیرازی:

حوزه علمیه نیازهای علوم انسانی آموزش و پرورش را برطرف کند

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله مکارم شیرازی با تاکید براینکه آموزش و پرورش باید سرفصل‌ها و منابع مورد نیاز در علوم انسانی را ارائه دهد گفت: کارگروهی در حوزه علمیه ایجاد شود و سرفصل‌ها و نیازهای علوم انسانی را برطرف کند.
حوزه علمیه نیازهای علوم انسانی آموزش و پرورش را برطرف کند
به گزارش قم نیوز ، آیت الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام محی الدین محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به لزوم آشنایی دانش آموزان با فرهنگ دینی اظهار داشت: برای اینکه دانش آموزان را با آموزه‌های دینی آشنا کنیم ازشیوه‌های مناسبی استفاده کنیم تا سبب جذب آن‌ها به دین اسلام شود.
 
مرجع تقلید شیعیان افزود: دانش آموز برای انتخاب رشته باید استعداد، نیازهای کشور و علاقه را در نظر بگیرند تا به موفقیت برسند، انسان در هر زمینه‌ای که علاقه دارد به پیشرفت می‌رسد.
 
آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: گاهی ما تلاش می‌کنیم تا قرائت نماز مردم را اصلاح کنیم اما ممکن است که طرف مقابل نتواند قرائت خویش را تصحیح کند که در این زمینه نباید سخت گیری کرد بلکه اعتدال در این موضوع نیاز است.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نیازهای آموزش و پرورش به علوم انسانی تصریح کرد: شما در آموزش و پرورش باید سرفصل‌ها و منابع مورد نیاز در علوم انسانی را ارائه دهید و کارگروهی در حوزه علمیه ایجاد شود و سرفصل‌ها و نیازهای علوم انسانی را برطرف کنند.
 
استاد سطوح عالی حوزه علمیه اظهار داشت: هیچ مشکلی بدون راه حل نیست و بن بستی وجود ندارد بلکه ما باید تلاش کنیم تا کمبود‌ها برطرف شود.
 
وی با تاکیدبر اینکه کار شما بسیار مهم و مصداق جهاد فی سبیل الله است تصریح کرد: هجمه‌های دشمن بسیار شدید است از همین رو باید با تلاش بیشتری به مقابله با آن بپردازید.
 
آیت الله مکارم شیرازی خاطر نشان کرد: برنامه و کتاب و معلم بسیار مهم است و هرکدام که دچار مشکل شود کار با خلل روبرو می‌کند و باید تلاش شود تا این سه موضوع در کنار یکدیگربه پیشرفت دانش آموزان منجر شود.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcaamnu.49naa15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما