يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : 30693
آقامیری به قم نیوز خبر داد:

فعالیت پایگاه‌های سنجش نوآموزان از ۲۳ خرداد در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم از فعالیت پایگاه‌های سنجش نوآموزان از ۲۳ خردادماه در این استان خبر داد.
فعالیت پایگاه‌های سنجش نوآموزان از ۲۳ خرداد در قم
به گزارش قم نیوز، سید احمد آقامیری اظهار داشت: از ۱۶ خردادماه نوبت دهی پایگاه‌های سنجش در مدارس استان قم آغاز شده و از ۲۳ خردادماه نیز به مدت دو ماه پایگاه‌های سنجش نوآموزان فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی افزود: برای سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان هشت پایگاه ثابت شامل مدرسه جابر و میثاق در ناحیه یک، مدرسه طلوع و رویش در ناحیه ۲، مدرسه فاطمه الزهرا و ولایت در ناحیه سه و مدرسه کوثر در پردیسان و بلال در ناحیه چهار فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم با اشاره به اینکه همه پایگاه‌ها در شیفت صبح از ساعت هشت صبح تا ۱۲ ظهر به ارائه خدمات می‌پردازند و تنها مدرسه بلال در بعد از ظهر خدمات ارائه می‌دهد، گفت: یک پایگاه سیار در روستاها به سنجش نوآموزان می پردازد.

وی افزود: یک پایگاه تخصصی در مدرسه بلال مستقر می‌شود که موظف است دانش آموزانی را که احتمال وجود مشکل بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، گفتار و زبان و اوتیسم دارند پس از مراجعه به پایگاه، جایگاهشان را مشخص کند.

وی با اشاره به ایجاد سامانه الکترونیکی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان افزود: تغییر اساسی امسال نسبت به سال قبل این است که والدین به مدارسی که ثبت نام کرده‌اند مراجعه کرده و مدارس به صورت الکترونیکی نوبت دهی می‌کنند و والدین بر اساس نوبت دهی که توسط سامانه انجام گرفته مراجعه می‌کنند.

آقامیری خاطر نشان کرد: در صورت مشکلات احتمالی و عدم مراجعه دانش آموز در زمان مشخص شده می‌توانند یکبار دیگر به مدارس مراجعه کرده و نوبت دریافت کنند.

وی اظهار داشت: از دیگر اقداماتی جدید در سال‌جاری این است که معاینات پزشکی با هماهنگی مرکز بهداشت استان قم و آموزش و پرورش در پایگاه‌های سنجش انجام می‌شود و تنها برای واکسیناسیون باید به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

وی گفت: امسال حدود ۱۸ هزار دانش آموز کلاس اولی در طرح سنجش مراجعه می‌کنند و سال گذشته ۲۱ هزار و ۸۱۰ نفر برای طرح سنجش حضور یافته که ۱۰ درصد آنها به پایگاه‌های تخصصی مراجعه کردند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaeine.49nwo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما