جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 38145
منبع : خبرگزاری مهر

نشست تخصصی «سواد و بیاض» در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: نشست تخصصی «سواد و بیاض» با موضوع شکب بخشیدن به واژه‌ها با حضور جمعی از هنرمندان و مسعود نجابتی در قم برگزار شد.
نشست تخصصی «سواد و بیاض» در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، نشست تخصصی سواد و بیاض با موضوع شکل بخشیدن به واژه‌ها در نگارستان اشراق قم برگزار شد.

در این جلسه که به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، علاوه بر جمعی از هنرمندان، مسعود نجابتی طراح و گرافیست برجسته کشور نیز حضور داشت.

رئیس انجمن هنر‌های تجسمی طلاب سراسر کشور در این نشست، اظهار داشت: زمانی تصور می‌شده است که حروف فارسی قابلیت هنرنمایی را ندارند و لذا افراد به سراغ حروف لاتین می‌رفتند.

درحروف فارسی دریایی از قابلیت‌های هنری نهفته است

حجت الاسلام محسن آزادی گفت: امروز به واسطه هنر اسلامی و نیز وجود هنرمندانی شایسته قابلیت‌های حروف فارسی تا حدودی شناخته و کشف شده است.

وی با بیان اینکه باور داریم در حروف فارسی دریایی از قابلیت‌های هنری نهفته است، افزود: با این باور و رویکرد اساتیدی چون مسعود نجابتی قدم برداشته و هنرنمایی کرده‌اند.

رئیس انجمن هنر‌های تجسمی طلاب، برپایی نمایشگاه‌ها و این‌گونه نشست‌ها را بسیار مؤثر خواند و تصریح کرد: جوانان هنرمند باید از این مراسم‌ها و اساتید بهره بگیرند و این گونه هنر‌ها را بیاموزند و ادامه دهند.

وی با بیان اینکه می‌توان با حروف فارسی و عربی آثاری را به دنیا عرضه کنیم که هرگز همانند آن را ندیده‌اند، عنوان کرد: با دیدن انبوه آثار لاتین و سایر زبان‌ها همچنان گنجینه حروف فارسی سربسته مانده که امیدواریم این گنجینه شکوفا شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcam6ne.49nay15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما