دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : 27075
با حضور آیت‌الله جوادی آملی

نخستین قرآن مطلای مرقع جهان در قم رونمایی شد

قم نيوز : قم نیوز: نخستین قرآن مطلای مرقع جهان که به دست دو تن از هنرمندان کشور طراحی و کتابت شده است، در محل بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء و با حضور حضرت آیت‌الله جوادی آملی رونمایی شد.
نخستین قرآن مطلای مرقع جهان در قم رونمایی شد
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی موسسه اسراء، نخستین قرآن مطلای مرقع جهان که به دست دو تن از هنرمندان کشور طراحی و کتابت شده است، در محل بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء و با حضور حضرت آیت‌الله جوادی آملی رونمایی شد.

آیت‌الله جوادی آملی در سخنانی قبل از رونمایی این اثر نفیس اظهار کرد: خداوند را شاکریم که به برکت مجاهدت‌های امام راحل و شهدا این توفیق نصیب ما گشته است تا نو آورانه در خدمت قرآن کریم باشیم.

مرجع تقلید شیعیان افزود: انسان هر خدمتی را که به قرآن بکند، قرآن پاسخ آن خدمت را متقابلاً خواهد داد و انسان می‌تواند در سایه پاسخ قرآن، درستی و صدق عمل خود را بسنجد؛ به این صورت که اگر پاسخ مناسبی از سوی قرآن دریافت کردیم می‌فهمیم که قرآن عمل ما را پذیرفته است و نشانه این پذیرفته شدن این است که انسان به واسطه این خدمت خود به ساحت قرآن، عروج می‌کند و از نظر روحی بالا می‌رود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: خداوند قرآن را مانند باران نازل نکرد، بلکه خداوند قرآن را از سوی خود آویخته است، به صورتی که یک طرف آن عربی مبین و طرف دیگر آن علی حکیم است، تا انسان بر اساس ظرفیت خود از این عربی مبین به علی حکیم برسد.

سید اصغر موسویان از هنرمندان خالق این قرآن نفیس مطلای مرقع، درباره ویژگی‌های منحصر به فرد این قرآن نفیس گفت: طراحی این اثر به عهده سید افشید فاطمی نظر بوده ‌و دو هنر کتابت و حکاکی در این قرآن استفاده شده است. وزن خود قرآن ۵۰ کیلوگرم که وزن آن با محفظه مخصوصی که برای نگهداری آن ساخته شده است به ۱۰۰ کیلوگرم می‌رسد.

وی تصریح کرد: خط استفاده شده در این اثر نفیس شکسته نستعلیق و از فلزات برنج و طلا در ساخت آن استفاده شده است.

این هنرمند افزود: این کار قابلیت چیدمان‌های مختلفی را داراست که طول کار در حالت چیدمان افقی به ۹ متر می‌رسد.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcamwnu.49n0015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما