چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : 14650
از سوی موسسه قرآن و نهج البلاغه:

100 نفر از برگزیدگان مسابقات قرآن و نهج البلاغه به عتبات اعزام می‌شوند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر موسسه قرآن و نهج البلاغه گفت: ششمین دوره مسابقات ملی حفظ و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه با اعزام 100 نفر از برگزیدگان به عتبات پایان می‌پذیرد.
100 نفر از برگزیدگان مسابقات قرآن و نهج البلاغه به عتبات اعزام می‌شوند
 به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد رضازاده جویباری در نشستی مطبوعاتی که صبح چهارشنبه در محل موسسه قرآن و نهج البلاغه برگزار شد طی سخنانی بیان کرد: موسسه قرآن و نهج البلاغه فعالیت خود را از سال 80 آغاز و در حال حاضر 200 شعبه و نمایندگی در سراسر کشور دارد.
 
وی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم توسط نهاد و ارگانهای مختلف در کشور عنوان کرد: مسابقات قرآن در کشور در رشته‌ها و مقاطع مختلف برگزار می‌شود اما برگزاری مسابقات نهج البلاغه محدود است و این موسسه سعی داشته تا دوره‌های مختلف مسابقات نهج البلاغه را در سراسر کشور برگزار کند.
 
مدیر موسسه نهج البلاغه عنوان کرد: این موسسه تاکنون 6 دوره از مسابقات نهج البلاغه را در رشته‌هایی همچون، حفظ کل نهج البلاغه، حفظ کل خطبه‌ها، نامه‌ها، حکمت‌ها و 110 خطبه را برگزار کرده  و در کنار این رشته‌ها رشته حفظ صحیفه سجادیه و همچنین رشته‌های حفظ مفاهیم را با دو کتاب راه روشن که مربوط به مفاهیم نهج البلاغه و کتاب تدبر در معارف قرآن کریم که مربوط به مفاهیم قرآن کریم است را برگزار کرده است.
 
وی با بیان اینکه این مسابقات به شکل حضوری برگزار شده است، ابراز داشت: حدود 30 هزار نفر در رشته‌های مختلف مسابقات شرکت کردند که در نهایت 880 نفر برگزیده شدند که برخی از این برگزیدگان جوایز خود که سفر به شهرهای زیارتی قم و مشهد بود را دریافت و 110 نفر نیز که کمک هزینه سفر به عتبات را دریافت کرده بودند شنبه هشتم تیرماه به سفر عتبات اعزام می‌شودند.
 
رضازاده جویباری در ادامه به روند عدم شناخت جامعه نسبت به نهج البلاغه اشاره و ابراز داشت:  واقعیت این است که مردم با آشنایی چندانی با نهج البلاغه ندارند و حتی این مطلب و عدم آشنایی کافی بین برخی از طلاب و روحانیت نیز دیده می شود که این امر میطلبد که در این زمینه فعالیت بیشتری صورت گیرد.
 
وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی هزینه بر است ادامه داد: امیدواریم که رئیس جمهور جدید در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشته و کمک به نهادهای فرهنگی را در برنامه خود داشته باشد.
 
برگزاری دوره‌های حفظ قرآن کریم
 
مدیر موسسه نهج البلاغه همچنین به برگزاری دوره‌های مختلف حفظ قرآن توسط موسسه قرآن و نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: طرح غیرحضوری حفظ قرآن کریم بدون محدودیت سنی و تحصیلی توسط این موسسه برگزار که طول دوره‌های آن نیز بین چهار تا 6 سال است.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcfxvdy.w6djtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما