سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب : 30053

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ 1394/02/15

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ 1394/02/15 پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ 1394/02/15
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۲/15به شرح زیر است:

آیت الله جوادی آملی: با احیای آثار اهل بیت(ع) با اندیشه تکفیر مقابله کنیم
شکست عربستان سعودی در حمله دریایی به یمن
رئیس مجلس شورای اسلامی: ظاهربيني و تحجر در ذات سلفي‌ها و افراطي‌های دنياي اسلام است
آیت الله حسینی بوشهری: کانون‌های فرهنگی و مذهبی به حزب و جناح خاصی وابسته نباشند
تأکید آیت الله نمازی بر وحدت شیعیان و اهل سنت
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی: مردم باید مبارزه با فساد را در عمل مسؤولان ببینند


** جام جم ۹۴/۲/۱۵
* آخرین دستاورد انقلاب اسلامی در یمن
فرمانده کل سپاه گفت: امروز آخرین دستاورد انقلاب اسلامی در یمن است که یمنی‌ها با الگوپذیری از ایستادگی ایران اسلامی در برابر نظام سلطه، به ایستادگی و مقاومت می‌پردازند. سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در همایش تجلیل از مربیان برتر عقیدتی سیاسی سپاه، گفت: وضعیت انقلاب اسلامی ایران در خارج از کشور بسیار مطلوب است و ما امروز بیداری اسلامی و مقاومت اسلامی را شاهد هستیم.

** همشهری ۹۴/۲/۱۵
* ۳۵۰ هزار ایرانی شیشه مصرف می‌کنند
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از وجود ۳۵۰ هزار مصرف کننده شیشه در ایران خبر داد. علیرضا جزینی گفت: ۸۰ درصد مصرف کنندگان مواد دوباره به سمت اعتیاد برمی‌گردند.
* ۱۳ شهید تازه تفحص شده، شناسایی شدند
کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: هویت پیکر مطهر ۱۳ شهید دوران دفاع مقدس که به تازگی تفحص شده‌اند، شناسایی شد. طبق اطلاعیه کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، این شهدا متعلق به استان‌های تهران، اصفهان، زنجان، قزوین و قم هستند.

** کیهان ۹۴/۲/۱۵
* ضرب شست انصارالله به ناوهای جنگی آل سعود
ناوگان دریایی عربستان در نخستین مواجهه جدی خود با ارتش یمن بطور مفتضحانه‌ای شکست خورد.
المیادین به نقل از مقام انصارالله: ارتش یمن موفق شد بزرگترین حمله دریایی آل سعود به عدن را مهار و نظامیان سعودی را به عقب براند.
با وجود همراهی تعداد قابل توجهی شناور و کشتی جنگی در این حمله، نیروهای سعودی شکست خوردند.
انصارالله توانست در این عملیات یک شناور سعودی را با همه امکاناتش تصرف و تمام خدمه آن را به اسارت بگیرد.
چند کشتی سعودی نیز در این حملات منهدم و سرنشینان آن به هلاکت رسیدند.
* با احیای آثار اهل بیت(ع) با اندیشه تکفیر مقابله کنیم
آیت‌الله جوادی‌آملی با حضور در محل کارگاه ساخت ضریح امامین عسکریین(ع) اظهار داشت: در شرایط کنونی که دشمنان برای از بین بردن اسلام ناب تمام تلاش خود را بکار بسته و از هر طریقی می‌خواهند جلوی نفوذ اسلام ناب محمدی(ص) و آثار معصومین(ع) را بگیرند، حفظ این ارزشها و گسترش آن یک وظیفه است.
* سازمان ملل: حتی یک خانه در غزه بازسازی نشده است
سامی مشعشع سخنگوی رسمی آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین در اظهاراتی مطبوعاتی در شهر رام الله گفت: «آنروا» اواخر سال گذشته مبلغ ۷۲۰ میلیون دلار برای تامین نیازهای مسکن اهالی نوار غزه درخواست کرد ولی از این مبلغ تنها ۱۳۵ میلیون دلار یعنی تنها ۱۸ درصد از آن به دست ما رسیده است. وی افزود: بالغ بر ۱۰۰ هزار منزل در نتیجه حملات اخیر علیه غزه تخریب شده است و پس از گذشت ۱۵ ماه از این جنگ، ما هنوز نتوانسته‌ایم حتی یک منزل را بازسازی کنیم.

** شرق ۹۴/۲/۱۵
* تفاهم هسته‌ای به مجالس کشورها ارسال نمی‌شود
روز گذشته حمید بعیدی‌نژاد، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در صفحه شخصی اینستاگرام خود درباره «چرایی پیچیدگی مذاکرات تدوین متن تفاهم هسته‌ای» مطلبی نوشت. او در این متن در مورد توافق نهایی هسته‌ای نوشته که «ماهیت این سند البته در نهایت حقوقی نیست، بدین‌معنا که متن نهایی تفاهم برای تصویب، به مجالس قانون‌گذاری کشورهای طرف تفاهم ارسال نمی‌شود. چراکه اولا سند حاوی تعهدات سیاسی و داوطلبانه است که نافی تکالیف اجباری حقوقی براساس تکالیف و الزامات حقوق داخلی است، دوم آنکه شرایط کشورهای طرف تفاهم، پذیرش ماهیت حقوقی آن را ناممکن کرده است.
* تأکید امام جمعه کاشان بر وحدت شیعیان و اهل سنت
آیت‌الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کاشان گفت: تلاش دشمنان اسلام همواره بر تحریک اهل سنت علیه شیعیان بوده و هست. او افزود: دشمنان اسلام، اعم از آمریکا، صهیونیست‌ها، اروپایی‌ها و متأسفانه کشورهای اسلامی مدعی اسلام، متحد شده‌اند که به اسلام اصیل ضربه وارد کنند.

** ایران ۹۴/۲/۱۵
* بولتون: اوباما، مدام از خط قرمزها عقب‌نشینی می‌کند
جان بولتون نماینده پیشین امریکا در سازمان ملل متحد در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» درباره سخنان جو بایدن پیرامون توافق اتمی با ایران گفت: «با احترام به معاون رئیس جمهوری و همه دولت، کسی حرف‌های دولت را در این خصوص باور نمی‌کند، زیرا مصالحه پشت مصالحه صورت می‌گیرد و هر بار که به نظر می‌رسد خط قرمزی واقعی وجود دارد، دولت به شکلی از آن عقب‌نشینی می‌کند.»
* اجتهاد کار مجریان قانون نیست
رئیس جمهوری دیروز در آیین نکوداشت مقام معلم با اشاره به حق اعتراض معلمان و کارگران، اظهار کرد: دولت خادمان شما (معلمان) است. ما جدا از شما نیستیم و ما هم به هر حال شاگردان همین معلمان جامعه هستیم. البته دولت حق اعتراض را نیز همیشه برای تمام قشرها و اصناف محفوظ دانسته است و به رسمیت می‌شناسد.
همه معلمان در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و ‌در حوزه‌ها که جای خود دارد، رسالت‌شان فهم و تبیین بهتر دین است؛ اما نمی‌شود به هر کسی گفت تو مجتهدی و می‌توانی اجتهاد کنی؛ در این شرایط سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. به یک قوه قهریه که برای این کار ساخته شده است و باید آن را اجرا کند و قوه قهریه نظام است و دستبند و کلت همراهش دارد، بگوییم تو هم بیا اجتهاد کن، تو هم حوزه علمیه هستی خب در این شرایط باید هر کسی وظایف خودش را انجام بدهد.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۲/۱۵
* نباید برای کسانی که در جهت گرفتن حق مردم تلاش می‌کنند مشکل درست کنیم
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حوادث اخیر در منطقه گفت:‌ ما باید هوشیار باشیم و وحدت خود را در کشور حفظ کنیم.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم گرامیداشت روز معلم(اساتید دانشگاه) در دانشگاه امیرکبیر در ادامه با اشاره به حوادث سوریه، عراق و یمن گفت:‌عربستان در خدمت استکبار است. مصر هم که روزگاری دژ در برابر اسرائیل بود در شرایط فعلی قرار گرفته است، پاکستان نیز در گیر مسائل داخلی خود است.
* ۱۰ ابربدهکار بانکی هفته گذشته دستگیر شدند
سخنگوی قوه قضاییه گفت: مبلغ بدهی ۱۰ نفر از متهمان یا بدهکاران بانکی که در بازداشت هستند، قابل توجه است.
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود افزود: برخی از این افراد چون ادعا داشتند که با مشکلات اقتصادی مواجه هستند، بانک بدهی آنان را تقسیط کرده و در حال پرداخت بدهی خود هستند.
سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه یکی از تاکیدات اصلی این دستگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی خصوصا زمین خواری است، گفت: ۴۲ هزار و ۴۶۶ هکتار اراضی که غیرقانونی تصرف شده و یا ادامه تصرف آن غیرقانونی بود، در سال گذشته خلع ید شد و در اختیار دولت و منابع طبیعی قرار گرفت.
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر امکان بروز تخلف در انتخابات سال جاری افزود: در قانون انتخابات، بکارگیری امکانات، بودجه دولت و اموال بیت المال خلاف است و اگر کسی فضا را متشنج کند، متخلف محسوب می‌شود و تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

**وطن امروز ۹۴/۲/۱۵
* نامه ۳۶۰ دانشجوی دانشگاه شریف به رئیس جمهور‎
۳۶۰ نفر از دانشجویان دانشگاه شریف با صدور نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام‌والمسلمین روحانی، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره در اختیار گذاشتن جزئیات مذاکرات به مردم، اعلام کردند: دولت باید برای بطلان یاوه‌گویی‌های منتشرشده در گزاره‌برگ آمریکا، اصل گزاره‌برگ ایرانی را منتشر کند.
* مراکش پرز را راه نداد
یک روزنامه مراکشی فاش کرد که پادشاه این کشور برای دومین‌بار با سفر رئیس سابق رژیم صهیونیستی به این کشور به دلیل مواضع معاندانه وی در قبال مذاکرات صلح خاورمیانه مخالفت کرده است. این دومین باری است که سفر شیمون پرز به مراکش لغو می‌شود.
* اعتراض به حضور هاشمی‌ در دانشگاه امیرکبیر با تشکیل زنجیره انسانی
جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر صبح دیروز در اعتراض به حضور آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی، در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقابل آمفی‌تئاتر این دانشگاه تجمع کردند.

** جوان ۹۴/۲/۱۵
* باج ۷/۲ میلیارد دلاری ملک سلمان به شاهزاده مقرن برای کناره‌گیری
مجتهد، کابر اینترنتی که به افشای زوایای پنهان آل سعود معروف است، فاش کرد که سلمان بن عبدالعزیز پادشاه رژیم سعودی به مقرن بن عبدالعزیز برادر ناتنی و ولیعهد سابق عربستان بابت برکناری از این قدرت ۱۰ میلیارد ریال سعودی حدود ۲ میلیارد و۷۰۰ میلیون دلار باج داده است.
* پنتاگون در پرونده فساد اخلاقی نظامیان مخفی کاری می‌کند
یکی از سناتورهای ارشد آمریکا تاکید کرد، پنتاگون در گزارش تعداد آزارهای جنسی که توسط نظامیان آمریکایی صورت می‌گیرد، مخفی‌کاری می‌کند و این تعداد بیش از تعداد اعلام شده است.

** آفتاب یزد ۹۴/۲/۱۵
* نتانیاهو: توافق لوزان امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد!
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: ما معتقدیم که هدف از مذاکرات هسته‌ای با ایران حصول هر توافقی نیست، بلکه توافقی است که مسیر دستیابی ایران به یک بمب را مسدود کند. برای بستن راه‌های دستیابی ایران به بمب‌ ما نیازمند توافقی هستیم که مانع از دستیابی ایران به چیزهایی شود که در لوزان به دست آورد.
* هادی العامری: دستان تفرقه افکنان را قطع می‌کنیم
دبیرکل سازمان بدر عراق ضمن مخالفت با تلاش‌ها برای تجزیه عراق گفت: به هیچکس اجازه داده نخواهد شد که عراق را تجزیه کند و ما دستان تفرقه‌افکنان را قطع خواهیم کرد. هادی العامری با اشاره به اینکه اهالی استانهای غربی خواهان عدم موافقت با تجزیه کشور هستند، افزود: به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم که عراق را تجزیه کند و سیاستمداری که وارد این بازی می‌شود، هیچ جایی در عراق ندارد.

** رسالت ۹۴/۲/۱۵
* فتنه و انحراف خط قرمز وحدت جريان اصولگرايي است
دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين گفت: فتنه و انحراف خط قرمز وحدت جريان اصولگرايي است. محمدرضا باهنر در نشست خبري ادامه داد: دستيابي به وحدت صد در صدي ضعيف است، اما تلاش مي کنيم که به حداکثر وحدت نزديک شويم. وي در پاسخ به سئوالي مبني بر ممانعت وي از افشاي نام ۱۷۰ نماينده اي که از معاون اول رئيس جمهور سابق پول گرفته اند، گفت: مانع افشاي اسامي نيستم اما افشاي اسامي مسئله جديدي را به وجود نمي‌آورد.
* بررسي صلاحيت نامزدها محدود به استعلام ازمراجع چهارگانه نيست
سخنگوي شوراي نگهبان درپاسخ به پرسشي درباره ميزان مداخله سلايق شخصي وسياسي اعضاي شوراي نگهبان دربررسي صلاحيت نامزدهاي انتخاباتي با بيان اينكه بررسي صلاحيت نامزدها محدود به استعلام ازمراجع چهارگانه نيست، گفت: استعلام ازمراجع چهارگانه بايد انجام شود واظهارنظراعضاي شوراي نگهبان نيزبايد مستند باشد. نجات‌الله ابراهيميان، درنشست خبري با اعلام اينكه دربررسي صلاحيت نامزدها موضوع فتنه ورفتارهاي ساختارشکنانه لحاظ خواهد شد، افزود: صلاحيت فعالان فتنه و کساني که قواعد بازي را ناديده گرفته اند، محل ترديد قرارمي‌گيرد. وي درپاسخ به پرسشي درخصوص اينکه برخي اعضاي احزاب منحل شده درقالب‌های جديد فعاليت خود را آغازمي کنند و به عرصه انتخابات وارد مي شوند تصريح کرد: عضويت دراحزاب منحله از موانع احرازصلاحيت تلقي مي شود، اما صرف تشکيل يک حزب جديد وعضويت سابق براي احرازمانع کافي نيست.

** مردم سالاری۹/۲/۹۴
* هشدار ایران نسبت به وخیم‌تر شدن وضعیت انسانی در یمن
مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه با هشدار نسبت به وخیم‌تر شدن وضعیت انسانی در یمن، تلاش و اقدامات موثر سازمان‌های بین‌المللی امدادرسانی برای کمک فوری به مجروحان و آسیب دیدگان این کشور را خواستار شد.
* کشف جهش ژنی محافظ انسان در برابر دیابت ۲ توسط دانشمند ایرانی
تیمی از دانشمندان به سرپرستی دکتر «امید گودرزی» دانشمند ایرانی مرکز پزشکی سدارز-سینای در لس‌آنجلس، جهش ژنتیکی جدیدی را شناسایی کرده‌اند که از افراد در مقابل ابتلا به دیابت نوع ۲ محافظت می‌کند.

** آرمان ۹۴/۲/۱۵
* برگزاری سومین نشست اصولگرایان
سومین نشست وحدت اصولگرایان با حضور نمایندگانی از حزب موتلفه اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و جبهه پایداری به میزبانی جمعیت ایثارگران برگزار شد.
* رسیدگی به شکایت صداوسیما در دادگاه اروپا
دادگاه اروپا مستقر در لوکزامبورگ امروز (۱۵ اردیبهشت) به شکایت محمد سرافراز رئیس سازمان صداوسیما رسیدگی می کند. جماران نوشت؛ همچنین در این روز دادگاه اروپا به شکایت حمیدرضا عمادی مدیر اتاق خبر پرس تی وی رسیدگی خواهد کرد. شورای اروپا پیشتر سرافراز را در زمان ریاست او بر شبکه‌های برون مرزی پرس تی وی تحریم کرده بود.

** فرهیختگان ۹۴/۲/۱۵
* شکست گفت وگوهای صلح با طالبان در قطر
گفت وگوهای دو روزه هیأتی از شورای عالی صلح افغانستان با هشت نماینده گروه طالبان در شهر دوحه قطر بدون رسیدن به نتیجه پایان یافت. در این نشست دوروزه محور اصلی اختلافات بین دو طرف مذاکره، حضور نیروهای خارجی در افغانستان بوده است و هیأت طالبان تاکید کرده است مادامی که حتی یک سرباز خارجی در افغانستان حضور داشته باشد، این گروه حملات خود را علیه خارجی‌ها و نظامیان افغان متوقف نخواهد کرد.

** آفرینش ۹۴/۲/۱۵
* اعتراف آنگلا مرکل به همکاري‌های جاسوسي آلمان با آمريکا
بدنبال تشديد فشارها و انتقادات شخصيت‌های سياسي و سران احزاب مخالف دولت ائتلافي آلمان،آنگلا مرکل صدر اعظم اين کشور به همکاري سازمان اطلاعات خارجي تحت امر خود موسوم به BND با آژانس امنيت ملي آمريکا اعتراف کرد.
* عربستان: بمب‌هاي خوشه‌اي را آمريكا به ما داد
احمد عسيري سخنگوي ائتلاف تجاوز به يمن به رهبري عربستان با اعتراف به استفاده از بمب‌های خوشه اي دريمن گفت: اين بمب‌ها را که گزارش ديده بان حقوق بشر درباره استفاده رياض از آن به عنوان سلاح ممنوعه ياد کرد، آمريکا به ما فروخته است .

** ابتکار ۹۴/۲/۱۵
* رایزنی "مرسک" با ایران درباره کشتی توقیف شده
شرکت کشتیرانی مرسک اعلام کرد برای حل مساله‌ی توقیف کشتی مرسک تیگرس با مقامات ایرانی رایزنی کرده اما پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است.
* فرانسه ۲۴ جنگنده رافائل به قطر می‌فروشد
فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، برای حضور در مراسم امضای قرارداد فروش ۲۴ جنگنده رافائل به قطر به این کشور سفر کرده است.
این قرارداد که ارزش آن ۷ میلیارد دلار برآورد شده شامل تحویل ۲۴ جنگنده رافائل ساخت شرکت فرانسوی "داسو" به قطر است.قرار است ژان ایولو دریان، وزیر دفاع، به همراه اولاند در مراسم امضای این قرارداد حضور داشته باشد.

** قدس ۹۴/۲/۱۵
* قیمت نفت ایران ۳ دلار افزایش یافت
بهای نفت سبک و سنگین صادراتی ایران بیشترین میزان افزایش قیمت را در طول ماه گذشته در بازار تجربه کرد و با افزایشی بیش از چهار دلار در محدوده بشکه‌ای ۶۰ دلار در بازار معامله شد.
* دولت کالای خارجی را بر خود حرام کند
محمدنبی حبیبی، دبیر کل حزب مؤتلفه گفت: دولت باید از خود شروع کند و مصرف کالاهای خارجی را بر خود حرام کند و کنترل شدیدی روی واردات داشته باشد. وی همچنین با اشاره به مسأله مبارزه با فساد افزود: فساد، سمّ توسعه و رونق اقتصادی است. دولت باید کارنامه عمل خود را در مبارزه با فساد به ملت ارایه دهد.
* بازگشت «خاوری»؛ امیدی نیست
حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در حاشیه‌ پنجمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی - هنری و حقوق مرتبط، درباره بازگشت خاوری به ایران و محاکمه وی گفت: به بازگشت خاوری خوشبین نیستم.

** خراسان ۹۴/۲/۱۵
* ابلاغ ويژه دولت براي مقابله با فساد در برخي مناطق خاص
بر اساس ابلاغيه يک مسئول مهم اجرايي به تعدادي از اعضاي کابينه، مقرر شده است کارگروهي با مسئوليت وزارت اقتصاد و با همکاري نمايندگان وزارتخانه‌ هايي چون دادگستري، اطلاعات، کشور، صنعت، ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شوراي هماهنگي مناطق آزاد تجاري- صنعتي و ويژه اقتصادي، نسبت به آسيب شناسي سطح سلامت اداري و نوع مفاسد اقتصادي در بازارچه‌هاي مرزي، مناطق آزاد و اسکله‌های خاص اقدام کرده و برنامه‌ها و پيشنهادات مربوط به نحوه مقابله با آن را به دولت ارائه کنند.
* مطهري: جلوگيري از بيان عقايد مخالف خدمت به انقلاب اسلامي نيست
سخنراني علي مطهري بعد از ظهر ديروز در مراسم گراميداشت روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامي مشهد بدون حاشيه انجام شد. مطهري در اين جلسه گفت: بسياري از مخالفان حکومت حضرت علي (ع) با صريح‌ترين کلمات از وي انتقاد مي کردند اما حضرت مي‌فرمودند که حجت خدا به روي زمين با عصبانيت برپا نمي‌شود و ياران خود را دعوت به آرامش، منطق و عقلانيت مي کردند. وي تاکيد کرد: در جامعه اسلامي هيچ ترسي از اظهار نظر مخالف نداريم و جلوگيري از بيان عقايد توسط افراد مخالف به معناي خدمت به انقلاب اسلامي نيست.

** اعتماد ۹۴/۲/۱۵
* ظاهربيني و تحجر در ذات سلفي‌ها و افراطي‌های دنياي اسلام است
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت كه مباني فكري خوارج يعني سطحي نگري و تحجر امروز هم وجود دارد. علي لاريجاني گفت كه تمام جريانات سلفي و افراطي‌های تند در دنياي اسلام سطحي‌نگري و ظاهربيني و تحجر در ذات كارشان است كه اين مصيبتي براي دنياي اسلام به شمار مي آيد. رئيس مجلس با تاكيد بر اينكه امروز نيز مبناي فكري خوارج يعني سطحي‌نگري و تحجر در دنيا وجود دارد، گفت: امروزه، سلفي‌ها و افراطي‌ها توجهات عقلاني را محكوم كرده و خسارت‌های بي شماري را در منطقه به وجود آورده‌اند.
* زنگنه پاي ميز مذاكره با «اني»
عبدالرضا حاجي حسين‌نژاد مدير عامل شركت مهندسي و توسعه نفت (متن) از مذاكره شركت «اني» ايتاليا با وزير نفت و همچنين اعلام آمادگي شركت‌های خارجي بسيار براي حضور در پروژه‌هاي نفتي كشور خبر داد و گفت: تا پايان سال در مجموع روزانه ١٥٠ هزار بشكه نفت از ميادين مشترك غرب كارون برداشت مي شود.
* آمريكايي‌ها در ايران
خبرگزاري مهر از ورود يك هيات نفتي امريكايي در هفته جاري به تهران خبر داده كه قرار است با تعدادي از مسوولان و سازندگان صنعت نفت ايران ديدار و گفت وگو داشته باشد.

** کلید ۹۴/۲/۱۵
* جهانگیری: دولت از انتخابات سالم و قانونمند حمایت می‌کند
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در پاسخ به اینکه برخی انتقاداتی را مطرح می‌کنند مبنی بر این که دولت قصد ورود به انتخابات را دارد و در این زمینه به سخنرانی شما در دیدار با مسوولان کارگزاران استناد می شود، گفت: دولت به طور حتم از یک انتخابات صحیح، سالم و قانونمند حمایت می کند و ان شاء‌الله انتخاباتی برگزار می شود که کوچک ترین شبهه قانونی در آن وجود نداشته باشد.
* «احمدی نژاد» ردیف بودجه و ساختمان دولتی ندارد
یک مقام آگاه در نهاد ریاست جمهوری گفت: روسای جمهور سابق ردیف بودجه دولتی ندارند و هزینه‌های آنان نیز از سوی این نهاد تامین نمی شود.
این مقام آگاه در واکنش به ادعاهای معاون پارلمانی دولت دهم گفت: این اظهارات صحت ندارد و هیچ یک از روسای جمهور گذشته، از جمله رییس جمهور سابق ردیف بودجه دولتی ندارند و هزینه‌های فعالیت آنان از طریق دولت تامین نمی شود.
وی همچنین در خصوص ساختمان موسوم به ولنجک نیز گفت: این ساختمان نیز دولتی نیست و از طریق یکی از نهادهای عمومی در اختیار رییس جمهور سابق قرار گرفته است.

** شهروند ۹۴/۲/۱۵
* عارف: برای حوادث ‌سال ٨٨ دادگاه صالحه تشکیل شود
رئیس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به سوالی در مورد حوادث بعد از ‌سال ۸۸ و مواضع غیرشفاف برخی شخصیت‌ها، گفت: در مورد حوادث سال ٨٨ باید دادگاه صالحه تشکیل شود.
محمدرضا عارف تصریح کرد: معتقدم برای این وقایع باید دادگاه صالحه تشکیل شود و در دادگاه صالحه هر فرد یا گروهی که خطا کرده باید مشخص شود.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مسؤولان با حمایت و کشف استعدادهای طلاب به جامعه اسلامی خدمت کنند
رسا/آیت‏الله علوی گرگانی در دیدار با مسؤولان پژوهش حوزه گفت: مسؤولان باید با کشف استعدادهای طلاب و به کار گیری، هدایت و حمایت ازآنها در مسیر استعدادهایشان در رسیدن به اهداف دین بکوشند.وی درادامه با اشاره به رشد سطح علمی کشور تصریح کرد: به حمد الله انقلاب اسلامی سبب ارتباط اصحاب علم و تحقیق در جامعه شد و به تدریج علم بومی جایگاه خود را در جامعه پیدا کرد باید توجه کرد که این نعمت را باید غنیمت شمرد و از ظرفیت طلاب و دانشجویان استفاده کرد.
کانون های فرهنگی و مذهبی به حزب و جناح خاصی وابسته نباشند
حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری بابیان اینکه هر تشکلی برای تأثیر گذاری بیشتر درجامعه نیازمندبه بازنگری برنامه های خود است خاطر نشان ساخت: با بازنگری در برنامه های گذشته، هم انسان می تواند مشکلات گذشته را برطرف کند وهم می تواند با یک دید دقیق‌تر، افق‌های جدید را ببیند و برای آینده بهتر هدف گذاری کند. عضو جامعه مدرسین ضمن توصیه‌هایی به تشکل های مذهبی تصریح کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه شود، پرهیز از هر گونه وابستگی به حزب و جناحی است چرا که این وابسته بودن, عملکرد آنها را تحت شعاع قرار می دهد و چه بسا با سقوط جناح و حزب, آن کانون و هئیت هم سقوط کند.
مردم باید مبارزه با فساد را در عمل مسؤولان ببینند
رسا/حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی گفت: ایران هیچ گاه در صدد قطع رابطه با دنیا نبوده است؛امااصل اول دررابطه با همه ملت‌ها بر حفظ کرامت٬ استقلال٬ عزت ملی و دینی است.عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: واقعیت این است که نباید به دولت‌های اروپایی و آمریکایی چشم امید داشته باشیم؛ باید روز به روز ظلم‌های فراوان این کشورها به ملت و نظام ایران را مرور کنیم.وی دربخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر مبارزه جدی با مفاسد افزود: اگر مسئولان همت کنند، بساط فسادهای مالی جمع کرده، با مردم با صداقت رفتار کنند و دیگر شعار ندهند٬ مردم با دیدن این روحیه صادقانه در رفتار و کردار مسؤولان با آن‌ها هم جهت خواهند شد.
مسابقه کاریکاتور اهانت به ساحت قدس نبوی در آمریکا
مهر/موسسه مدعی دفاع از آزادی های آمریکایی قرار است مسابقه‌ای را برگزار کرده و در آن به کاریکاتوری که علیه پیامبر عظیم الشان اسلام به تصویر کشیده شده است مبلغ ۱۰ هزار دلار جایزه بدهد.همچنین با وقوع تیراندازی در محل برگزاری این مسابقه موهن دو نفر کشته شدند.
عملیات قبایل یمنی در عمق خاک عربستان
تسنیم/پایگاه خبری العهد گزارش داد: جنگجویان قبایل یمنی با نفوذ به داخل مرزهای عربستان در جازان و نجران، بر برخی مواضع نظامی از جمله سلاح ها و تجهیزات جنگی آن مسلط شدند و نیروهای ارتش سعودی هم از این مواضع که شامل الحلقه در نجران و التبه در جازان و مواضع شناخته شده دیگر در جازان است، عقب نشینی کرده اند.
هشدار ناوشکن ‎ایرانی به ناوها وهواپیماهای‎ آمریکایی
واحد مرکزخبر/ ناوها و هواپیماهای امریکایی این روزها در خلیج عدن بارها اطراف ناو گروه ۳۴ ارتش دیده شدند که نه تنها به ناوشکن البرز و ناو بوشهر هیچ هشداری ندادند بلکه با هشدار ناوشکن ۷۲ البرز به سرعت صحنه را ترک می‌کردند. همچنین دو فروند هواپیمای گشت و شناسایی امریکا می خواستند فاصله استاندارد پنج مایلی با ناوگروه ۳۴ ایران اسلامی را در خلیج عدن رعایت نکنند که با هشدار جدی دریادلان ناوشکن ۷۲ البرز روبرو شدند و به سرعت تغییر مسیر دادند.
سنگال۲۱۰۰ نظامی به‎ عربستان اعزام می‎کند
فارس/ دولت سنگال برای کمک به دولت ریاض در جنگ علیه یمن ۲۱۰۰ نظامی به عربستان ارسال می‌کند.سنگال یکی از کشورهایی است که سالانه مبالغ زیادی از عربستان به عنوان وام و کمک دریافت می‌کند.
توافق سری پاریس و دوحه
تسنیم/ یک مجله فرانسوی فاش کرد که سفر رئیس جمهور فرانسه به دوحه پایتخت قطر دارای یک هدف اعلام نشده است.مجله اکسپرس نوشت که سفر «اولاند» به دوحه تنها به دیدارها و گفت وگوهای رسمی وفروش تجهیزات نظامی منحصر نمی شود بلکه امضای توافقنامه اعلام نشده مربوط به همکاری اطلاعاتی دو کشور را شامل می شود.
اس ۳۰۰؛ کابوس هولناک صهیونیست‌ها
العالم/منابع امنیتی صهیونیست فاش کردند کابوس موشک‌های اس ۳۰۰ روسی که قرار است در اختیار ایران قرار گیرد، رژیم صهیونیستی را چنان دچار هراس کرده که علاوه بر مخالفت شدید با این موضوع، تفنگداران خود را برای شبیه‌سازی نحوه مقابله با آن، به مانوری مشترک با یونان اعزام کرده است.روزنامه هاآرتص نیزبه نقل از یک فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، نوشت: سامانه موشکی اس ۳۰۰ چالشی برای رژیم اسرائیل است.
تحریم ها موجب قدرت گرفتن ایران شد
حوزه/ رئیس هیئت شرعی حزب الله گفت: تحریم ایران فقط موجب قدرت گرفتن ایران شد و اکنون اگر امت اسلام از خواب خود بیدار نشود باید بهای سنگینی برای آن بپردازد.حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد یزبک باتاکید برمقاومت در برابر تهدید صهیونیست ها و تکفیری ها خاطر نشان کرد: تجزیه‌ای که امروز آمریکایی ها از آن صحبت می کنند و تلاش می کنند آن را در عراق اجرا کنند، به عراق محدود نخواهد شد، بلکه توطئه‌ای است برای تمام منطقه و تمام این اقدامات به سود رژیم صهیونیستی می باشد.
قاچاق کودکان زلزله زده نپالی به اسرائیل
واحد مرکز خبر/ فعالان سازمانهای غیردولتی نپالی گزارش دادند :اسراییلی ها تحت پوشش امدادرسانی، کودکانی را که در نتیجه زلزله بی سرپرست شده اند، به فلسطین اشغالی منتقل می کنند تا اعضای بدن آنها را به باندهای قاچاق اعضای بدن بفروشند. تاکنون ۲۴ کودک بی‌سرپرست نپالی به فلسطین اشغالی منتقل شده‌اند.
حملات عربستان به یمن، جعلی بودن ادعاها علیه ایران را افشا کرد
تسنیم/رئیس شورای سیاسی انصارالله تأکید کرد چهل روز حملات عربستان به یمن جعلی بودن ادعاهای نظام سعودی در خصوص خطر ایران برای این کشور را برملا کرد. صالح الصماد تاکید کرد:اگر ایران نفوذ و کنترل بر تصمیم گیری در یمن را داشت که چهل روز فرصت تاریخی برای انتقام از آل سعود داشت، اما چنین نفوذ مورد ادعای (سعودیها) وجود ندارد و تصمیم گیری در یمن، مستقل است.
تبعیض زمینه ساز حوادث بالتیمور و فرگوسن بود
تسنیم/رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد: فرصت های برابر برای جوامع اقلیت و رنگین پوستان در این کشور وجود نداشته است. اوباما با اعتراف به تبعیض نژادی دراین کشور گفت: تاثیرات بلند مدت نژادپرستی طی زمان انباشته شده و نابرابری را ایجاد کرده است.
بشار اسد بهترین گزینه برای سوریه است
مهر/سفیر سابق آمریکا در سوریه اعلام کرد که در واشنگتن اعتقاد بر این است که بودن رئیس جمهوری سوریه و نظام فعلی آن بهترین گزینه در این کشور است. رابرت فورد مدعی شد که گروه های مسلح در سوریه آمادگی ورود به گفتگوهای سیاسی را دارند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaewne.49nwm15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما