چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : 14862
برای نخستین بار:

نشست صمیمی قائم مقام وزیر و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با تعدادی از پزشکان

قم نيوز : قم نیوز: برای نخستین بار قائم مقام وزیر و مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان قم، نشستی صمیمی با حضور تعدادی از پزشکان ونخبگان قم در دفتر ایشان ترتیب دادند.
نشست صمیمی قائم مقام وزیر و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با تعدادی از پزشکان
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون ، کار ورفاه اجتماعی استان قم، دراین نشست که به منظور همفکری و تبادل آراء و افکار در خصوص رفع موانع شغلی ،مشکلات ومسائل نخبگان وپزشکان در حوزه درمان ترتیب یافته بود، وزیری راد ضمن تشکر از حضور پزشکان ونخبگان در این نشست،گفت :

نوعی از سبک زندگی پیامبر اکرم محمد مصطفی (ص)است که دارای بهترین وزیباترین سبک زندگی بودند. دراین سبک زندگی،افرادی که دراطراف پیامبربودند همه اقوام وادیان را شامل می شدنداعم ازعرب وعجم، یهودی و زرتشتی و سلایق مختلف سبک زندگی که پیامبر اکرم (ص)داشتند این بود که ملت ومردم را تبدیل به یک عبد مخلص ومعبود کنند واگر امروز ما در دفاتر کفالت دنبال موفقیت هستیم بایستی  همین سبک زندگی پیامبر را به عنوان سرمشق والگو قراردهیم.ما که مسلمان هستیم باید بتوانیم در کنار هم کار کنیم .کار رسیدگی به اتباع را برای راحتی اتباع خارجی به دفاتر کفالت اقامت واشتغال اتباع خارجی سپرده ایم واین دفاتر نیز حمایت وهمکاری  بسیار بالایی با اداره کل داشته اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هدف خود را از تشکیل این جلسه، تبادل آراء و افکار و دریافت ایده نو برای بکار گیری در حوزه مدیریت اتباع خارجی اعلام کرده و افزود:

این اداره کل آمادگی دارد تا با تشکیل ادواری این جلسات ضمن افزودن بر غنای محتوایی، شاهد رفع مسایل این عزیزان باشیم همانطور که طرح مسئله می نمایند راهکاری نیز ارائه نمایند که حضورنخبگان در این جلسات منجر به حل مسئله گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خودادامه داد: برای استان قم اتباع خارجی بخشی از زندگی هستند قسمتی از فرهنگ ما شده اند نمی توانیم آنها را نادیده بگیریم چون خودشان هنجارساز وهنجار آفرین هستندودرچرخه اقتصادی استان قم سهم دارند نمی توانیم منکر حضورو وجودشان شویم بلکه باعملکرددرست وبایک رفتار مدیریتی انسان گونه که با اتباع خارجی خواهیم داشت بتوانیم به آنها دریک نقطه کانونی و در چارچوب قانون کمک کنیم. 

وزیری راد در ادامه ضمن اعلام آمادگی برای همکاری بادفاتر کفالت اقامت واشتغال استان افزود: درچارچوب قوانین ومقررات ومجوزهایی که دوستان ما پیگیری می کنند حاضر به ارایه امکانات هستیم ازمسئولین وکارکنان دفاتر صمیمانه تقدیر وتشکر می کنم که بحمداله آنچه که دراستان قم  انجام می شود یک پویایی خیلی جدی ویک هدف درست وعالی است.

در سطح وزارت هم اتباع خارجی استان قم نمونه ای درسراسر کشور ندارداستانهای دیگر به دنبال الگو پذیری ونقش پذیری ازما هستند.

دفاترکفالت استان  به یک الگو تبدیل شده است واین به خاطر رفاقت  وحرکت ومفارقتی است که در این جمع وجودداشته است ودرتمام کشور این همدلی وهمفکری مثال زدنی است . 

وی با اشاره به اهمیت قانونمند شدن اتباع وکارفرمایان  گفت:با شروع کار دفتر کفالت در استان قم طبق آمار موجودشناسایی 97درصدی اتباع خارجی شاغل قم، موفقیت بزرگی است که برای اولین باردرتاریخ کشور واستان ،اتباع وکارفرمایان راغبانه تصمیم به تمکین وقانونمند شدن گرفته اند.

در این نشست نخبگان وپزشکان آقایان: دکترعلی کریمی متخصص ارتوپد، دکتر برهانی داروساز، دکترمحقق دندانپزشک، دکتر محمدی پزشک خانواده، دکتربرهانی چشم پزشک، وخانمها دکتر محمدی جراح عمومی، صمدی لیسانس مامایی، دکتر ناصری دندانپزشک به ارائه نظرات ودیدگاهها ومسائل خود پرداختند.آنهادراین جلسه با اعلام خرسندی فراوان اذعان داشتند:در طول خدمتی ما این اولین جلسه ای است که، مدیری برای ما حقی را قائل شده است ،تا به ابراز نظرات خود بپردازیم .

در ادامه جلسه حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای عظیمی نیا مسئول هماهنگی دفاتر کفالت اقامت واشتغال استان ضمن تبریک ایام ماه مبارک شعبان و تشکر از قائم مقام وزیر ،مدیرکل ودبیر کمیته کفالت واشتغال گفت :اجرای مصوبات در قم بدین نحو بود که باتجربه مدیران درامر اتباع ،امنیت وانتظامی این حاصل راداشت که پیشنهادات وطرح هایی که این مدیران با تجربه می دادند اکنون به بخشنامه وآیین نامه تبدیل شده است  ومدیران ماتوانستند به آنها جامه عمل بپوشانند وهدف اصلی از اجرای طرح، ساماندهی اتباع خارجی درحوزه اقامت واشتغال ورصد نخبگان علمی ،ورزشی ،اقتصادی ، وفرهنگی است.واین دفاتر به تمامی وظایف خود به دقت توجه وعنایت داشته وانجام وظیفه می نمایند.

درادامه این نشست آقای سجادی کارشناس مسئول ساماندهی اتباع خارجی اداره کل  به کیفیت ارائه خدمات در دفاتر کفالت اقامت واشتغال اتباع خارجی پرداخت وگفت:دفاتر کفالت در حین رسیدگی به شغل وکار اتباع بیگانه به دنبال آسیب شناسی مسائل مرتبط با اتباع نیز هستندتا روز به روز کیفیت ارائه خدمات به اتباع خارجی بهتر وراحت تر شده واین دفاتر به اتباع خارجی شناسانده ومعرفی گردند.

درپایان نخبگان مذکور با اعلام همکاری لازم وتقدیر وتشکر فراوان از جناب آقای عظیمی ،وزیری راد وسجادی ،مقرر شد لیستی از مسائل وبرنامه های پیشنهادی توسط نخبگان تهیه و برای بکار گیری در برنامه ریزی های آتی در اختیار مسئولین قرارگیردتا نسبت به حل آنها اقدام لازم بعمل آید .


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcauan6.49nyi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما