شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : 30120

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ 1394/02/19

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ 1394/02/19 پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ 1394/02/19
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۲/۱۹به شرح زیر است:

آیت الله جوادی آملی: اگر عقل‌گرایی تعطیل شود فرهنگ و تمدن یک ملت بر باد می‌رود
مقام معظم رهبری در دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان: جنگ در عرصه فرهنگی مهمترین صحنه رویارویی با دشمن است
آیت‌الله سید احمد خاتمی: شوراي امنيت بستر تجاوزات سعودي‌ها را فراهم كرد
آیت‌الله محسن اراکی: حضور گسترده مردم در عتبات عالیات به برکت انقلاب اسلامی می‌باشد
سردار رحیم صفوی: سرانجام آل‌سعود در پي تجاوز به يمن قطعا به شکست مي‌انجامد‌
راهپیمایی مردم ایران در همبستگی با مردم مظلوم یمن

** جام جم ۹۴/۲/۱۹

* «سنا» کار اوباما را سخت کرد
همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سنای آمریکا پس از رأی موافق کمیته سیاست‌خارجی، به طرح «نظارت کنگره بر توافق احتمالی با ایران» رای داد.
از مجموع ۱۰۰ نماینده مجلس سنای آمریکا، ۹۸ سناتور به این مصوبه که مشهور به طرح «کورکر ـ منندز» است، رای مثبت دادند و تنها سناتور جمهوریخواه «تام کاتن» به دلیل درخواست شدت عمل بیشتر علیه کشورمان با آن مخالفت کرد.
* راهپیمایی مردم ایران در همبستگی با مردم مظلوم یمن
همزمان با ادامه حملات رژیم سعودی به مردم مظلوم یمن و حمایت آمریکا و مدعیان حقوق بشر از این اقدام تجاوزکارانه، ‌نمازگزاران جمعه در تهران و صدها شهر کشور در پایان این آیین، با برگزاری راهپیمایی ضمن محکوم کردن تجاوز ارتش رژیم آل سعود، همبستگی خود را مردم مظلوم یمن اعلام کردند.
* جزئیات سقوط مرگبار دختر جوان مهابادی
۵ روز پس از حادثه سقوط دختر جوان از طبقه چهارم هتل تارا در مهاباد و آتش زدن هتل از سوی برخی از مردم، جزئیات این حادثه تشریح شد. یک متهم در این رابطه دستگیر شده و فضای شهر به حالت عادی برگشته است.
رسانه‌های معاند نظام با انتشار اخباری مدعی شدند، یک فرد امنیتی قصد تعرض به این دختر را داشته و مهماندار هتل در حین فرار از دست او به پایین سقوط کرده و جان باخته است. موج سواری این رسانه‌ها و مقصر معرفی کردن مدیر هتل در این ماجرا، باعث شد روز پنجشنبه برخی شهروندان در اعتراض به این حادثه در مقابل هتل تارا تجمع کرده و اقدام به آتش زدن هتل کنند. این غائله سرانجام با دخالت پلیس پایان یافت.
متهم احتمالی این حادثه، مشاور بخش خصوصی در ارتباط با چیدمان، دکوراسیون هتل و فعالیت‌هایی از این نوع بود و هیچ ارتباطی با نهادهای امنیتی و دولتی ندارد.

** همشهری ۹۴/۲/۱۹
* پاسخ ایران به اظهارات الجبیر
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با محکوم کردن اظهارات وزیر خارجه عربستان گفت که این اظهارات فرافکنی و مبتنی بر یک رشته تحلیل‌های تکراری و بی‌فایده است.
عادل الجبیر که کمتر از ۱۰ روز پیش جانشین سعود الفیصل در وزارت خارجه عربستان شده، مدعی شده ایران نقش منفی در یمن داشته و از نظر مالی، تسلیحاتی و ایدئولوژیک از انصارالله حمایت کرده است.
* واکنش شورای نگهبان به اظهارات مرعشی
نجات‌الله ابراهیمیان، سخنگوی شورای نگهبان به اظهارات حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران واکنش نشان داد و گفت که شورای نگهبان هیچگاه ملاحظات حزبی و جناحی را در عملکرد خود و بررسی صلاحیت کاندیداها لحاظ نکرده است.
* ایران کشتی مرسک را آزاد کرد
ایران کشتی توقیف شده مشترک مرسک را آزاد کرد. این کشتی چهارشنبه هفته گذشته در آب‌های خلیج فارس توقیف شده بود.
* اتحادیه اروپا مایل به گسترش روابط با ایران است
رئیس پارلمان اروپا ضمن تاکید بر تمایل این اتحادیه برای توسعه روابط با ایران در تمام زمینه‌ها بویژه انرژی و حل منازعات منطقه‌ای، گفت: نقش تهران در حل مناقشات منطقه‌ای را نباید نادیده گرفت. نشست مشترک کمیته روابط مجلس شورای اسلامی با پارلمان اروپا و «مارتین شولتز» رئیس این پارلمان با حضور کاظم جلالی رئیس کمیته روابط، اعضای این کمیته، سفیر همزمان ایران در بلژیک و پارلمان اروپا و برخی از نمایندگان پارلمان اروپا، در مقر این نهاد در بروکسل برگزار شد.

** کیهان ۹۴/۲/۱۹
* جنگ فرهنگی مهم‌ترین صحنه رویارویی با دشمن است
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان سمنان: امروز کار تجلیل از شهدا و حفظ یاد گرامی این عزیزان یک فریضه است.
بعضی‌ها می‌خواهند این رابه فراموشی بسپارند؛ همان کسانی که با معارف انقلاب و آرزوهای انقلاب و اهداف انقلاب میانه خوبی ندارند، با حفظ یاد شهیدان هم سر سازگاری ندارند.
توانایی، همت، عزم و ایمان جوان امروز کمتر از جوان دهه ۶۰ نیست، اما جوان امروز در معرض تهدیدهای خطرناک فکری قرار دارد که این افکار غلط با ابزارها و وسایل ارتباطی فراوان، در سطح گسترده‌ای قابل انتشار هستند.
نگاه کنید ببینید که چه چیزی است که می‌تواند دل این جوان را درگیر کند با مسئله ایمان، با مسئله ایثار، پایبندی او را عمیق‌تر و وابستگی او را به این فکر مستحکم‌تر کند.
این را مطالعه کنید؛ این چیزی نیست که به آسانی انسان بتواند به آن دست پیدا کند.
صحنه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی مهمتر از همه عرصه‌ فرهنگی، از عرصه‌های رویارویی ایران اسلامی با دشمنان بوده و دشمن به شکل ویژه‌ای در حال مبارزه است و می‌بایست با آمادکی کامل و شناخت شگردهای آن، مقابله کرد.
همین قدر که ندانید دشمن در صدد حمله است و این حمله از کجا است و چگونه است، باید مطمئن باشید شکست می‌خورید؛ باید بدانید که دشمن چه کار می‌کند. امروز صحنه کشور این است.
* آغاز تظاهرات روز خشم در بحرین علیه جنایات آل خلیفه
تظاهرات مردم بحرین با عنوان «جمعه خشم» برای محکومیت اقدامات رژیم آل خلیفه علیه زندانیان سیاسی و رهبران مخالفان این کشور آغاز شد.

** شرق ۹۴/۲/۱۹
* نمی‌خواهیم در برابر تصمیم دولت ایستادگی کنیم
یک روز پس از معارفه استاندار استان مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین «قربانعلی دری‌‌نجف‌آبادی» نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اراک، در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، گفت: «ما انتظار داشتیم دولت به آنچه خود گفته بودند و نظر مردم بود، اهمیت می‌دادند و فردی بومی را مورد توجه قرار می‌دادند اما تصمیم خود را گرفته‌اند و ما نمی‌خواهیم در برابر تصمیم آنها ایستادگی کنیم».
* افتتاح دفاتر جدید حافظ منافع ایران و آمریکا
روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده است که ایران و آمریکا برای انتقال دفاتر حافظ منافع دو کشور توافق کرده‌‌اند.
* اوباما تحریم‌های سوریه را تمدید کرد
کاخ سفید اعلام کرد «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا، تحریم‌ها علیه سوریه را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

** ایران ۹۴/۲/۱۹
* مخالفت با واگذاری مساجد به سازمان اوقاف
شورای نگهبان طرح امکان سنجی انتقال مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکز زدایی از تهران را با توجه به اصلاحات انجام شده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست. این شورا ابهامات و ایرادات بسیاری را به طرح احداث، تجهیز و نوسازی مساجد وارد دانست و واگذاری امور مساجد به سازمان اوقاف را مغایر اصل ۵۷ قانون اساسی اعلام کرد.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۲/۱۹
* پایگاه‌های خبری از دیوارکشی جدید حکومت عربستان سعودی در قبرستان بقیع خبر می‌دهند. از جزئیات این اقدام هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.
* سفیر امارات در آمریکا گفت: کشورش به دنبال دریافت تضمین امنیتی از باراک اوباما در نشست کمپ دیوید است. یوسف العطیبه گفت: با توجه به رفتار ایران در منطقه ما به دنبال تضمین امنیتی هستیم.
* تجلیل از سید محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات
مراسم تجلیل از حجت الاسلام سید محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات عصر پنجشنبه با حضور شخصیت‌های فرهنگی، هنری و سیاسی برگزار شد.

** وطن امروز ۹۴/۲/۱۹
* ایران از بغداد و اربیل محافظت کرد
هادی العامری دبیر کل سازمان بدر عراق درباره کمک‌های ایران به عراق برای مقابله با گروه تروریستی داعش گفت: امروز هیچ‌کس انکار نمی‌کند که اگر پاسخ سریع جمهوری اسلامی ایران در آغاز پیشروی داعش در نینوا و فروپاشی امنیتی ایجاد شده در کرکوک و صلاح‌الدین و دیالی و اطراف بغداد و حمایت و پشتیبانی تهران از دولت عراق نبود، ما در آستانه کورانی از آتش بودیم. در آن زمان در خطری واقعی قرار داشتیم.
* نتانیاهو کابینه ائتلافی تشکیل داد
بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب راستگرای لیکود و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در آخرین لحظات موعد قانونی، بالاخره توانست دولتی ائتلافی تشکیل دهد.
دولت ائتلافی راستگرای نتانیاهو می‌تواند بسیار متزلزل باشد زیرا از ۱۲۰ کرسی پارلمان فقط ۶۱ کرسی را در اختیار دارد.

** جوان ۹۴/۲/۱۹
* طرح گزینه نظامی علیه ایران مسخره است
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ایران به عنوان جزیره‌ای با ثبات در منطقه ای به شدت بحرانی یاد کرد و گفت: همه ناامنی‌های موجود در منطقه با هدف ایجاد ناامنی در ایران انجام می‌شود.
سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری گفت: اگر در مذاکرات هسته ای عمیق بشویم و با دقت نگاه کنیم به تسلیم شدن ابر قدرت‌ها در مقابل انقلاب اسلامی پی می‌بریم و می‌بینیم که امروز بزرگترین قدرت مادی جهان در برابر ایران زانو زده اند.
* جریمه ۲۳۲ میلیون دلاری به دلیل معامله با ایران
وزارت دادگستری آمریکا شرکت نفتی «اشلوم برگر» را به دلیل تجارت با ایران، ۲۳۲ میلیون دلار جریمه کرده است.

** آفتاب یزد ۹۴/۲/۱۹
* رسیدن به اجماع کاری سخت اما شدنی است
محمد رضا عارف: انتظارم این است که همه اصلاح طلبان اجماع را بپذیرند و قرعه به نام هر فردی افتاد تمکین کند.
هرفردی قرار شد نیاید از دیگران حمایت کند.
موضوع استانی شدن انتخابات فنی و کارشناسی است.
* پاکسازی ۱۰۰کیلومتر مربع از خاک سوریه و لبنان
ارتش سوریه و رزمندگان حزب الله لبنان در نبرد مقدماتی پیش از عملیات بزرگ القلمون با آزادسازی بیش از۱۰۰ کیلومتر از مناطق تحت اشغال تروریست‌های تکفیری، در بلندی‌های شهرک بریتال لبنان و عسال الورد سوریه دست به دست هم دادند و یک پیروزی بزرگ را رقم زدند.
* پایان ۲۰۰ ساعت مذاکره در نیویورک
حمید بعیدی نژاد رئیس تیم کارشناسی مذاکره کننده از پایان ۲۰۰ ساعت مذاکره در نیویورک خبر داد و گفت: مذاکره کنندگان در دور آتی در وین برای کاستن از تعداد پرانتزها کار دشواری پیش رو دارند.
مذاکرات دور آینده دو طرف در هفته آینده طی روزهای سه شنبه تا جمعه در سطح معاونین و کارشناسان در وین برگزار می‌شود.

** رسالت ۹۴/۲/۱۹
* شوراي امنيت بستر تجاوزات سعودي‌ها را فراهم كرد
امام جمعه موقت تهران گفت: شوراي امنيت بستر تجاوزات سعودي‌ها را فراهم کرد. آيت الله سيد احمد خاتمي در خطبه هاي نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: مذاکره کنندگان عزيز ما که فرزندان اين ملت هستند به اين جمله رهبر انقلاب توجه داشته باشند که عظمت و هيبت ملت ايران را حفظ کنند و اگر در مذاکرات ذره‌اي چاشني تهديد ديدند مذاکرات را به هم بزنند و آن را ترک کنند.
وي تاکيد کرد: طرح اخير آمريکايي‌ها براي عراق و تشکيل سه دولت شيعه، سني و کرد، خوابي است که به فضل خدا تعبير نخواهد شد.
* سرانجام آل‌سعود ‌ در يمن قطعا به شکست مي‌انجامد‌
مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا گفت: سرانجام آل‌سعود ‌در پي تجاوز احمقانه به يمن قطعا به شکست مي‌انجامد‌. سردار سرلشکر سيديحيي رحيم‌صفوي در يادواره شهداي فتح‌المبين و عمليات بيت‌المقدس و شهيدان خليفه سلطاني و کلاهدوزان به حضور آمريکايي‌ها و خرج‌هاي هنگفت آنان در افغانستان، عراق و کشورهاي منطقه اشاره کرد و گفت: آمريکايي‌ها‌ با همه هزينه‌هاي هنگفتي که کردند به هيچ يک از اهداف خود نرسيدند و با دو چشم خود شاهد بيداري اسلامي بودند.
* ايران فريب نقشه غرب را در رقابت منطقه‌اي نمي‌خورد
دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: جمهوري اسلامي ايران فريب نقشه غرب در بازي رقابت منطقه‌ای را نخواهد خورد. علي شمخاني در مراسم گراميداشت شهداي هويزه افزود: مسئله رقابت منطقه اي، تفکري استعماري و مربوط به دوره جاهليت است که منطق اسلام آن را نمي‌پذيرد.

** آرمان ۹۴/۲/۱۹
* کار دشوار مذاکره‌کنندگان
امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به اینکه تیم مذاکره‌کننده در وسط یک عده گرگ مذاکره می‌کند، گفت: مردم ذره‌ای زاویه با مواضع رهبری در مذاکرات را نمی‌پذیرند. حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نمازجمعه مشهد مقدس اظهار کرد: اگر ما در زندگی دشمن‌شناس نباشیم، انسان بصیری نیستیم و بصیرت نداریم، باید بفهمیم دشمن ما کیست و چه کسی می‌تواند دشمن ما باشد.
* دعوت از مقام معظم رهبری برای بازدید از نمایشگاه کتاب
وزیر ارشاد از ارسال نامه رسمی خطاب به رهبر معظم انقلاب به منظور دعوت از ایشان برای بازدید از نمایشگاه کتاب خبر داد. علی جنتی در پایان بازدید روز گذشته خود از نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مورد وجه تفاوت نمایشگاه امسال با سال‌های گذشته، گفت: تعداد عناوین منتشرشده طی سال قبل زیاد بود یعنی حدود ۳۰۰ هزار عنوان اثر داخلی و ۱۶۰ هزار عنوان اثر خارجی عرضه شد.

** فرهیختگان ۹۴/۲/۱۹
* فقط جامعتین را به رسمیت می‌شناسیم
محمد رضا باهنر با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: «ما برای انتخابات مجلس خبرگان به دو مرجع روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین که سابقه‌ای روشن، طولانی و قدرتمند دارند رجوع و برای این جامعتین کار می‌کنیم.»
* اقدام غیرقانونی آژانس امنیت ملی
حکم دادگاهی در آمریکا مبنی‌بر غیر قانونی بودن ردیابی مکالمات تلفنی شهروندان آمریکایی تیتر یک روز گذشته تعدادی از روزنامه‌های آمریکا از جمله نیویورک تایمز بود.
یک دادگاه تجدیدنظر در آمریکا رای داده که ردیابی و جمع‌آوری اطلاعات مربوط به مکالمات تلفنی میلیون‌ها شهروند آمریکا توسط آژانس امنیت ملی آمریکا غیرقانونی است.

** آفرینش ۹۴/۲/۱۹
* طرح دو فوريتي مجلس براي نظارت بر توافق هسته‌اي
سيد حسين نقوي حسيني سخنگوي کميسيون امنيت ملي مجلس از تهيه طرحي دو فوريتي خبر داد که بر اساس آن توافق هسته‌اي ايران و ۱+۵ بايد به تصويب مجلس برسد و مجلس بر روند اجراي توافق نظارت کند.

** ابتکار ۹۴/۲/۱۹
* یکی از رهبران القاعده در یمن کشته شد
القاعده یمن کشته شدن نصر الانسی، یکی از رهبران این گروه و مسوول حمله ژانویه به دفتر مجله شارلی ابدو فرانسه که به کشته شدن چند روزنامه‌نگار انجامید را تایید کرد.
* حملات شدید عربستان به استان صعده یمن
با وجود ادعاهای عربستان مبنی بر تصمیم این کشور برای برقراری آتش‌بس پنج روزه در یمن، جنگنده‌های سعودی به همراه یگان‌های توپخانه اش یکی از شدیدترین حملات خود علیه یمن را انجام دادند که ده‌ها کشته بر جای گذاشت.
جنگنده‌های عربستانی پنجشنبه شب تا بامداد روزجمعه ده‌ها منطقه در استان صعده، واقع در شمال یمن را مباران کردند گفته می‌شود یکی از شدیدترین حملات عربستان به یمن بوده است.

** قدس ۹۴/۲/۱۹
* خیز دولت برای ساخت یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی
محمد باقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به اینکه دولت مصمم است در سال ۱۳۹۴ به تولید مسکن توجه کند، گفت: برنامه دولت در سال جاری ساخت یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی است.
* تراز تجارت گاز مثبت شد
حمید رضا عراقی مدیر عامل شرکت ملی گاز از مثبت بودن تراز صادرات گاز کشور نسبت به واردات خبر داد و گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه، حجم تولید سالانه گاز کشور به ۴۰۰ میلیارد متر مکعب خواهد رسید.
* هشدار معاون بهداشتی وزیر بهداشت: ۵/۷ میلیون ایرانی دیابت، ۱۰ میلیون فشار خون و ۲۵ میلیون اضافه وزن دارند.

** قانون ۹۴/۲/۱۹
* توافق با غرب باید شامل لغو همه تحریم‌های نفتي باشد
وزیرنفت ایران تاکید کرد که هرگونه توافق میان تهران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ باید شامل لغو همه تحریم‌های مالی و انرژی باشد. بیژن زنگنه در کنفرانس امنیت انرژی برلین ۲۰۱۵ گفت: لازم است همه تحریم‌های مالی و نفتی برداشته شود؛ مردم ما باید درک کنند که زمان خصومت به پایان رسیده است.
* رئیس جمهور در گذشت صادق آیینه وند را تسلیت گفت
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی طی پیامی درگذشت دکتر صادق آیینه‌وند، رئيس پژوهشگاه علوم انسانی و چهره ماندگار تاریخ و استاد تاریخ اسلام دانشگاه را تسلیت گفت. آيینه‌وند برای سومین‌بار متوالی از ابتدای امسال به دلیل ابتلا به بیماری نارسایی خونی به بیمارستان منتقل شده و در بیمارستان لاله تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار داشت.

** خراسان ۹۴/۲/۱۹
* تفاهم ۱۹۵ ميليون دلاري ايران و هند براي توسعه چابهار
تفاهم نامه سرمايه گذاري ۱۹۵ ميليون دلاري هندي‌ها در بندر چابهار به امضاي وزير راه و شهرسازي ايران و وزير حمل و نقل و کشتيراني هند رسيد.

** اعتماد ۹۴/۲/۱۹
* انتصاب چهره تندرو در وزارت دادگستري رژيم صهيونيستي
بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي با درخواست حزب «خانه يهودي» براي انتصاب يكي از تندروترين اعضاي اين حزب به عنوان وزير دادگستري اين رژيم موافقت كرده است.
«آيلت شاكد» در حالي به عنوان وزير دادگستري رژيم اسراييل برگزيده شده كه از سوي بسياري از ناظران به دليل اظهارات نژادپرستانه عليه فلسطينيان مورد انتقاد است.
* فراخوان بان كي مون براي مذاكره درباره يمن
همزمان با حضور جان كري، وزير خارجه امريكا در رياض، عربستان از موافقت با آتش بس ٥ روزه خبر داده و همزمان منابع ديپلماتيك در سازمان ملل از ابتكار بان كي مون، دبيركل اين سازمان براي برگزاري مذاكراتي ميان طرف‌هاي بحران در يمن مي گويند.
بر اساس اين گزارش‌ها مذاكرات احتمالاروز دوشنبه در ژنو برگزار خواهد شد و اسماعيل ولد شيخ احمد، فرستاده ويژه سازمان ملل به يمن در حال حاضر رايزني‌هايي را درباره بازگرداندن وضعيت سياسي يمن به شرايط عادي آغاز كرده است.
با اين حال گزارش‌ها از داخل يمن، از ادامه درگيري‌ها ميان نيروهاي وفادار به عبدربه منصور هادي، رييس جمهور مستعفي و گروه حوثي‌ها به ويژه در عدن و صعده حكايت دارد.

** کلید ۹۴/۲/۱۹

* کشتی شاهد با ۲۵۰۰ تن کمک‌های مردمی راهی یمن می‌شود
علی اعما مدیر عامل جمعیت هلال احمرهرمزگان گفت: کشتی ایران شاهد با پهلوگیری در مجتمع بندری شهید رجایی (بندرعباس) در حال بارگیری دو هزار و ۵۰۰ تن از کمک‌های بشردوستانه مردم ایران برای مردم مظلوم یمن است.
* سوال از وزیر دفاع در کمیسیون امنیت ملی
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هفته آینده برای پاسخگویی به سوال پنج نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی حضور خواهد یافت.
* افزایش اعدام‌ها در عربستان
در ادامه اعدام‌های علنی در عربستان سعودی که در سال‌های اخیر به بالاترین سطح رسیده است، روز دوشنبه پنج مهاجر در ملاء عام گردن زده شدند که محکومیت دولت عربستان را توسط فعالان حقوق بشر به دنبال داشت.

** شهروند ۹۴/۲/۱۹
* پیروزی مطلق محافظه‌کاران در انتخابات بریتانیا
حزب محافظه‌کار بریتانیا با اکثریت مطلق در انتخابات پارلمان این کشور به پیروزی رسید تا «دیوید کامرون»، نخست وزیر بریتانیا و رهبر این حزب برای ۵ سال دیگر نخست باقی بماند.

** همدلی ۹۴/۲/۱۹
* صدا و سیما در حق دولت کم لطفی می‌کند
معاون پارلمانی رئیس جمهوری با انتقاد از عملکرد صدا و سیما گفت: این رسانه در بخش دستاوردها و توفیقات دولت یازدهم کم لطفی می‌کند.
حجت‌الاسلام مجید انصاری گفت: سایت‌ها و رسانه‌های دیگر نیز به جای همراهی و کمک به دولت فشار زیادی را به دولت تحمیل می‌کنند.
* زمزمه‌های مذاکرات جدید نفتی ایران و شل انگلیس
حسن وفایی عضو اتحادیه صادر کنندگان فرآورده‌های نفتی ایران از آغاز مذاکرات با شرکت انگلیسی شل به منظور از سرگیری فعالیت‌های مشترک برای تولید محصولات و روانکارهای نفتی در ایران خبر داد.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی

اگر عقل‌گرایی تعطیل شود فرهنگ و تمدن یک ملت بر باد می‌رود
حوزه/ آیت‌الله جوادی آملی با انتقاد از عملکرد حکام آمریکا وعدم تعقل آنان در برخورد با حوادث گفت: اگر آمریکا امروز به این نقطه از پیشرفت رسیده به لطف دانشمندان و عالمانی است که از مناطقی مانند ایران اسلامی به آنجا رفته اند.
عضو جامعه مدرسین با اشاره به جنگ افروزی آمریکایی‌ها افزود: اگر عقل گرایی تعطیل شود، تعطیلی فرهنگ و تمدن یک ملت را به همراه خواهد آورد. خروجی این تعطیلی و حکومت نکردن عقل، همان تفکر داعش و سلفی و وهابیت است.
تفکیک جنسیتی دانشجویان باعث پیشرفت علمی دانشگاه‌ها می‌شود
حوزه/ آیت‌الله سبحانی در دیدار مسؤولان دانشگاه حضرت معصومه (س) با بیان این که کشورهای غربی به این نتیجه رسیده اند که دانشگاه‌های عاری از مسائل دوجنسی پیشرفت علمی بیشتری دارند گفت: دختران دانشجو را باید مبلّغه بار بیاورید تا بتوانند در جامعه نقش تبلیغی داشته باشند و استحکام نهاد خانواده را به درستی ایفا کنند.
وی با اشاره به اینکه علم آموزی در انحصار جنس خاصی نیست اظهارداشتند: علم برای همه مفید است چه جنس مرد و چه جنس زن. اما نکته مهم این است که در مورد زنان باید جنس زن را شناخت و مطابق روحیات و نیاز هایش علم را به او عرضه کرد.
طلاب برای ادامه راه نیازمند مشورت بزرگان هستند
حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به تدریس ۳۹ رشته تخصصی درحوزه‌های علمیه تاکید کرد: طلاب باید قدر تحصیل در حوزه و حضور در کنار مراجع عظام و کتابخانه‌های تخصصی و موسسات تخصصی را بدانند و خوب درس بخوانند.
مدیر حوزه‌های علمیه افزود: حالت تحیر و عدم آینده نگری مشکلات عدیده‌ای را برای طلاب بوجود می‌آورد؛ طلاب برای آینده خود باید با در نظر گرفتن توانمندی و استعداد خود و نیاز جامعه و نیاز استان قم، با مشورت با بزرگان، راه خود را پیدا کنند.
حضور گسترده مردم در عتبات عالیات به برکت انقلاب اسلامی می‌باشد
حوزه/آیت‌الله اراکی در مراسم شکرگزاری خادم المعتکفین ستاد مرکزی اعتکاف قم با تجلیل از معتکفین ونقش اجتماعی آنان در جامعه تصریح کرد: اعتکاف نشان دهنده این است که ما به جامعه با تقوا رسیده ایم و اگر هم عده‌ای از مسیر بندگی خدا خارج شوند، این اجتماعات تقوایی، آنها را به مسیر باز می‌گرداند.
عضو جامعه مدرسین هجوم زائران به اماکن مقدسه چون مکه و مدینه و عتبات عالیات را از نشانه‌های جامعه متقی برشمرد و تصریح کرد: این مسئله، پدیده اجتماعی تازه‌ای است که بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفته است.
اولین نمازجمعه جانشین البغدادی درموصل
مهر/ «أبو علاء العفری» جانشین «أبوبکر البغدادی» اولین نماز جمعه خود را در شهر موصل این هفته برگزار کرد. اعضای گروهک داعش شهروندان موصل را با زور و تهدید، مجبور کردند که در این نماز جمعه شرکت کنند.
دیدار نماینده رهبری درحج و زیارت با مقامات واتیکان
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده مقام معظم رهبری در حج و زیارت با مقامات واتیکان دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار در زمینه تقویت ارزش‌های مشترک اخلاقی، مبارزه با فقر، ظلم و ستم در جهان، تقویت صلح بین المللی، ارتقای جایگاه معنوی انسان، خشونت‌های داعش علیه مسلمانان و مسیحیان در خاورمیانه گفتگو و تبادل نظر شد.
نامه نمایندگان کنگره برای ادامه مذاکرات با ايران
تسنیم/ ۱۵۰ نفر از نمايندگان کنگره‌ي آمريکا با ارسال نامه‌ای به اوباما حمايت خود را از مذاکرات هسته‌ای با ايران اعلام کردند.
در این نامه ي آمده است : با توجه به اينکه مذاکرات بر سر برنامه‌ي هسته‌ای ايران ادامه دارد، ما از شما مصرانه مي خواهيم که در مسير باقي بمانيد و به کار بر سر چارچوب توافقنامه ادامه دهيد
ترور رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق ناکام ماند
رسا/ شیخ خالد عبدالوهاب رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق که برای شرکت در مراسم حادثه کشتار ۱۷۰۰ دانشجوی شیعه پایگاه نظامی سبایکر از سوی داعش به تکریت رفته بود، در هنگام بازگشت در جنوب تکریت با حمله مسلحانه مواجه شد که به وی آسیبی نرسید. وی رابطه خوبی با شیعیان دارد و به همین دلیل مورد هجمه افراطیون قرار می‌گیرد.
شورای امنیت، توافق جامع را تایید خواهد کرد
باشگاه خبرنگاران/ عضو تیم هسته‌ای کشورمان گفت: در مذاکرات تمام تلاش خود را می‌کنیم که حتی قبل از ۱۰ تیر به نتیجه برسیم اگر چنین اتفاقی بیفتد که چه بهتر، اگر نشد این امکان وجود دارد که زمان را تمدید کنیم.
تخت‌روانچی در ادامه با بیان اینکه شورای امنیت در فاصله کوتاهی، توافق جامع را تایید خواهد کرد افزود: اجرای توافق جامع برای همه دولت‌های فعلی و آینده ۱+۵ لازم‌الاجرا است.
کاهش پرداخت هزینه‌های بیمارستانی در کشور
ایرنا/ دکتر هاشمی وزیر بهداشت، ارایه بسته حمایتی در بخش درمان از سوی دولت را موجب کاهش هزینه‌های پرداختی مردم اعلام کرد و گفت: در این بخش پرداخت هزینه‌های بیمارستانی از۳۷ درصد به ۳ درصد در روستاها و ۶ درصد در شهرها کاهش پیدا کرده است.
مرگ ۱۵۰۰ نفر به دست پلیس امریکا
واحد مرکزی خبر/ موسسه آمریکایی قربانیان پلیس اعلام کرد: پلیس آمریکا در مدت۱۶ ماه از ابتدای ماه ژانویه سال ۲۰۱۴ تا کنون ۱۵۰۰نفر را کشته است.
تکذیب ادعای روزنامه واشنگتن پست
واحد مرکزی خبر/نمایندگى کشورمان نزد سازمان ملل با تکذیب خبر روزنامه واشنگتن پست تاکید کرد: هیچگونه ارتباطی میان جابجایی ساختمان دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن و مذاکرات هسته‌ای وجود ندارد.
مسئول بخش مطبوعاتی نمایندگی کشورمان در سازمان ملل افزود: مجوز تغییر ساختمان دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن، سال گذشته صادر شده است.
ایران بدنبال تولید روزانه ۴ میلیون بشکه نفت
واحد مرکزی خبر/ جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: ظرفیت بالقوه تولید نفت خام در سال ۹۳ روزانه به سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه رسید که باید در پایان سال ۹۴ به سه میلیون و ۹۶۰ هزار بشکه برسد.
اعتراف آمریکا به اشتباه خود در قبال سوریه
ایرنا/ژنرال دامپسی فرمانده ستاد مشترک آمریکا اعتراف کرد: ۳ سال پیش به اشتباه تصور می‌کردیم که قدرت مخالفان سوری در حال افزایش و شرایط بشار اسد رو به زوال است، اما شرایط کاملا تغییر کرد و این درس قابل تأملی برای ما بود.
اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا نیزمدعی شد: هدف از آموزش نظامی مخالفان سوریه، درگیری با ارتش بشار اسد نیست بلکه تنها برای رویارویی با گروه تروریستی داعش خواهد بود!
تاکید رهبران چین و روسیه بر حل پرونده هسته‌ای ایران
ایرنا/ روسای جمهور چین و روسیه با ابراز خرسندی از روند مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱ + ۵، بر تقویت همکاریهای مسکو و پکن در به سرانجام رسیدن این پرونده تاکید کردند.
آنان با بیان اینکه نتایج بدست آمده در مذاکرات هسته‌ای رضایت بخش است، تداوم روند کنونی را خواستار شدند.
صعده یمن با خاک یکسان خواهد شد
ایرنا/ عربستان شهر صعده یمن را منطقه نظامی اعلام کرد و گفت این شهر را با خاک یکسان خواهیم کرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfxydm.w6dx0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما